Inlägg från: KlunsSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlunsSmurfen

Misstänktas ursprung

För att det är skillnad på att vara misstänkt och dömd.
    Men det skulle kunna dölja ett samhällsproblem.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Dabado) skrev 2017-01-17 05:22:43 följande:
    Vilket samhällsproblem?
    Antal misstänkta i förhållande till antal dömda säger väl också något speciellt om man jämför mellan olika bakgrunder.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-18 11:08:26 följande:
    Helt rätt men man har gjort en massa studier och det visar tydligt på att en människas ursprung eller etnicitet inte är kopplad till brottslighet. 

Den statistiken vi har idag är extremt tydlig, de största skillnaden i brottslighet ligger i könet. Män begår avsevärt fler brott än kvinnor. Kvinnor i relationer är mer utsatta än kvinnor utanför relationer.

Slutsats:Förbjud män och förbjud män att ha relationer till kvinnor!

Det är också så att män i ålder 20-30 begår fler brott än män över 30: Förbjud män att fylla 20.

Även om man förde statistik på alla misstänkta brottslingar så borde man inte begränsa sig till ursprung. Tänk om parttillhörighet är viktigare, kanske de som röstar på SD är brottsligare än de som röstar på KD? Tänk om de som bor exakt 4 km från en bensinstation är brottsligare än de som bor 8,2 km från stationen?
    Man kan ju vrida på saker som lite som man vill men det förändrar inte att utrikesfödda män är mer överrepresenterade än andra män så din slutsats ger jag inget för.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Dabado) skrev 2017-01-19 07:44:51 följande:
    Det är väl ointressant ATT de är mer kriminella om man inte tar reda på VARFÖR de är det?
    KlunsSmurfen skrev 2017-01-17 04:27:48 följande:

För att det är skillnad på att vara misstänkt och dömd.
    Men det skulle kunna dölja ett samhällsproblem.

Vad är det för mening att hitta och upplysa om ett samhällsproblem om man skiter i det? Jag tycker inte att det är rätt läsning i längden att man har invandring och sen låser in dem för att något brister i integrationen eller annat. De är ju en del av vårat samhälle så det är ju inte ointressant för varken dem eller övriga att de är mer kriminella, förstår inte hur du kan påstå det.

Misstänkt och dömd är inte samma sak men om det avviker mycket mellan misstänkta och dömda kan det bero på att många blir oskyldigt dömda, rasism eller att många skyldiga kommer undan. Skiljer det mellan länen kan det vara något som inte stämmer. Om det inte är någon skillnad kan det vara bra att kunna visa att det inte finns någon särbehandling.

Dömda:
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-18 13:14:51 följande:
    Tack för den informationen. Då behöver vi inte registrera misstänkta efter etnicitet. Vi har ju all fakta vi behöver. Skicka genast dina undersökningar och allt du samlat på dig till polisen så kan de genast fixa allt .

Tack - vad skönt - nu behöver vi inte heller fortsätta denna tråden.
    "Slutsats:Förbjud män och förbjud män att ha relationer till kvinnor!"
    "Skicka genast dina undersökningar och allt du samlat på dig till polisen så kan de genast fixa allt"
    Har du verkligen svårt att uttrycka dej eller är det något annat det sitter i?

Har du inte tänkt på att något kanske förändras när man kommer till ett annat land.

Utöver att vi har x% kriminella helvita svenskar så ungefär lika många invandrare kommer att bli kriminella hur man än gör
    Har vi faktorerna olika kulturer och lagar, det är lagligt eller "lugnt" där de kommer ifrån. "Vi och dom" gruppmentalitet/gäng och offermentalitet, är inte bara vita som kan vara rasistiska eller ha offerkofta.
    Om du menar att det inte har någon betydelse får du gärna lägga fram fakta på det.
    Men deras skyldighet att följa våra lagar är inget att diskutera.

En annan faktor som stämmer i andra länder är att det kan vara väldigt svårt för många att anpassa sej till samhället av många olika anledningar, speciellt de som växer upp med det för det påverkar barn mer. Precis som många svenskar har svårt att anpassa sej. Bland kriminella är de som haft sämre förutsättningar överrepresenterade. Bland de som haft sämre förutsättningar är utrikesfödda överrepresenterade. Om det börjar avvika så måste samhället göra något.

Jag tycker att du ska fråga invandrarna vad vi ska göra. Fråga dem om vi inte ska plocka bort dem ur statistiken och det samma med arbetslöshet så att man inte kan se att det är skillnad. Fråga de oroliga och rädda invandrarna i områden med hög kriminalitet om vi inte bara ska skita i det.
    Anonym (millencollin) skrev 2017-01-19 10:12:27 följande:
    Skulle tippa på att en stor del av skillnaderna beror på dels på psykisk ohälsa (krigstrauman etc vars effekter för övrigt även går i arv) och kulturella skillnader. Många av dessa människor kommer ju från kulturer där mänskliga rättigheter inte är någon självklarhet och ett mänskligt liv inte är värt mycket.

Befängt att tro att dessa människor skulle kasta ifrån sig både sina trauman och sitt kulturella arv bara för att de korsar gränsen till Sverige.
    De har ju börjat jobba förebyggande med amerikanska soldater av en anledning.
    Utöver att alla inte mår så bra förändras en del så pass att begår våldsbrott
    Människor kan få motståndskraft mot påfrestningar om de lyckats återhämta sej innan, annars kan det få motsatt effekt. Män är sämre på att prata om saker, så hur snabbt man återhämtar sej beror ju mycket på omgivningen, blir ännu svårare för barn.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-19 11:25:14 följande:
    Det går att diskutera saker utan personangrepp, det är en vit svensk princip att vi har ett demokratisk system där man får säga vad man vill. Så ta det lugnt så kan vi diskutera frågan.

Mitt argument mot statistik är det du ger. Vi vet allt detta. Vi vet att invandrare står för en större kriminalitet. Vi vet att krig sätter spår. Detta debatterade vi redan under 90-talet när halva jävla joguslavien kom hit. Se nu hur det fortfarande ständigt förekommer dom kriminella. Juggemaffian med alla deras krigskadade barn och oändliga tillgång till vapen.

V i vet att människor med olika syn på kvinnor begår brott som är ok i deras ursprungsländer, vi vet att olika människor har olika syn på hur man skall uppföra sig. Hollandare och amerikaner kommer hit och tror att det är ok att röka gräs. Finnar tro att det är ok att supa ner sig och slåss. Araber kommer hit och tror att det är ok att låsa in sina döttrar. Tänk bara på fallet med en italiensk pappa som kom hit och slog sitt barn? Många utlänningar tror att det är ok att tafsa på brudar bara för att de har mindre kläder än i hemlandet. 

Kommer man hit skall man följa svenks lag och uppföra sig, så enkelt är det. Vi behöver inte statistik för att fatta det.
    Personangrepp?
    Ditt tidigare argument var "Den statistiken vi har idag är extremt tydlig, de största skillnaden i brottslighet ligger i könet", ->  "Detta debatterade vi redan under 90-talet" nytt argument: "vi vet, och?", någon som ändrat sej?
    Hur skulle vi kunna veta utan den och hur omfattande det är, något du inte kan påstå att vi vet utan.

Vi har nyligen haft massinvandring så statistiken kan förändras men det är inget man får veta om man skiter i den. Ändras den inte kan man ändå påstå att den gjort, blir svårt att motbevisa.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (millencollin) skrev 2017-01-19 14:15:40 följande:
    Men det är skillnad på påverkarbara och opåverkbara faktorer. Antalet pojkfödslar är opåverkbart. Invandringen är i allra högsta grad påverkbar.
    Missförstånd?
    Anonym (millencollin) skrev 2017-01-19 14:17:03 följande:

Varför inte begränsa invandringen i den mån att brottsstatistiken inte påverkas negativt?

Kan man ha invandring, vara för och samtidigt begränsa så att statistiken inte påverkas?

• KlunsSmurfen

Anonym (millencollin) skrev 2017-01-19 16:44:12 följande:
    Vad? Din fråga är?
    Går det att ha öht invandring om brottsstatistiken inte ska påverkas negativt?
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-19 17:37:52 följande:
    Precis, så därför måste vi göra något åt det!

Och till det behöver vi inte mer statistik, vi måste fixa problemet med kriminella invandrare.
    ja om det är så man vill uttrycka sej men statistik visar ju bara de som är kriminella men alla som haft/har det jobbigt blir ju inte kriminella men man vet att de finns så det är ju inte bara problemet med kriminella. Utan statistik vet man inte om det gjorde skillnad.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-20 14:07:00 följande:
    Nej det kan inte vara tack vare invandringen - inte en chans i hela världen. Men jag skulle vilja ha statistik som bevisar att det enbart är vita svenskar som gjort det bättre.
    Varför, du är ju emot statistik. Vi ska konstatera och sätta punkt utan så den inte misstolkas för alla som vill ha den är främlingsfientliga?
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-23 14:11:25 följande:
    anledningen till att vi inte behöver mer statsitik är att det är klart vad som ligger bakom den minskade brottsligheten och vilka som står för den största delen av brottsligheten. Det finns många andra metoder och forskning som är effektivare än att för statistik.Vi vet redan allt detta och vi behöver inte övertyga desom är främlingsfientliga.

Mitt inlägg om förbättringarna kan nog ses som lite sarkastiskt men det är intressant att se att statistiken visar att väldigt många saker har blivit bättre efter den stora masinvandringen
    "vi vet redan allt" (idag) är tack vare statistiken, prova att hävda samma sak om 10-20 år utan den.
     Vilka metoder och vilken forskning? Guesstimate?
    Vi vet redan allt detta och vi behöver inte övertyga desom är främlingsfientliga.
    Är det där skon klämmer?

• KlunsSmurfen
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-31 08:28:46 följande:
    BRÅ genomför årligen forskning, Universiteten forskar också i ämnet vi har ett antal proffessorer som håller på med forskning. Vi har statistik som visar på att de vanligaste namnen bland långa fängelsestraff, Johansson, Mikeael, Andersson, Peter, Lars, Daniel osv

Det finns två väldigt tydliga trender inom brottsligheten, kön och social utsatthet. Män med lite pengar och taskig bakgrund begår i princip all brott.

Skon som klämmer är att det begås en massa brott av invandrare och vi tjafsar om  statistik - kan vi inte fixa problemet istället ?

BRÅ och de som forskar har ingen statistik?
    Har du statistik på att män taskig bakgrund begår i princip alla brott?

Det är en forumtråd, det är meningen att vi ska tjafsa i den.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-31 11:09:28 följande:
    Brå och de som forskar har massor med statistik. Nä det gäller män är det väldigt tydligt, där finns det statistik eftersom vi för statistik på kön vid både misstanke och fällande dom.

Poängen med forskning är att man går djupare i orsakerna och försöker hitta orsaker till brottslighet, att föra statistik på ursprung innebär att man redan tror att det har en orsak och sedan vill bevisa den tesen.

Statistk på ursprung är alltid försent. Om vi hade haft statistiken i slutet på nittitalet hade de inte visat att personer från Balkan har en högre brottslighet, det fanns inte tillräckligt med underlag för det. Vi hade då släppt in alla ex-juggar.

Vi hade ingen statistik på Nordafrikaner innan de kom hit. Hur skulle vi kunna stoppa dom innan vi visste att de var brottslingar?

För att kunna stoppa invandringen från nya områden så måste vi gissa var nästa flyktingström kommer ifrån och sedan stoppa dom.

I grunden är alla invandrare mer brottsliga än de som har bott här länge. Så vi måste stoppa all invandring
    Så det var det det satt i, du är rädd att alla vill använda den för att stoppa invandring och det är det dina argument bygger på för att argumentera emot statistik och det verkar som att du fumlar efter halmstrån för att göra det.
    Generaliserar du de som vill ha statistik?
    Jag har en åsikt och ingen doktorsgrad i ämnet
    Det märks, dina argument bygger på en åsikt som baseras på hur du tror andra tolkar statistik. jag får känslan av något hypotetiskt i dina inlägg.
     kan vi inte fixa problemet istället ?
    Först hävdar du att det inte har något med "utlandsfödd" att göra, "Förbjud män"
    Din tes förändras i takt med andras argument dyker upp och slutar med statistik behövs inte och hänvisar till bättre forskning, som använder statistik.

Jag tycker inte att den som inte vill se problemet, helst vill dölja det för du är rädd att andra använder den på ett annat sätt än du vill är rätt person att ställa den frågan. tycker bara att verkar som något slags överförmynderi.

Poängen med forskning är att man går djupare i orsakerna och försöker hitta orsaker till brottslighet
    Samma sak med statistik som forskarna använder.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-31 22:10:38 följande:
    Jag vill ju stoppa invandringen, jag vet inte bara vilken folkgrupp som vi skall stoppa ?? Hur skall statistiken visa på ursprung visa vilken folkgrupp som inte får komma hit ??. Är det Indonesier, Vitryssar, belgare, Buddhister eller Ortodoxa Judar ???

! I detta ämnet pratar vi om statistik baserat på ursprung och jag tror inte att det är rätt väg att gå. Statistik bygger på att man har en tes som skall bevisas, forskning utgår ifrån att man har ett problem och skall hitta orsaken.

Både du och jag vet att invandrare är överrepresenterade i brottsligheten.

Om vi utgår ifrån att alla som begår brott av ett visst ursprung är överepresenterade, som t.ex finnar på 60-talet. SÅ är det fel att tänka att alla finnar är kriminella. Det kan inte vara platsen man är född på som avgör det hela.

Skicka hem alla som invandrat före 1975 och brottsligheten sjunker - vad är problemet ?????
    .
    att föra statistik på ursprung innebär att man redan tror att det har en orsak och sedan vill bevisa den tesen

Statistik bygger på att man har en tes som skall bevisas, forskning utgår ifrån att man har ett problem och skall hitta orsaken.
    Facepalm.
    jag kan mycket väl försvara min ståndpunkt
    Väldigt tveksamt, den enda ståndpunkt du har är att du är emot statistik i övrigt är du som en vindflöjel. Det är inte ett särskild bra, eller trovärdigt, speciellt inte ett övertygande sätt att försvara sin ståndpunkt på.

Det bero på att du bara vill ha bort statistiken, eller har du bara tråkigt och vill trolla lite.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Häpp) skrev 2017-02-01 08:48:28 följande:
    Ingen vare sig vänstern eller SD hävdar att utomlandsfödda inte är överrepresenterade i brottstatistiken. Alla är överens om att det är ett faktum. Det man har kommit fram till är att om man har en trasig bakgrund, lever i utsatta områden och är man så är det större risk att begå brott. De utomlandsfödda befinner sig i den kategorin.

Den stora skillnaden är att registrera brott på ursprung är själva iden om att du föds till brottsling, dvs ett rent rasistisk tänk. Där går skillnaden mellan de olika partierna.

Man kan vara emot invandring utan att vara rasist,man kan vara emot invandring och tycka det är rasistisk att klassa människor baserat poå v ar de är födda eller vilken kultur de kommer ifrån. Denna tråd diskuterar vi om det skall registreras ett ursprung vid misstanke om brott inte vad vi skall göra åt saken
    Enligt dej själv men det är att generalisera en hel del.
    Anonym (Awake) skrev 2017-02-01 09:38:30 följande:

Mannen, att begå brott är ingen "risk" att utsätas för, det är något du väljer att göra.
    Jag växte upp i en förort utanför stockholm och jag kan ge dig en lista på saker som jag inte gjordt.
    Jag slog inte sönder matsalen för att den gratis mat jag fick på skattebetalarnas pengar var kass.
    Jag tände inte eld på bildsalen för att skolan vägrade köpa in sprejfärg.
    Jag odlade inte maja i skåpet så jag kunde röka en fet med minderåriga tjejer (eller sälja skiten).
    Jag snattade inte för att jag hade tråkigt, med en ursäkt om att det inte fanns något bra ställe för ungdomar att hänga. (Vi hade donken och massa andra bra ställen)

Ärligt, de som gjorde det hade redan gjort sina val, det var ett personlighetsdrag, främst till följd av att de hade föräldrar som inte brydde sig ett skit eller +6 syskon. Det hade inte att göra med något utsatt område. Jag valde att skaffa jobb inom krim när jag gick ut gymnasiet, och jag har kunnat hälsa på många gamla klasskamrater på anstalten. Alla dem som gjorde det jag skrev i listan.

Vill du minska brottslighet. Sätt en maxgräns på hur många ungar familjer får ha när de lever på socialbidrag och låt soc omhänderta de som har problem. Det låter tufft, men det är dagens sanning. Det finns familjer som uppfostrar sina barn och säger att deras land är bättre, sverige är skit, du ska leva på alla pengar de dumma svenskarna ger dig, du behöver inte följa deras regler, du ska bara följa de regler vi säger till dig. Du bör följa upp kriminalitet med statistik om bakgrund, för att det är bakgrunden om är början till problemt, du kan fan inte ändra på något om du inte vet varför personen gör som de gör.
    Det är ett val men eftersom personlighetsdrag och val påverkas av föräldrar, omgivning, gruppmentalitet så är det större risk att man väljer att begå brott under de omständigheterna.

Svar på tråden Misstänktas ursprung