Inlägg från: Anonym (Sorgsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorgsen)

Sen abort i vecka 15

Beslutet är redan taget och genomfört. Men jag har vridit och vänt på varenda tanke om detta.

Jag gjorde abort för att jag lyssnade på min pojkvän/särbo. Han tyckte inte det var rätt tid.

Han kände sig inte redo pga psykisk ohälsa.

Jag däremot lever ett stabilt liv även fast jag får bära mycket av hans mående då det ofta går ut över mig.

Jag upptäckte inte graviditeten förrens i vecka tolv, det vill säga när jag fick tid till ultraljud var jag redan i vecka 13.

Fick lite tid att fundera men utförde aborten i vecka 15.

Beslutet blev rätt från hans sida, men inte från min. Det känns nått oerhört att jag vet jag hade klarat detta själv om jag hade behövt, men valde ändå att genomföra det för hans skull.

Har lipat, ångrat och fördömt mig själv för beslutet. Men inser att det inte går att göra ogjort.

Skriver mest för en sorts bearbetning och kanske någon som varit med om liknande situation eller bara har något stöttande ord i förbifarten.

Eller kanske det är någon som står i samma val som jag fick göra för ett tag sen.

• Svar på tråden Sen abort i vecka 15
  • Anonym (Sorgsen)

Nej jag förstår det nu mer än innan. Hur fel det blir när man lyssnar mer på den andra parten än sig själv.

Men efter ja tagit den första tabletten vågade jag inte avbryta aborten även fast ja läste att det var fullt möjligt. Var rädd det skulle bli skador jag inte kunde förlåta mig själv för sen.

Jätte tack för svar.

• Anonym (Sorgsen)

Tack för du delar med dig ? det är jobbigt att man satt sig i den här situationen. Jag hade ju ett val. Tyvärr stod man inte med facit i hand innan och även om ja visste de skulle ta hårt förstod jag nog inte hur hårt.

Jag hade alla förutsättningar till att klara det bra själv. Min enda anledning blev i slutänden att ja ville respektera hans önskan. Kände mig självisk. Inbillar mig att de skulle känts lättare om jag faktiskt haft personliga bekymmer/skäl till att inte räcka till, men jag har inga såna anledningar.

Och nu känns det bara så fel.

• Anonym (Sorgsen)

Tack så mycket och detsamma till dig <3

Jo känslorna är nog samma och vem vet, jag hade kanske tänkt och känt precis likadant även om mina egna förutsättningar varit sämre.

Många kramar

• Anonym (Sorgsen)

Usch då.. Det lät inte roligt. Hoppas du hittar tillbaka till dig själv nu med en ny graviditet.

Jag hoppas och tror inte ja går så djupt. Men känns gör det och beslutet kommer man alltid få leva med tyvärr

• Anonym (Sorgsen)

Känner verkligen med dig. Det är tungt. Upptäckte ni det sent också eller fick du tänka om under vägens gång? Allt gick så snabbt för mig så känner att man hann inte riktigt tänka klart heller tyvärr. Han har barn sen innan då men inte du? Lider med dig <3

Svar på tråden Sen abort i vecka 15