• Anonym (penisfixerad gay)

Min pojkväns penis...

...Är väldigt lång, rak och grov vilket är jättebra. Men, själva skaftet är smalare än toppen, vilket gör att den ser ut som en klubba eller en svamp vilket jag INTE gillar. Dessutom har han förhuden kvar vilket är väldigt oattraktivt.

Nu kan man kanske inte göra något åt svampigheten men man kan ju göra en omskärning. Vi har vart ett par i tre månader nu, men jag har inte vågat ta upp problemen med hans penis ännu.

Han är väldigt duktig med den, så det är inte det som är problemet, utan hur den ser ut. Hur lägger man fram ett sådant känsligt ämne att din penis ser ut som en svamp och du måste ta bort förhuden, annars ser jag inte hur vi skulle kunna fortsätta vara ett par?

"svampformen" går den att operera?  

• Svar på tråden Min pojkväns penis...
  • Anonym (Anna)

Jag var tidigare tillsammans med en man och några månader in i förhållandet nämnde han för mig att han tyckte jag har stora hängande blygdläppar och föreslog att jag skulle operera bort den bit som hängde neråt. Jag sade att jag inte var intresserad av någon operation och min kärlek till honom dog efter det och förhållandet tog så småningom slut.

Nu är jag tillsammans med en underbar man som älskar varje del av mig. Jag har berättat för honom om vad mitt ex sagt och frågat honom vad han tycker om mitt underliv. Han tycker liksom jag är han är en stor idiot.

• Anonym (penisfixerad gay)
    kioskvältare skrev 2017-01-20 11:37:15 följande:

Blunda och njut bara....

Det funkar ibland, men jag är inte typen som vill ha lampan släckt och romantiskt hollywood-sex utan jag är väldigt visuell. Viss mångång kan det vara romantiskt sex men inte varje gång, och en visuellt ful penis är ganska avtändande. Förhud OCH svampform blir för oestetiskt, att den är rak, grov och lång samt väldigt hård kompenserar inte helt för bristerna. Jag vill ha mer av ett spett än ett hundben om du förstår.
    Anonym (Dumt) skrev 2017-01-20 11:30:36 följande:

Var nog bland det dumaste jag hört!!

Acceptera honom som han är herregud... Varför ta upp något han inte kan förändra, du sårar honom ju bara..

Är du tillsammans med honom eller hans kuk??

Jag vill se det som att jag är tillsammans med honom, men att kuken är en väldigt viktig del av honom, och stämmer inte kuken så blir det ett störningsmoment i relationen.
  • Anonym (Madde)

Jo men prata du med honom om det. Blir säkert bra, lycka till.

Flytta till USA kanske? Du vet, vi skär inte bort förhuden här i Europa.

• Anonym (pappa)

Ni har varit tillsammans i 3 månader?

Håll ut 3 månader till. Om ni fortfarande är ihop då kommer du inte bry dig ett dugg om hur den ser ut. Och när du har varit tillsammans med din kille lika länge som jag har varit tillsammans med min kille och kanske till och med har några barn ihop som ni adopterat eller haft surrogat till, så kommer du inte bry dig om påsar under ögonen efter vaknätter, ärr på låren efter olyckor eller blå- och rivmärken i ansiktet efter små barnnävar heller. Då kommer du bara bry dig om hur vacker han är, med alla skavanker, särskilt när han lyfter på huvudet och ler mod dig när han busar med era barn. Då kommer utseendet några cm kött vara av väldigt liten betydelse.

Jag tvivlar förstås på att ni kommer komma så långt.

• Anonym (säg som det är)

Jag tycker du ska säga som det är. Det kan aldrig bli fel med konstruktiv kritik.

Tala från hjärtat, han vet säkert att hans penis är ful och kanske behöver sparken i baken för att faktiskt göra något åt den.

Lycka till.

• Anonym (Dumbo)

Din partner är värd någon som älskar honom precis som han är! Jag tycker du ska lämna honom och låta honom hitta en fin man som accepterar honom fullt ut. Och sen kan ju du leta efter någon som är lika ytlig som du. Hoppas att det är någon som kommer med förslaget att du ska operera om dig för att duga också. Först då kanske du förstår hur otroligt dum den här trådens frågeställning är.

• Anonym (Inlevelse)

Antar att du själv är omskuren (vilket inte är det vanliga i Sverige)? Hur skulle det kännas för dig om han sa att han tycker det är avtändande med din omskurna kuk? Jag kan fatta att man tycker vissa kukar är vackra och andra inte, men man ber aldrig en partner att operera om sig för att passa ens egna preferenser! Oavsett vilken kroppsdel det gäller.

• Anonym (Skämt eller?)

Alltså detta är ju sjukt. Ja men visst då gör du fittan mer tight? Förstorar brösten/läpparna/arslet om han ber dig?

• Anonym (Rolle)
    Anonym (Skämt eller?) skrev 2017-01-21 20:51:48 följande:

Alltså detta är ju sjukt. Ja men visst då gör du fittan mer tight? Förstorar brösten/läpparna/arslet om han ber dig?

TS är ingen kvinna...
  • Anonym (Inte okej!)

Den här formen är inget han har valt eller utformat själv, han är född sån. Han kan inte hjälpa det. Att klaga på något som är medfött eller orsakat av sjukdom eller annat som personen i fråga inte kan påverka (åtminstone inte utan att behöva lägga sig på operationsbordet) är aldrig okej!

Det är en sak att nämna att man önskar att ens partner rakar bort könshåret eller skaffar andra kläder, det går att ändra tillbaka igen om/när relationen tar slut men du kan inte (speciellt inte efter enbart tre månader) kräva, eller ens yttra en önskan om att han ska operera sig för att DU ska vara nöjd. Det är HANS kropp, inte DIN.

Svar på tråden Min pojkväns penis...