Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Berätta eller inte?

Anonym (Marie) skrev 2017-01-17 12:27:59 följande:

Han som berättade för oss igår hade fått visats ett foto på när hon stod naken i kusinens sovrum. Alltså kusinen hade själv visat honom i mobilen. Kusinen hade då också berättat att hon och den andra broren hade legat med varandra.

Angående faderskap eller inte, så hade hon själv berättat för en arbetskamrat, som i sin tur berättat för en annan, därefter en annan och ytterligare en annan innan vi fick reda på det. Så där har ju gått ett par rundor, men känns lite för stort för att nonchalera.

Vi har också funderat på om man skulle ställa kusinen och broren uppåt väggen och frågat dem rakt ut. Frågan är om man får ett ärligt svar....

Hon har ju inte själv bemödat sig med att försöka hålla det hela hemligt så det är väl bara att berätta vad ni fått veta. Ställa brodern och kusinen mot väggen däremot, får väl i så fall den som verkligen berörs av det inträffade göra, om han nu anser en sådan sak vara värdig honom.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Marie) skrev 2017-01-18 13:34:37 följande:

Det vi oroar oss för är ju att berätta att hon varit otrogen med hans bror och kusin. Vi och han umgås såklart med dem. Kommer ju inte till att bli en lätt situation. Får jätteont i magen bara tanken på att deras föräldrar får reda på det.

Sen finns ju en liten risk att ryktena inte stämmer...

Dessutom blir det ju jättetråkigt såklart om han inte är pappan. Kanske bättre att vara lycklig ovetande...

Ja, jag tillhör sannerligen inte dem som tar lätt på otrohet, men med det sagt så tycker jag att dina reaktioner på det som hänt tar sig väldigt märkliga proportioner. Svårt att träffa kusinen och brodern (som det heter) och vill undvika "svinet" till före detta svägerska... Oroa sig för föräldrarna - alla inblandande är väl vuxna? Detta låter extremt överdrivet och konstigt i mina öron. Du/ni kanske ska överlåta reaktionerna till dem som är direkt berörda av detta och det kan väl knappast sägas vara ni.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Marie) skrev 2017-01-18 16:30:22 följande:
    Ja du "påven Johanna II", om man är otrogen med sin mans bror och kusin när man fortfarande är gift tycker jag att man är ett "svin". För mig finns det inte på kartan!

Sen är det väl självklart att vi inte kommer till att få samma relation till min mans andra bror och kusin om vi väljer att berätta och det kommer fram till dem.

Som jag ser det så finns det stor möjlighet att även han berättar för sina föräldrar, dvs mina svärföräldrar.

Blir ju inte lätt för dem att välja vilken/vilka söner de vill fortsätta att träffa.

Kan ju misstänka att den svikna brodern inte har större lust att sitta på kalas tillsammans med svikarna!

Men det är mina tankar....
    Ja, det är illa gjort, det tycker jag också. Men från det till det du skriver om att du går omkring och tänker på detta hela tiden - "de enda tankarna som snurrar runt", din man ringer familjerådgivningen och du tar ut en dramatik i förskott som inte inträffat och kanske inte heller kommer att inträffa får mig att tro att du kanske blev lite väl exalterad över snaskighetsfaktorn i det fick höra.

Vi får hoppas att inte visar sig att även din svåger varit ett svin och varit otrogen, det kan ju komma att bli för mycket för dig.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Marie) skrev 2017-01-18 19:34:13 följande:

Nej du, påven Johanna, jag tycker absolut inte att detta är några smaskigheter! Vi är båda ledsna för detta och mår dåligt av det! Vi tycker oerhört synd om min svåger/hans bror.

Du har inga syskon eller familj va? Verkar inte riktigt som du kan sätta dig in i känslorna.

Jodå, det har jag och som i de flesta släkter och sammanhang där människor ingår har det hänt lite av varje även i min släkt. Men att må dåligt av det på det sätt du verkar göra tycker jag för min del är anmärkningsvärt och underligt i sig.
Svar på tråden Berätta eller inte?