Inlägg från: Anonym (kanske?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kanske?)

Utan Tradolan- dag 3

Självklart så hoppas jag att det fortsätter så här - allt är så individuellt.
    Men det kan även vara s.k. "fördröjd abstinens", och det kan ta upp till en vecka. Så det är bara att hålla tummarna, och att det fortsätter på samma positiva sätt!

• Anonym (kanske?)

Självklart så hoppas jag att det fortsätter så här - allt är så individuellt.
    Men det kan även vara s.k. "fördröjd abstinens", och det kan ta upp till en vecka. Så det är bara att hålla tummarna, och att det fortsätter på samma positiva sätt!

• Anonym (kanske?)

Varför hålla på och tjafsa om det förgångna, det kan man ändå inte göra någonting åt. Nu är det abstinensen som gäller, och inget annat.

• Anonym (kanske?)

Kodein ligger ett snäpp under Tram, så det är egentligen bara att ta en svagare tablett. Det är ju också väldigt beroendeframkallande, så du får vara försiktig. Lycka till!

• Anonym (kanske?)

Precis som du skrev så kan du ta kodein mot slutet. Men samtidigt så är det inte heller så bra, det är egentligen bara att förlänga plågan. Desto längre man tar en tabletter, desto längre bli abstinensen. Tumregeln brukar vara 1 månads abstinens för var år som man har tagit tabletter och 1 veckas abstinens för varje månad. Det är förstås individuellt men så att man vet på ett ungefär.
    Om jag vore som dig så skulle jag testa att nolla, och ser hur jag mår, och om jag klarar av det. Känner du att det är för tidigt så är det ju bara att ta en tablett. Men man ska ju aldrig höja dosen, då får man bara börja om igen.
    Som någon skrev, försök att förbereda så mycket du kan. Om du har tagit tabletter i ett år  så får du nog räkna med att vara däckad i 3-4 veckor då din  familj får sköta i princip allt. Det är bättre att vara inställd på det värsta, för då blir det en oerhörd lättnad om det inte alls blir så.
    Men jag skulle nog ställa in mig på att det blir 3-4 veckor med samma känsla som när man har influensa och feber, och lite andra luddiga symtom. Lycka till!

Svar på tråden Utan Tradolan- dag 3