• Ellen92

Hjälp! När plussade ni?

Vi har försökt skaffa barn i snart ett år.

Mensen har kommit regelbundet förutom en gång i april förra året då den uteblev.

Jag har en menscykel på 26-28 dagar men nu är jag på dag 31 och ingen mens i sikte men negativt cb test imorse.

Har läst på olika forum om i vilken vecka man brukar plussa i. Oftast verkar det vara v6-8, det borde ju betyda att man plussar flera dagar efter bim.

Vad har ni för erfarenheter? Någon i samma sits?

Kom igen nu, hjälp!

• Svar på tråden Hjälp! När plussade ni?
  • Ellen92
    Stjärnfamilj skrev 2017-01-15 12:27:42 följande:

Jag plussade förra gången i vecka 5 (4+2) och denna gång 3+4!

Hur många dagar över bim var det för dig?

Hoppas hoppas att det är min tur ????
  • Ellen92

Vad kul! Grattis till er båda!

Man blir ju så otroligt besviken efter varje negativa test, därför testade jag inte förrän idag men det var ju inget roligt besked ändå :(

Men så länge mensen inte har kommit finns ju alltid lite hopp även om det känns hopplöst för det mesta.

Brukar ha ganska kraftig mensvärk ett par dagar innan och under mensen och "skakiga" ben (träningsvärk ungefär). Men inget sånt denna månad. Lite ont i svanken för några dagar sen,

Lite gasig och inte alls sugen på kaffe längre men det kan ha att göra med jag var väldigt förkyld förra veckan och började dricka mer te då så har fastnat på det :)

Äh, man lever ju symptom som en galning!

• Ellen92
    Bebisbubbla skrev 2017-01-15 14:06:31 följande:

Jag plussade på BIM och hade bestämt mig tidigt att aldrig testa innan det. Delvis för att undvika spökstreck men också för att slippa se eventuella supertidiga missfall. När jag plussade var jag i v6 och har en cykel på 36 dagar. De gånger mensen varit sen kanske 3-4 dagar har av min erfarenhet berott på att man går och hoppas, nojar, stressar och letar blod på papperet varje gång. Det brukar göra att mensen kommer lite ur balans och sen kommer den ändå.

Testar heller inte mig innan bim, försöker att inte tänka, hoppas och känna efter så mycket senaste 3 månaderna så därför var jag inställd på att mensen skulle komma.

Lär ju ha haft äl för ca 3 veckor sen så känns lite tidigt att hålla på o testa egentligen när man läser att dom flesta plussar i ca v5-6.

Man blir ju galen av det här! Har haft en regelbunden cykel o fortsätter gärna med det om det nu inte blir nåt plus
Svar på tråden Hjälp! När plussade ni?