• ungbrunett

Berätta eller inte?

Jag tycker absolut ni ska berätta för honom. Hur hade ni själv velat om det gällde er? Att leva med den hemligheten och att han dessutom får reda på att ni vet detta. Nej jag skulle defitntivt berätta detta, för allas skull. Han får sedan själv välja huruvida han vill göra faderskapstest osv.

• ungbrunett
    Anonym (Oh) skrev 2017-01-18 15:06:00 följande:
    Skulle inte tro det.
    Anonym (Petra) skrev 2017-01-18 14:54:18 följande:
    Jag vill också att ni tänker till en extra gång. Verkar som ni bor i en mindre ort där alla känner alla och rykten sprids som en löpeld. Kvinnan har kanske inte ens varit med brorsan eller kusinen. Är ni säkra på att hon verkligen sagt att "hon inte vet vem som är pappan till den minsta" och i vilket sammanhang? Som ett skämt? Var försiktig med skvaller! Och att sprida lögner utan 100%iga bevis.
    Om hon var otrogen så har hon stått för sitt kast. Ännu värre att lura i en man att han är fader till ett barn han inte ens är fader till. Folk kan vänta i åratal men sanningen kommer alltid ut. Ska TS gå runt med en lögn? Är TS man en god bror så väljer han sin bros sida och inte hans ex-frus.
    Håller med. Varför göra något annat än att stå på sin brors/svågers sida? Oavsett om det är sant eller ej så förtjänar han åtminstone att veta om att ryktet går i den lilla orten. Ts, ni ska självklart berätta. 
  • ungbrunett
    Anonym (Petra) skrev 2017-01-18 15:15:24 följande:
    Har inte riktigt med att välja sida. Varken den andra brorsan eller kusinen har sagt något om detta. Därför känns det som skvaller som kan bli dyrköpt.
    Varför skulle de säga något om det? Knappast något man stoltserar med.
Svar på tråden Berätta eller inte?