Sjuk styvdotter , snart bf
Rent krasst så har inte mamman någon som helst skyldighet att ställa upp på byten om hon har nåt annat inplanerat.
Rent krasst så har inte mamman någon som helst skyldighet att ställa upp på byten om hon har nåt annat inplanerat.
Hon kanske inte vill vabba extra mer än det hon redan gör? Om inte annat får väl pappan vara med bonusdottern och du med bebisen. Man blir inte heller mer sjuk av att byta boende.
Hade jag absolut kunnat vara om det gällde jobb eller en länge planerad resa/utflykt. Det är inte mammans ansvar att avboka allt bara för att bonusmamman skall ha barn. Det kanske du kommer att inse den dagen du ens får egna barn.
Som den biologiska pappan som du nu valt att få barn med. Grattis!
Då kan styvdottern och din sambo boka in på hotell. Så är alla glada.Men ni vill ju skicka bort styvdottern. Ni kanske ska ta helger istället? Det är er ni tycker att mamman ska ställa upp för. Dottern kanske vill vara hos sin far sjuk eller inte. Det är hans ansvar att ta hand om sitt barn på sina veckor!
Jag tycker att du resonerar sunt utifrån att en nyfödd har sämre immunförsvar än ett lite äldre barn.
Ditt bonusbarn bör givetvis bo hos sin mamma under den tid som ditt bonusbarn är sjuk.
Det gör han uppenbarligen inte då hamnar vill lämna bort barnet i en månad! Än en gång, Grattis till mannen som gör skillnad på sina biologiska barn.
Var har TS skrivit att pappan ämnar lämna bort barnet en månad?
Om jag inte missminner mig togs det upp som förslag av ungbrunett men TS har bara skrivit om att låta bonusen vara hos sin mamma tiden efter barnet föds om bonus fortfarande är sjukt.
Du var då otroligt dömande. Jag blir så provocerad av sånt här.
Om bonusbarnet smittar sin far, så han är snorig och hostig när bebisen kommit, vad händer då? Ska också han hålla sig borta tills han är frisk?
Varför ska den nyfödde prioriteras före styvdottern? Dessutom är det pappans vecka och då får styvdottern vara hos pappan om inte mamman kan det.
Tydligen är det mer okej om en förkyld far är hemma än bonusbarnet.Det kan bonusbarnet också göra. Bonus kan hålla sig lite undan. Kan pappan göra det så kan bonus göra det.
Ts gör skillnad på bonus och biologisk. Det kom just fram. Det är den nya familjen som gäller.
Är det konstigt menar du att inte hysa exakt samma känslor för sitt eget barn kontra sin partners barn sen tidigare?
Ts gör helt rätt i som inte vill riskera att hans barn sen tidigare kommer förkyld /snorig/hostig och riskerar att smitta ner det nyfödda barnet (när det är fött)
Från att ha ställt en fråga hur andra i samma sits gjort vid sjukdom till att man vill inte vill ha sin bonus här , ja vad säger man? Typiskt familjeliv!
Det du missar är att många försöker förklara för TS att pappan är bio till båda barnen och ska därmed inte bara förpassa det andra barnet när bebisen kommer. Något Ts tycks vilja att han gör.
Precis. Pappan kunde ju vara hemma om han hade förkylning. En tonåring förstår hygien och sånt. Barn har ju rätt till sitt hem. Men det är inte bonusens mammas ansvar för att pappan skaffar fler barn. Då menar jag inte att ts ska ta hand om bonus utan att pappan gör det. Det är inte ts ansvar att ta hand om bonus.
Men tonåringar brukar kunna ta hand om sig själva. Dessutom kanske bonus är frisk när nyfödd kommer. Bonusmammor behöver inte älska sina bonusbarn men de vet vad de gav sig in i början. Skaffar man barn med en man som redan har barn ja, då får man finna sig i det. Jämför man bonus med en katt så är det uppenbart hur ts gör skillnad.
Jo, det verkar så. Hade det brunnit så hade nyfödd och bonus kommit först. Hade sett till att de kom i säkerhet först. Oavsett om jag hade gillat bonus eller inte.
I inlägg nummer#140 "Är väl självklart att en nyfödd går före en tonåring i detta fallet? Men brinner ditt hus räddar du kanske katten innan barnet?"
Skrev inte att hon skulle lämna utan det klumpiga hon skrev. Att jämföra en katt med ett barn. Läs inlägg #140
Måste bara skriva att även jag uppfattade det som att du jämförde henne med katten...
Även om du inte menade det så är det ibland lätt att missuppfatta skriven text :)