Inlägg från: Anonym (Risk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Risk)

Berätta eller inte?

Det finns en stor risk om man drar upp frågan om faderskap. Om det visar sig att fd mannen inte är pappa så kan mamman vägra lämna ut barnet till fd mannen. Dvs barnet får aldrig mer träffa den person som han i hela sitt liv trott var hans pappa. Hände en kompis till mig.

Man kan vänta med faderskapsutredningen till barnet fyllt 18.

• Anonym (Risk)
    Anonym (Marie) skrev 2017-01-18 10:53:55 följande:

Tack för alla svar!

Tyvärr är vi väl lite villrådiga ännu.

Min man ringde till en familjerådgivare igår och hon tyckte inte att vi skulle berätta det. Hon tyckte att det gått för lång tid (2 år sedan otrogen med mannen släktingar och dottern som var osäkert om han var pappa till fyller 8 år till våren).

Jag känner att det blir väldigt svårt att berätta för mannen till den som varit otrogen. Blir ju inga roliga släktmiddagar framöver. Kan vi ens berätta för min mans föräldrar. Tänk att ha en son som har legat med den andra sonens fru! Kanske de tar avstånd ifrån oss och tycker att vi är konstiga som sprider "rykten".

Samtidigt känner jag att vi måste berätta det. Jag kan inte gå och hålla tyst om detta för evigt.

Känner du att du måste berätta för att det blir bättre för de inblandade att det kommer fram i ljuset? Eller känner du att du måste berätta för att du inte orkar bära på hemligheten?
Svar på tråden Berätta eller inte?