Anonym (Suck) skrev 2017-01-18 15:09:47 följande:
Så din åsikt är att man ska fortsätta mörka överrepresentationen av vissa invandrargrupper när det kommer till grov brottslighet. Du har inte riktigt framför några argument som visar på vad du grundar din åsikt - det enda du lyckats med hittills är att halmgubba de som tycker annorlunda.
Jag antar att du varken kan försvara din egen ståndpunkt eller bemöta andras, och att detta är anledning till hur du formulerar dig.
Det värsta är att inte att just du plaskar runt helt tappad i träsket, det värsta är att både våra folkvalda och den tredje statsmakten gjort exakt samma sak i snart ett decennium.
Det var då väldigt vad du retar upp dig. Ta det lite lugnt och gå tillbaka till debatten. jag kan mycket väl försvara min ståndpunkt. Och denna debatten handlar om statistik på brottslighet inte om att utvisa eller stoppa invandringen.
Du har ju serverat mina argument: Alla vet ju att det är ett problem så varför behöver vi mäta ? Du säger ju själv att det är så. Då kan vi väl koncentrera oss på att lösa problemet istället för att lägga resurser på att föra statistik.
Alla vet också att fattigdom, utanförskap med mera ligger bakom brottslighet. Alla vet också att män är våldsammare än kvinnor. Alla vet också att barn som växer upp i problemhem med missbruk och kriminilatitet har större risk att bli krimminella. Alla vet att de utan gymnasieutbildning har större risk att bli brottslingar.
Mitt argument är att vi redan vet vilka faktorer som skapar brottslighet därför finns det ingen anledning att för mer statistik. Det är bättre att fokusera på att lösa problemen istället.
Räcker det för dig ? Jag tror nog att ditt huvudargument är att få hjälp att bevisa för oss puckon att invandrana är ett problem och att när vi får det så kommer vi automatiskt att alla rösta på SD, krossa aftonbladet och rensa upp Sverige från alla som inte har förfäder som bodde här innan Bernadotte kom till makten.