Anonym (well) skrev 2017-01-17 18:24:34 följande:
Jo, vi alla skrev hur vi tycker och se på saken. Det är ju själva grejen med forum liksom. Att man tycker att invadnringsfrågan är viktigt betyder väl knappast att man håller med dig, jag tycker också invandringsfrågan är viktig - men tror verkligen inte jag håller med dig i hur du ser på den.
Och det jag "lol:ar" åt är att du totalt ignorerar hur vi beskriver och förklarar och får det till att vi "uppmuntrat odemokratiska mörkningar" haha... Jag har pluggat bland annat statistik och förstår därför ut och in hur den kan användas på olika sätt, därför jag påtalar att statistik över misstänkta är dubbelsidigt och svårtydigt - väldigt svårt att använda sådan statistik på ett effektivt och nyttosätt.
Freijah skrev 2017-01-17 18:18:02 följande:
Här i usa går dom ut med både namn, ursprung o bild på dom misstänkta.
jag tycker det är bra för då vet man vad man ska hålla ögonen öppna efter.
"man i 20års åldern i ljus jacka" säger verkligen inte ett skit.
Om det är någon som redan är anhållen, hur är det bra då menar du? För då är den ju redan identifierad och utredning pågår, vad ska det hjälpa att du vet namn och bild på den som sitter anhållen/gripen/häktad?
När det gäller att gå ut med namn och bild om man söker efter en misstänkt så är väl det en annan sak om det t.ex. är brådskande att hitta personen eller om man tror att personen kan vara väldigt farlig.
Men TS frågeställning handlar ju om den statistik man för över vilka som vart misstänkta för brott, en liten annan fråga.
För övrigt, som någon som också bor i USA vet jag inte om jag tycker ett amerikanska polisens förhållningssätt, deras rättsystem och framförallt fängelsesystem är något att eftersträva.
Varför ljuger du? En som har gått i högskolan använder inte lol som ett motargument då vet man bättre, och med det lämmnar jag denna tråd,det ger mig inget att diskutera med nån vars enda motargument är lol
"Jag har pluggat bland annat statistik och förstår därför ut och in hur den kan användas på olika sätt, därför jag påtalar att statistik över misstänkta är dubbelsidigt och svårtydigt"
Det där lärde jag mig i grundskolan, att du gått ut grundskolan är inte så imponerade bara så du vet,men kanske i din lilla värld