Fulaste namnet någon du träffat/känner heter
Killar:
Kevin
Liam
Torbjörn
Adam
Tjejer:
Sandra
Petra
Jonna
Cassandra
Nathalie (i Sverige med svenskt uttal)
Killar:
Kevin
Liam
Torbjörn
Adam
Tjejer:
Sandra
Petra
Jonna
Cassandra
Killar:
Kevin
Liam
Torbjörn
Adam
Tjejer:
Sandra
Petra
Jonna
Cassandra
Håller med. Förutom Rozita (med s, usch, låter som en inrökt tant med dålig smak) , Jonna (låter som ett smeknamn på en ko eller ponny) Torbjörn (låter som någon slags blandning av en björn och människa som lever som enstöring i Norrland), Kevin och Liam (är ok i Usa resp Storbrittanien men inte i Sverige) så alla påhittade namn!
Minnea, Acile (istället för Alice) osv. Finns tanter som heter Zenita, Lenita, Menita och Tarzita. Usch.
Jag gillar klassiska namn. Gärna internationella men då ska dom vara gångbara i Sverige med så att det låter ok.
Det sticker lite i mina ögon med, det där med stavning. Vet en vars son heter Aleczander. Fint namn och söt pojke men stavningen ger mig rysningar
Nej (och bra är väl det!) men mer själva grejen, morsor som köper inredningsljus och kuddar på kredit och sedan bloggar om sina fantastiska unika och kritvita hem med lilla Tindra, Minea och Engla-Acilia i rosa tyllkjolar uthängda 10 gånger om dagen på bloggen och instagram. Som en sekt.
Tindra och Engla är inte fula namn men det låter inte som NAMN på blivande vuxna kvinnor utan som små prinsessor på 3 år. Hur kul är det att heta sånt? Samma med Saga. Pontus som nån skrev, samma. Låter som namn på en kanin. Jag tycker helt enkelt det är finare med klassiska namn som får en att tänka på den vuxna individ barnet ska BLI och inte låter som ett smeknamn för en "toddler" eller ett djur.
John är ju ett underbart namn! Men kanske är färgad av att det är ett gammalt släktnamn på min farfars sida.
Mer fula namn jag aldrig gillat är Moa, Jessica och ännu värre JeNNica, Carola.
Fulaste måste väl ändå vara Anonym. Symboliserar fega människor som inte står upp för sina åsikter. Nästan så man vill spy lite i munnen
Är det bara jag som har svårt för namn som är "för" fina? Typ Miranda, Mirabella, Teodora, Melissa, Cornelia, Madelein? Beror förmodligen på klassassociationer, och att de flesta när jag växte upp hade "enkla" och korta namn (Ellen, Moa, Klara, Anna, Elin).
Träffade någon som hette Hallelujah, sjukt.
Nova och novali, Liam, matteo, Cevin, fruktansvärt.
Vanessa, pamela, låter som porrstjärnor.
Cassandra var även det jätte fult. Likaså Cataleya, fy fn.
Athina, melania, why?
Och alla utländska namn som typ jainabou, sainabou, aissatou, Abdullah, Mehmet, mohamed, mahmood, idris, yusuf, mustafa.....Finns alldeles för många.
Nova och Liam är fint.
Anna, har bara träffat på idioter som heter det. Sååå trist namn!
Ronjalee....asså....Något utav det värsta jag hört. Det finns en kändis som har barn som heter Knaster och Token. Varför???