Inlägg från: Mojligtvisgravid |Visa alla inlägg
  • Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

DevilsDaughter skrev 2017-01-24 08:49:34 följande:

Har du testat idag?

Nix men imorgon ska jag testa. Det är nästan så att man inte vågar. Jag vill inte bli besviken efter alla dessa "positiva" svar. Imorgon blir det teststickor som mäter 25 miu, kommer troligen inte visa något. BIM till helgen, gissa om jag längtar...
  • Mojligtvisgravid
    DevilsDaughter skrev 2017-01-24 08:49:34 följande:

Har du testat idag?

Ok, jg brukar vanligtvis testa med 10/miu men idag testade jag med 25/ miu. Idag är det BIM-3 eller -4. Jag kan ana svagt streck, kan du/ni?

• Mojligtvisgravid
    Anonym (Kp) skrev 2017-01-26 12:39:30 följande:

Tycker mej se ett sträck!.. känner du något?

Supersvagt streck! Svårt att fånga på bild.

Saker som har förändrats:

-konstant lös i magen(vet att det är förstoppning som brukar vara vanlig)

- ont o bröst ( kan också vara PMS)

- kissnödig konstant

- det stramar och drar i livmodern på ett konstigt sätt, känns som om den är hård och spänd. Milda kramper,

- super upplåst, ser ut att vara i 4-5

- extrem trötthet, men kan vara värmen, jetlag, solen ( är utomlands)

- huvudvärk, kan vara som ovan

- väldiga värmevallningar och svettningar, detta skedde innan vi flög utomlands

- konstant sugen på mc Donalds och pommes?! Jag som vanligtvis ogillar MCD.

- väldigt hungrig hela tiden, kan äta en rejäl måltid men ändå vara hungrig Direkt efter

- jag må kanske ha ett skarpare luktsinne, tyckte att hela flygplatsen stank pissoar

Dock har jag noll flytningar, hört att det ska komma ganska mycket ganska omgående när man är gravid.

Tog bild på testet från idag, strecket är kvar, kanske syns något bättre nu.

• Mojligtvisgravid
    Anonym (Kp) skrev 2017-01-26 14:42:37 följande:

Jag ser de helt klart! Gud vad spännande.. semester eller bor du borta? Annars så njut av semestern.. ????

Själv har jag gett upp testandet och väntar på mens.. noll symtomer.. och har alltid kännt innan.. ????

Jag är bara på semester, är i Thailand. Här är det så himla mycket skaldjur, vill så gärna äta det men jag tar nog inga risker.

Men då kanske det är någon förändring att du inte känner något? När har du BIM?
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Kp) skrev 2017-01-26 23:28:00 följande:

Innan v 5-7 tar fostret ingen näring.. Så passa på nu i stället med ett glas vin och god mat! Sen dröjer de ????

Har varit gravid minst fyra ggr innan.. Och blir alltid täpt i näsan och svimmar.. och det är innan BIM.. hade ju posetiva ÄL hur länge som helst.. men lite sex.. men typ lör/sön? Så bör märka/känna NÅGOT... eller få posetivt test? Livmldertappen e framåt lite mjuk och lite öppen..

(Och jag är pigg och fixar 5-6h sömn per dygn med mkt redbull, något som heller aldrig gått innan, och jag är inte känslig för dofter..)

Ja just det ja, täppt är jag också! Men ibland har jag sjukt mycket (ursäkta) snor, det tar aldrig slut. Samt slem i halsen. Insomnia ibland men supertrött ibland.

Tog ett nytt test idag igen...Tog två samtidigt och båda visar svagt. Jag tycker det syns lite mer än igår. vad säger du/ni nu då?!? (Jag redigerade de mörka så man kunde se skuggor bättre)

• Mojligtvisgravid
    Anonym (K) skrev 2017-01-27 05:50:38 följande:

Men snälla, ta det lugnt och njut av semestern istället! Om der skulle vara så att du är gravid så mår embryot inte bra av all denna stress! Du blir heller inte mer eller snabbare gravid för att du tar nytt gravtest hela tiden! Vänta tills mensen ska komma och testa igen då, ta det lugnt fram tills dess, och lev som vanligt!

För övrigt så kan symptomen du listade vara tecken på graviditet, men det kan även vara placebo/önsketänkande och/eller stress, och stress verkar du bära på väldigt mycket just nu!

Nja jag kan inte påstå att jag är stressad, jag är bara väldigt exalterad över min planerade graviditet. Det kan vara en släng av placebo men jag kommer fortsätta att testa varje dag. Tänk på att ett test gör jag varje morgon som tar ca 15 sekunder + 5 min väntetid. Resten av dygnet njuter jag så njaaaa, jag vet inte om jag är så stressad. Tack för din omtanke dock.
  • Mojligtvisgravid
    TheKlister1990 skrev 2017-01-27 08:42:03 följande:

Du är gravid :) rosa tydlig streck

Jag tror också att jag är det. Annars hade det väl inte blivit starkare och starkare med tiden? Jag vet inte när jag har BIM men antingen idag eller söndag. Jag hade svårt att tyda min ÄL-tester... :P
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-27 10:35:07 följande:

Jag tror också att du är gravid!

Kan nån kika på ett nytt äl-test?

Håller på att bli tokig snart.. har haft starka test i flera dagar ca 3.

Har nästan alltid 28 dagars cykel, och enligt p-Tracker borde jag haft äl för 3 dagar sedan. Har 11 dagar till mens nu. Har även haft äl flytningar som börjat avta.

Vi har myst så mycket vi orkat och nu börjar orken ta slut.. haha

Men NU måste väl testet va positivt?

Jag tror också att jag är det!

Har du några andra ÄL-tester så man kan jämföra?
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-27 13:52:12 följande:

Ja det blir nog imorgon istället. :) hoppas på att stickan är svagare imorgon. Jag hade ont i ca 3 dagar, och det var när appen visade att äl skulle vara, men man kanske kan ha ont ett tag innan ägget släpper.

Nä, blir det inget denna månad så kör vi nog varannan-var tredje dag nästa månad :)

Det kändes som att det blev lite panik dom dagarna som appen visade och så var det ändå fel dagar :)

Det är ju så spännande med tester och väntan osv, fast jobbigt också, man är ju lite knäpp :P

Tack så mycket för svar!! :)

Uppdatera gärna imorgon! Jag ska också bifoga bild imorgon så får ni se. Haft lite molande värk i livmodern, hoppas det är en bebis som bygger bo!
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-27 14:07:54 följande:

Det ska jag göra :)

Hoppas ditt blir starkare imorgon!

Det är säkert livmodern som växer. :)

Herregud sån "mensvärk" jag hade med första barnet innan jag plussade, jag fattade inte alls att jag var gravid då. :P

Så man kan ha väldigt ont utan att nåt är fel :)

Ja! Fast det känns mer som om någon nyper mig med pekfingret pch tummen på livmodern. Jag är konstant kissnödig och det kommer endast några droppar varje gång... skumt.
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?