Inlägg från: Anonym (Namnkunnig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Namnkunnig)

Fulaste namnet någon du träffat/känner heter

Didrik Urban Örjan Inge Tommie Jerry Sebastian (Sebastian är fruktansvärt fult) Jan Ronny Christoffer Mårten Sölve Kjell-Henry John Gert Torsten Tommy Torgny Morgan och Stefan är killnamn jag aldrig gillat. Vanliga namn jag vet! Men det hjälps inte.

Tjejer:

Ylva Sonja Petra Mona Susann Pernilla Nina Therese Lydia Gunilla Eva Janina Åsa Helena..

• Anonym (Namnkunnig)
    John22 skrev 2017-01-18 08:04:47 följande:

Nej nu jävlar ska jag gå hem och GRÅTA! För enligt vissa i tråden ska man ju ta det som en personlig förolämpning om någon inte gillar ens namn.

Alla dubbelnamn går dock fetbort, och därtill alla "speciella" namn, som Månskärva, Älva, Tindra, Glända och dylik smörja.

Haha...

Jag ska va ärlig. Jag gillar inte mitt eget namn heller faktiskt. Finns inte med på listan men jag tycker det är skitfult.. Men det är jag. Andra tycker det är fint tydligen.

Jo.. Ebba glömde jag. Det kvinnonamnet tycker jag är så oerhört fult. Det fick jag inre med på listan.
  • Anonym (Namnkunnig)
    Anonym (qwerty) skrev 2017-01-18 22:02:30 följande:

har svårt för "fyndiga syskonnamn" som Noel & Leon eller Elwiz & Lewiz samt stavning som strider mot stavningsreglerna såsom Cewin och Candra

även namn som stavas ovanligt men ska uttalas som ett vanligt namn känns som onödigt krångel för att vara unika Chasmin istället för Jasmine, Aneth istället för Anette, Zaga och liknande

Ja sånt har jag alltid stört mig på!

Ett vanligt namn med tillkrånglad stavning.

Candra Zara Edwin Carin Lindah Gjörgen typ..

Tycker exempelvis Love är betydligt finare än Lowe.
  • Anonym (Namnkunnig)

Adam tycker jag är jättefint. Finkar dessutom både i Sverige och utomlands. Jag gillar namnet Lennart också. Folkhemsmysigt!

Love är också det ett fint namn.. Men stavningen Lowe går bort.

Edvin eller Edwin är något av det fulast jag kan komma på. Gillar inte Edvin.

Men Love Adam och Jon som jag läst många störa sig på är för mig helt ok.

Jag tycker kanske inte Jon är vackert rent fonetiskt men namnet är praktiskt kort och lite fornnordiskt till formen. Hellre Jon än Liam, Robin eller Kevin eller nåt sånt. Det känns ändå som ett skandinaviskt namn. Sen skulle jag kanske inte själv döpa mitt barn till Jon men jag stör mig inte på det.

Tycker då att Robin är värre.. Har en hel drös med 25-åringar på jobbet som heter Robin. Namnet är ganska fint faktist men två grejer. Det är ett tjejnamn! Det är precis som Kevin dessutom ett fint namn i USA och UK men inte nödvändigtvis i Sverige.

• Anonym (Namnkunnig)

Hellre Jon än John!

• Anonym (Namnkunnig)
    Anonym (Hi hi) skrev 2017-01-24 04:46:51 följande:

Just det, Tjelvar! Han kommer från Gotland och där är det tydligen inte lika knäppt, ha ha. Skön snubbe, "kalla mig bara Tjelle".

Tjelvar var väl nån figur i gotländsk mytologi? Den första som gjorde upp en eld på ön... Eller nåt?

Gammal saga från 1200 eller 1300 talet typ.
  • Anonym (Namnkunnig)
    Anonym (Kvinna 20) skrev 2017-01-29 21:22:52 följande:

Rune. Lika dålig i sängen som namnet. Åh nej, nu fick jag minnesluckor.

Ja vem kom på det namnet? Rune
  • Anonym (Namnkunnig)

Thomasine är det fulaste namnet någonsin.

• Anonym (Namnkunnig)
    Anonym (...) skrev 2017-01-30 07:57:02 följande:

Greger

Gertrud

Båda namnen finns i min släkt. Det är nät slags rekord i fula namn faktiskt bland mina släktingar.

De hemskt osnygga namnen Paul Greger Gerry Gertrud Morgan Sonny Rune Susanne Sune Mona Ebba Tommy Maud och Petra finns alla i släkten.

Tror det har funnits någon Hildur också långt bak i tiden! Eller om det var någon kusins äldre släkting kanske. Skitsamma..

Vet inte om det delvis har med förväntningar att göra eller nåt? Men i min släkt funkar det nästan uteslutande så att de familjer där mer normala namn förekommer, där är man också mer normala till sättet!! Med normala menar jag inte nödvändigtvis direkt vackra eller fina namn. Utan just mer normala. Svenska vanliga namn som Peter Emma Johan Mattias Annika och så vidare.. De ser av nån anledning mer normala ut också i de familjerna.

De familjer där fulare namn förkommer typ där farsan heter Greger, farfar Sune och barnen Ebba Timmy och Petra verkar stå lägre i klass i samhället. Barnen idrottar mindre, lyckas sämre i skolan och så.

Undantag finns naturligtvis från det här och skillnaderna är inte jättestora heller. Men nåt är det..
  • Anonym (Namnkunnig)
    Anonym (haha) skrev 2017-01-31 23:42:04 följande:

Ylva är det fulaste tjejnamnet jag känner. 

Ebba Ylva Petra har jag svårt för på tjejer.

Torsten är ett annat roligt namn som inte är jättehett
Svar på tråden Fulaste namnet någon du träffat/känner heter