• scrapparlotta

Goda sallader?

Jag är så dålig på att göra goda sallader....har isbergssallad, tomater, gurka och möjligen fetaost i.... Så nu vill jag ha tips på goda sallader...både matiga sallader och lite mer lätta sallader. Och gärna med goda dressingar till, dock inte feta dressingar eller vinägretter..... Tack på förhand

• Svar på tråden Goda sallader?
  • Bibbidi

Menar du vanliga sallader som sidotillbehör till mat, eller menar du mer "matiga" sallader med tex kyckling och sånt i? Glad

• Aniiee

Börja med att variera din lilla sallad med andra gröna blad, som spenat, roman, kurksallad, salladskål, ruccola - blanda gärna. Släng i lite rödlök och persilja, så blir det lite bättre också.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Carambolan

Jag brukar stjäla "salladsrecept" från salladslunchställen. Mina två favoriter just nu är:

Fritt efter en Panini-sallad: Kycklingfilé, fetaost, dinkel, quinoa, linser, granatäpple, cocktailtomater, vårlök, rödkål, sallad. Dinkel/quinoa/linser kokar jag tillsammans i en kastrull och innan det svalnar rör jag ner lite vinägrett så att det ska hålla sig saftigt och inte klumpa ihop.

En jag stulit från Holy Greens: Ugnsgrillad lax, råris, avokado, grönkål, gurka, persilja, pumpa- och solrosfrön, sallad.

• scrapparlotta
    Bibbidi skrev 2017-01-12 22:20:26 följande:

Menar du vanliga sallader som sidotillbehör till mat, eller menar du mer "matiga" sallader med tex kyckling och sånt i? 

Menar mer matiga sallader som är som en måltid ???? men kan gärna ta tips på sidotillbehör åxå ????
Svar på tråden Goda sallader?