• Sessi24

Ruvartråd

Hoppar in oxå om det är ok?

Satte in 2 st embryon 3dagars igår.

Är första IVF, och gjort ett färskt och det här blir 3dje frysåterföringen.

Även första gången på egen ägglossning utan något hjälpmedel, har haft ett uppehåll på 2 år och gått ner 35 kg i vikt =)

Fick regelbunden mens på köpet av viktnedgången.

Så första gången jag fick tillbaka 2 ägg.

• Sessi24
    gammelpysen skrev 2017-02-22 18:40:09 följande:

Vad duktigt! Jag har funderat på att gå ner lite för att se om jag få igång min ägglossning. Är dock normalviktig, äter bra och tränar, så vill inte bli av med mensen heller. Grymt imponerad av dig. Hoppas det går bra nu!

Tack =)

Nja då kanske du inte ska gå ner något i vikt,

Jag är oxå nere på normal vikt nu.

Ja det är bara hålla tummarna, men försöker att inte tänka så mycket, men svårt ????
  • Sessi24
    Ztella skrev 2017-02-22 19:07:41 följande:

Hoppar in här jag också, fick tillbaks ett 2 dagars igår (fet).

Har en son efter ivf -13 och denna fet är vårt första syskonförsök.

Haft 3 mf efter spontant blivit gravid efter sonen samt 2 utomkveds i juli -16 och okt -16 så nu har jag inga äggledare kvar.

Ett fint embryo med goda chanser och två kvar i frysen.

Håller tummarna för er allihop!!

Ååh vad spännande. Jag tror det kommer gå kalas bra för er den här gången ?

Då gjorde vi återförande samma dag ?
  • Sessi24
    Ztella skrev 2017-02-22 20:39:41 följande:

Så spännande, men så jäkla jobbig väntan.. Koma i 14 dagar skulle inte skada..

Fick ni tillbaka ett 2 dagars också?

Ja vi fick tillbaka 2 st 2 dagars, tror jag, fick iallafall komma in 3 dygn efter utslag på ägglossnings testet, eller är det 3 dagars då? Ja koma vore nått det hahaha
  • Sessi24
    Söndag skrev 2017-02-22 21:44:33 följande:

Men va duktig du är!! 35 kg imponerande!! ????

Tack så mycket =)

Nu är det bara hålla humöret uppe i detta försök, hitta på roliga saker mm =) så tiden går lite fortare.
  • Sessi24
    Mamma Evve skrev 2017-02-26 11:42:59 följande:

Jag vill gärna hoppa in jag också! jag e på RD 5 med 2 st små embryon som sattes in i tisdags 21/2. Då var de 4 dagar gamla. Dom hade väldigt god kvalitet sa läkaren så jag hoppas på det bästa. Detta e vårat 4e försök. Mina symptom hittills e att jag mått illa till och från, känner mig trött och svullen. Jag tycker även att jag börjat kissa mer särskilt på natten. Jag hade BIM igår och den e nu passerad men har börjat få lite mensvärk så nu börjar oron smyga sig på att den kommer snart iaf! Hoppas verkligen inte den kommer! blöder inget iaf så hoppas mensvärken bara e "vanlig" växtvärk. Lutinus kan ju säkert påverka lite också. Stort lycka till till oss alla som kämpar!

Hej och välkommen hit =)

Vad roligt, då fick vi tillbaka samma dag, jag fick oxå tillbaka 2 st =)

Har börjat få ett pms humör å mensvärk känningar. Bim är på fredag, och test tag är 7/3.

Men eftersom vi inte fått mens än så håller vi tummarna =)
  • Sessi24
    I väntan skrev 2017-03-01 10:15:39 följande:

Har man pms som vanligt när man blir gravid? Är så orolig att det är den dumma mensen som är påväg. Har alltid kraftig pms innan mens, får utbrott på mannen och känner mig nedstämd. Likadant nu. Är det kört då? :(

Ååh jag är exakt lika dan, bara att det går ut över andra oxå :( sånt humör så det är inte sant. Sååå pinsamt. Men försöker att lugna ner mig innan haha! Känner inget annat än att det stramar lite i brösten i mellanåt, men inget märkvärdigt, har du några symtom?
  • Sessi24
    Söndag skrev 2017-03-02 07:10:29 följande:

Här är en till som hade gräsligt humör under ruvningen, fick mens igår så vet ju attt de är kört, slutade även med lutinus igår vet dessvärre att humöret blir ännu svajigare efter mens när jag tagit lutinus

Ja humöret är hemskt. Nooo vad ledsen jag blir för din skull, vilken dag fick du mensen på? Nu går jag ut å tvättar lastbilen så jag kan fördriva tiden en stund. Fått några droppar ljusbrunt igår kväll, och några till i morse när jag vaknade, så är väl kört denna gång :(..
  • Sessi24
    I väntan skrev 2017-03-01 19:55:52 följande:

Hehe, denna pms alltså :P

Nej, jag har inga symptom alls... Haft lite känningar i magen vissa dagar, annars inget.

Okej. Mysko för oss utan något som helst tillstymmelse för känningar, jag har inte heller ett minsta lilla täcken. Förutom lite ljusbruna droppar :(.
  • Sessi24

Här kom mensen igår :( 1 kvar i frysen. Får se om vi kör 1 gång till direkt.

Svar på tråden Ruvartråd