Hallonen skrev 2017-01-10 20:04:25 följande:
Vi har en bebis med mp-allergi och reflux. Hen äter helt mjölkfri ersättning och får medicin för sin reflux men vaknar en gång i timmen från nattning tills dess att det är dags att göra morgon. Hen är oftast inte svår att få till att somna om och ibland är det att stoppa tillbaka nappen, närhet, mat, rapa eller något annat. För er med mp-allergiska barn. När blev sömnen bättre? Tips för att få mer sammanhängande sömn? Vi blir tokiga här hemma snart av sömnbristen som råder.
OBS. Inga tips om Anna W's fem minuters metod, för det är inget för oss.
Hej. Jag en kille som fyller 1 i slutet av januari och känner igen mig, han är också mjölkprotein allergiker och ej ätit det sedan han var ca 3månader. (ersättning sedan födseln) Och sömnen har varit hemsk sedan dess.
Han vaknar fortfarande varannan timme ungefär, men sömnen blev Mycket bättre sedan: 1; han började äta mat om dagarna, dvs ingen ersättning. 2; Alla nattmål försvann (ca 1 månad sedan) 3; han äter nu en flaska ersättning på kvällen, och den ger vi ca 30min innan vi nattar.
Slutsatsen, ja när vi drog ner på ersättningen och han äter mer mat så sover han bättre. Toningen på bättre.... Väntar fortfarande på att han ska sova några timmar i sträck.