• Anonym (Känns tråkigt)

5- åring vill inte gå till pappa

Vi har vv.Vi har haft så i ett år.Nu säger dottern att hon vill inte gå till pappa,att hon vill vara med mig.Pappan är väl ingen trevlig människa och han blir lätt arg.Så jag förstår min dotter.Men vad ska jag säga till henne,när hon säger sådär?

• Svar på tråden 5- åring vill inte gå till pappa
  • Långbenopluto

Hon känner säkert att du håller med henne när hon säger så och då blir hennes känsla större. Det är inte bra, du bör och ska göra allt för att underlätta umgänget för ditt barns skull, oavsett vad du känner och tycker.

• Anonym (Känns tråkigt)

Jag säger ju inte så till henne.Vill att mitt barn ska ha det bra hos pappan.Vad svara till henne ?

• volvo142
    Anonym (Känns tråkigt) skrev 2017-01-08 15:57:16 följande:
    Jag säger ju inte så till henne.Vill att mitt barn ska ha det bra hos pappan.Vad svara till henne ?
    Det kan ju vara roligt efter tag ni hade ju det bra förra gången, Försöka få det att funka liksom.. Men ja är han en riktig skit gris o dottern är rädd tex. Så tycker jag att du ska ta parti för dottern, Men det ska ju vara nått som kommer ur henne o inte från dig. Hoppas ni alla kan hitta en lösning kanske säga till pappan att dottern tycker det är jobbigt när han är arg eller vad det nu är...Pappa kanske inte ens uppfattar att dottern känner som hon gör. Om hon nu gör det eller om det bara handlade om nån småsak.
  • Retarderadd

" okej då behöver du inte åka " punkt slut, varför tvinga henne? Tillslut kmr hon be om att få åka.

• Anonym (Y)
    Anonym (Känns tråkigt) skrev 2017-01-08 15:57:16 följande:

Vad säger hon , varför vill hon inte gå till pappan?
  • Anonym (Känns tråkigt)
    Retarderadd skrev 2017-01-08 16:18:20 följande:

" okej då behöver du inte åka " punkt slut, varför tvinga henne? Tillslut kmr hon be om att få åka.

Hon är för liten för att bestämma sånt.Det är klart hon får vara med sin pappa.
  • Anonym (Känns tråkigt)
    Anonym (Y) skrev 2017-01-08 16:23:27 följande:

Vad säger hon , varför vill hon inte gå till pappan?

Hon säger inte så mycket,men hon vill/vågar inte berätta vanliga saker för pappan,för då blir han arg.Det har hon sagt till mig.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Känns tråkigt) skrev 2017-01-08 16:37:26 följande:

Hon säger inte så mycket,men hon vill/vågar inte berätta vanliga saker för pappan,för då blir han arg.Det har hon sagt till mig.

Vad gör han när han är arg ?
  • Anonym (Känns tråkigt)

Har inte fått nåt svar på detta,men förstår att barnet blir rädd då.Kanske höjer rösten/säger fula ord.

• Anonym (Y)
    Anonym (Känns tråkigt) skrev 2017-01-08 17:04:34 följande:

Har inte fått nåt svar på detta,men förstår att barnet blir rädd då.Kanske höjer rösten/säger fula ord.

Försök ta reda på vad det betyder. Ditt ex behöver kanske få hjälp med ditt förälderskap om dottern är rädd för honom.

Det är för allas bästa givetvis.
Svar på tråden 5- åring vill inte gå till pappa