• elinmaatildaa

Bhar

Hjälp! Jag har mellan 105B och 105C i bhstorlek. Och jag hittar banne mig inga bra bhar. Det finns ju förlängningsgrejer att sätta på bhbandet för att förlänga omkretsen men då ramlar axelbanden ner hela tiden. De enda bhar jag hittar är bara fula och tråkiga eller med massor med spetsblommor av någon anledning. Eftersom jag bara är 24 år så vill jag ju kunna hitta några roligare, i stilen som man hittar på H&M. Lite ungdomligare helt enkelt. 
    Är det någon som har ett bra tips på fysiska butiker att köpa på? Jag vill gärna kunna gå och prova ut. Priset är inte så viktigt, jag har insett att man får betala en del.

• Svar på tråden Bhar
  • Fjäril kär

Ändrar du kupstorlek ändras även omkretsen . Börja med att prova ut en korrekt bh-storlek. Då har du lättare att hitta bh.

• Anonym (Butiker)

Twilfit och triumph är de jag kommer på på rak arm. Jag fick mina mått i en lindexbutik i Sthlm (där de endast hade underkläder). Hade tydligen haft fel bh i flera år! (Hade haft 80c, skulle ha en annan modell i 80e-f) :P

• Meriall

Ja jättesvårt att veta själv. Jag hade haft 75B i åratal men gick till riktig affär och provade och fick då strl 65D. Jättestor skillnad i hur de sitter.

• Linna81

Jag hade också helt fel kupstorlek och när jag gick till en riktig underklädesaffär och fick hjälp och tips hur en BH ska sitta så var allt mycket enklare. Nu när jag vet min korrekta BH-storlek så har det också varit mycket enklare att prova ut själv i affärer där det oftast är lite billigare. Så det är värt att lägga riktigt bra med pengar  på en bra BH utprovad med hjälp av personal för att sen kunna leta själv. Köper mycket via internet numera från EU-länder då det oftast blir billigare än att köpa i Sverige även med frakt inräknat när man ska märkes-BH.

Svar på tråden Bhar