Inlägg från: Anonym (Narco) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Narco)

Fulaste namnet någon du träffat/känner heter

Anonym (Sandra) skrev 2017-01-18 21:04:27 följande:

Haha skit kul ju Mats-Uno.

Känner en Mats-Ola jag!
  • Anonym (Narco)

Mohammed, achmed, Ali, Maoumod, osv är de fulaste

Har en väninna som heter Sura och en som heter Bow (det är coolt namn)

Hatar när folk döper sina husdjur till människonamn. Det är så löjligt!! En katt som heter Sara eller hund som heter Bosse. Va fan liksom. Är nästa en kanin som ska heta Mohammad?

• Anonym (Narco)
    tankfull skrev 2019-02-08 20:11:35 följande:

Men ett litet marsvin som heter Maggan är väl gulligt? En liten fluffig Maggan som piper ivrigt när hon hör kylskåpsdörren öppnas och tror att hon ska få något gott. 

Hellre en lite Åslög isåfall :)

-kom lilla Åslög så ska vi se vad det finns för smarriga saker i kylen!

Alla barn ska döpas till alla möjliga nya varianter på namn samt alla nya namn från andra länder, så det är kanske bara bra att våra svenska klassiker får leva vidare genom våra djur istället..

-ska vi gå på promenad Rolf och Gunilla?! (Hundarna vidtar på svansen)
  • Anonym (Narco)
    lilagrodautanben skrev 2019-02-08 20:39:32 följande:

Min lilla kattflicka heter Siri, jättefint på henne. Men resten av djuren heter Nero (hund) Elvis (katt),och Bästis (kanin)

Bara Bästis som har annat.

Jag tycker visserligen ändå att de namnen du valt är ganska coola för att vara människonamn. Var faktiskt stödhem åt en katt som oxå hette Nero för många år sedan.
  • Anonym (Narco)
    lilagrodautanben skrev 2019-02-08 22:15:18 följande:

Aldrig funderat på att Nero kan va ett människonamn faktiskt - för mig är det ett djur :D Bästis hette egentligen iris från början (adopterade henne) men hon fick byta eftersom katten kom (Siri) när man ropade på kaninen (iris). Barnens namnval :)

Nero var en av de första Romerska kejsarna. Ett riktigt svin enligt historieböckerna. Det sägs att det var han som startade judiska kriget samt försökte bränna ner hela Rom och nästan ruinerade statskassan.

Finns säkert mycket om honom på nätet.

Tur att de flesta inte tänker på den Nero när de hör namnet :D

Jag tycker själv att d är ett häftigt namn.
  • Anonym (Narco)
    tankfull skrev 2019-02-09 20:03:06 följande:

Ha, ha, jag vill skaffa ett litet virvelhårigt marsvin som heter Åslög nu :D

JA! Gör det! Coolt.

Lilla snurriga Åslög! Haha nä snuttiga skulle det stå.
  • Anonym (Narco)
    tankfull skrev 2019-02-09 20:03:06 följande:

Ha, ha, jag vill skaffa ett litet virvelhårigt marsvin som heter Åslög nu :D

Jag är från Skåne så Åslög låter extra festligt :D
Svar på tråden Fulaste namnet någon du träffat/känner heter