Regndamen skrev 2017-01-14 18:38:44 följande:
Ah, det är intressant. Jag inser att du vet bäst, du är ju invandrare. Men varför håller ni på så? Hur reaonerade du när du slog och kallade läraren för hora?
Jag är en bra bit över 40 och därmed vuxen. Jag har invandrade föräldrar, men är född i Sverige. Jag skötte mig exemplariskt i skolan i jämförelse med många av mina klasskamrater. Lärarna har i många mångkulturella skolor idag ett helvete och jag förstår inte hur de står ut. De måste ha ett oändligt tålamod. Barn som inte klarar att sköta sig i skolan, vilken diagnos eller nationalitet de än har, är uppenbarligen inte mogna för skolan och borde därmed börja i Lekis istället, eller göra sig av med sin överenergi i olika idrotter/ sporter, samt få stöd från en kurator som förklarar för dem att man inte kan bete sig hur som helst i det här samhället, att man har skolplikt osv. Vi kanske sedan länge har frångått det faktumet. Men man går faktiskt i skolan för att lära sig/ studera. Inte för att busa runt, leka och slåss mot lärare och andra elever. Men det kanske är r******igt att säga så.