• Anonym (J)

Sjuk styvdotter , snart bf

Anonym (Suck) skrev 2017-01-22 15:59:37 följande:

Ts gör skillnad på bonus och biologisk. Det kom just fram. Det är den nya familjen som gäller.

Är det konstigt menar du att inte hysa exakt samma känslor för sitt eget barn kontra sin partners barn sen tidigare?

Ts gör helt rätt i som inte vill riskera att hans barn sen tidigare kommer förkyld /snorig/hostig och riskerar att smitta ner det nyfödda barnet (när det är fött)
  • Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2017-01-22 16:46:37 följande:

Det är fortfarande bonus hem lika mycket som Ts och bonus hem. Skaffar män barn så får de ta ansvar på sina veckor. Ts visste mycket väl att hon skaffade barn med en man med barn redan. Skaffar ts fler barn och den råkar bli förkyld vad händer då?

Fast nu är det troligen som så att det finns ett beslut från Tingsrätten om vv för hans barn sen innan.

Oförutsedda saker kan uppstå vilket kan komma att tvingas ändra boende för hans barn sedan innan.

Spädbarnet (när denne är född) kommer att ha ett hem (hemma hos honom och ts)
  • Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2017-01-22 17:46:10 följande:

Något jag tycks vilja att han gör? Nu finner du på! Klart både han och jag vill att bonus ska träffa den nyfödde men att det kanske är bättre när hon inte är sjuk? Helt sjukt vad vissa läser vad de vill läsa. Att bonus får vara ett par dagar extra hos sin mamma gör knappast att pappan förbiser sin egna dotter...

Tycker han precis som du att hon får några extra dagar hos sin mamma?
  • Anonym (J)
    Froken Lokens skrev 2017-01-22 18:16:12 följande:

Så är det ju bonus som vill stanna. Ser du inte skillnaden?

Så det är okej tycker du att ändra boende för bonusen för att den vill träffa sitt "syskon"?

Men inte okej att ändra boende för bonusen för att den inte ska riskera att smitta ner sitt "syskon" med förkylning?
  • Anonym (J)
    Anonym (Va) skrev 2017-01-22 18:31:02 följande:

Det var inte vad jag skrev. Ser du inte skillnaden på att bonusmamman inte vill ha barnet hemma hos pappan och att barnet vill vara hemma hos pappan?

Absolut ser jag dessa skillnader.

Men oavsett så är det mest rimliga att bonusen stannar några dagar extra hos sin mamma (om bonusen är förkyld/snorar/hostar) när ts kommit hem från BB med det alldeles nyfödda spädbarnet, som inte än har hunnit bygga upp sitt immunförsvar.
Svar på tråden Sjuk styvdotter , snart bf