Inlägg från: VictoriaJ02 |Visa alla inlägg
  • VictoriaJ02

Hur kan elever och föräldrar tillåtas bete sig så här?

Så här är det väl snart i varenda skola idag. Men orsaken till det får man inte dryfta för då blir man stämplad med r-ordet. Skyll er själva som röstat fram politikerna som är orsak till den här sortens skola. Det var ju det här samhället ni ville ha.

• VictoriaJ02
    StarWars skrev 2017-01-13 23:38:35 följande:
    Har jobbat ca 20 år som lärare på högstadiet. Har alltid blivit bemött med respekt av barn och ungdomar med utländsk härkomst. Några få, men svenska, ungdomar har kallat mig hora, spottat på mig, knuffat mig mm. Svenska föräldrar lägger skuld på mig, utländska föräldrar förväntar sig att deras ungar sköter sig i skolan. Så din slutsats är i mina ögon helt off target. För övrigt stämmer inte bilden av svenska skolan i TS insändare med min. De flesta skolor har en ok arbetsro med alldeles underbara ungar.
    Det du sysslar med är politisk propaganda. Det är uppenbart.

Diskuterar inte saken mer med dig. Väljer att diskutera med dem som inte förnekar verkligheten. Tack och adjö.

• VictoriaJ02
    Virriga Vera skrev 2017-01-14 06:59:05 följande:
    Om det är någon som är i verkligheten så borde det väl vara en som arbetat i den i 20 år, det du sysslar med är politisk propaganda. Inte läraren som berättar om sin verklighet.
    TS talar sanning om verkligheten, du ljuger om den, det är en viss skillnad. Som lärare så är du tvungen att ställa upp på "allas vår gemensamma värdergrund" och du får således inte uttrycka dig på det minsta sätt kritiskt om vad invandringen fått för konsekvenser. Du har direktiv uppifrån. TS är inte lärare och kan därmed berätta sanningen utan att riskera något.

• VictoriaJ02
    Virriga Vera skrev 2017-01-14 07:17:25 följande:
    Jag ljuger? Vad har jag ljugit om och jag är dessutom inte lärare.
    Aj. Förväxlade dig med "Starwars". Svårt att skilja på er härinne då ni alla resonerar så lika.

• VictoriaJ02
    Regndamen skrev 2017-01-14 18:38:44 följande:
    Ah, det är intressant. Jag inser att du vet bäst, du är ju invandrare. Men varför håller ni på så? Hur reaonerade du när du slog och kallade läraren för hora?
    Jag är en bra bit över 40 och därmed vuxen. Jag har invandrade föräldrar, men är född i Sverige. Jag skötte mig exemplariskt i skolan i jämförelse med många av mina klasskamrater. Lärarna har i många mångkulturella skolor idag ett helvete och jag förstår inte hur de står ut. De måste ha ett oändligt tålamod. Barn som inte klarar att sköta sig i skolan, vilken diagnos eller nationalitet de än har, är uppenbarligen inte mogna för skolan och borde därmed börja i Lekis istället, eller göra sig av med sin överenergi i olika idrotter/ sporter, samt få stöd från en kurator som förklarar för dem att man inte kan bete sig hur som helst i det här samhället, att man har skolplikt osv. Vi kanske sedan länge har frångått det faktumet. Men man går faktiskt i skolan för att lära sig/ studera. Inte för att busa runt, leka och slåss mot lärare och andra elever. Men det kanske är r******igt att säga så.

Svar på tråden Hur kan elever och föräldrar tillåtas bete sig så här?