• Anonym (M)

Sjuk styvdotter , snart bf

Anonym (Suck) skrev 2017-01-20 16:26:18 följande:

Så styvdottern ska inte få vara hemma hos sin far på en månad? Vad händer om fadern blir sjuk? Ska han flytta hem till sitt ex? Det märks att du inte har några barn.

Man kan ha den inställningen även om man har barn. Min sambos dotter är inte välkommen till sin morsa när hon är sjuk. Och är hon den första att bli sjuk hos dom ska hon genast ut ur husets så hon inte hinner smitta någon annan.
  • Anonym (M)
    Anonym (Suck) skrev 2017-01-21 00:10:19 följande:

Förlåt, men det låter hemskt. Att bli skickad iväg av sin egna föräldrar. Alla kan bli sjuka. 

Jag håller med dig och har själv ifrågasatt det. Måste bli svårt att känna sig som en lika viktig del i familjen som barnen som aldrig (pga att föräldrarna bor ihop) blir utkörd hemifrån oavsett sjukdom. Speciellt om det precis kommit en ny familjemedlem måste det verkligen kännas jobbigt om man inte får vara med bara för att man är lite sjuk.
  • Anonym (M)
    AnnaSthlm skrev 2017-01-21 08:21:25 följande:

Hellre ett storasyskon som känner att det är lite jobbigt ett tag, än ett spädbarn på akuten, om jag måste välja. Om man pratar och är ödmjuk behöver det inte ens vara jobbigt för storasyskonet.

Det är ju knappast det du väljer mellan. Om spädbarn var så känsliga att vardagliga smittor ofta gjorde dom akut/livshotande sjuka tror jag inte de så snabbt skulle skickas hem, till hem där det inte sällan finns andra barn med allehanda småbarnssjukdomar. Spädbarnsdödligheten skulle vara skyhög även här om de var så känsliga.
Svar på tråden Sjuk styvdotter , snart bf