Min lilla dotter är kristen, men inte jag pch pappan!
Min dotter är 8 år gammal. Sedan hon har varit 4 år gammal har hon varit intresserad av kristendomen och hon ser sig som troende på Gud.
Jag och min man är inte troende eller kristna. Vi är ateister. Vår dotter är inte ens döpt.
Hon har tjatat på oss i några år stt vi ska ta henne till kyrkan. Så vi har gjort det.
Nu undrsr hon varför hon inte är döpt och kräver att bli döp. Hon vill även att vi ska gå till kyrkan mer ofta.
Jag och mkn man är inte kristna. Vi är som sagt ateister. Jag känner stt det inte är rätt att vi ska ta henne till kyrkan varje sändag och att hon ska delta i kyrkans aktiviteter för barn. Och att vi ska döpa henne. Varför, när vi är ett ateistiskt hem?
Det är inget fel på att hon vill vara kristen. Men jag tycker att det är något som hon kan få praktisera när hon blir äldre, och kan ta sig till och från kyrkan på egen hand. Varför ska jag och min man bli indragna i hennes religion? Varför ska vi gå med henne till kyrkan? Och varför ska vi låta henne döpas nu när hon fortfarande är under vår vårdnad?
Jag vet inte om jag och min man tänker fel. Vi behöver få lite perspektiv på frågan. Hur tänker ni kring detta?