• Annabola

Bekräftad ÄL, sex när?

Hej!

Som rubriken säger, när ha sex nu när jag fått bekräftad ÄL genom digital sticka..? Närmaste 48h bör man ju ha sex... köra 3 dagar i rad..? Fick bekräftat idag torsdag.. mysa idag, fre och lör för att säkra upp?

Man vill ju maximera sina chanser, spec när man har lååånga cykler och får färre möjligheter/år..

Tacksam för svar,
    Anna

• Svar på tråden Bekräftad ÄL, sex när?
  • Annabola
    anna7607 skrev 2017-01-12 19:40:20 följande:

Ha så mycket ni bara orkar. Gärna före under och efter. Spermier lever i ca 72h. Lycka till

Tack! Blir hårdträning ikväll och kommande dagar då! Hua!
  • Annabola
    MissHelene skrev 2017-01-12 23:38:33 följande:
    Bästa vore juh om ni hade hunnit med några dagar innan också men kör så d ryker! Håller tummarna :D
    Ja jag önskar att jag kände min ÄL så väl att jag visste att den var på gång! Men tror att ÄL är ca 48h efter man fått glad gubbe på ÄL digitalt test??
  • Annabola
    MissHelene skrev 2017-01-13 15:32:03 följande:
    Bra fråga! Jag vet inte faktiskt. Jag kör med testet som har blinkande gubbe när jag är fertil o bara glad gubbe när jag har ägglossning så jag hinner med dagarna innan ägglossningen:)
    Men vad spännande, det testet har jag helt missat!! Men hur många fertila dagar kan den blinka på?? Har natural cycle appen och fertil eller möjligt fertil är man ju massa dagar... och appen skjuter ibland fram beräknad ÄL så att vi ibland får ligga 1,5 vecka i rad.. det kanske inte är så farligt men med heltidsjobb och trotsig 2,5 åring hemma blir det lite mycket vill man optimera och kanske köra 4-5 dagar o streck.. annars blir det lite för robotaktigt för min smak tyvärr
  • Annabola

Hej,

En förvirrad tjej nu.. hade glad gubbe på clear blue ÄL test i fredags och då menas ju att ÄL äger rum mellan 24-48h eller nåt så mannen och jag myste till det båda dagarna, sedan var jag bortrest. Fick ingen temperaturhöjning (använder Natural cycle) förrän 6 dagar senare så natural cycle menar att ÄL ägde rum 5 dagar efter ÄL!

Kan det stämma att ÄL är så lång tid efter glada gubben?? Då vet man ju inte riktigt när ÄL äger rum i mitt fall?? Att mysa varannan dag från glad gubbe måste ju vara min ev lösning? Gahhh ännu en cykel då jag missat..

Tips?

Svar på tråden Bekräftad ÄL, sex när?