Inlägg från: Anonym (En till testgalning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En till testgalning)

Inbillande testnarkoman?

DevilsDaughter skrev 2017-01-27 11:56:59 följande:

Är du säker på att du brukar ha ÄL 14 dagen, många appar räknar ju bara ut vad som är vanligast men alla följer inte en sådan cykel. Jag har aäältif 10 dagar mellan ÄL och mens. När jag har 28 dagars cykel så är min ÄL på dag 18 och det är 10 dagar till mens.

Om jag varit du så skulle jag ha pausat sexet idag och vilat och sedan försöka få till det imorgon kväll och sen gärna söndag eller måndag också. Testet är nästintill positivt, testar du ikväll eller imorgon på morgonen så är det nog starkare. Fortsätt att testa för det är viktigt att se när stegringen går ner igen. För det är DÅ som ÄL skett/sker. Din ägglossning är troligtvis imorgon. 

Nej jag är inte alls säker på att det är dag14, har för mig att jag hade sen äl när vi skulle få till vårat första barn. Är lutealfasen lika lång hela livet, jämt?

Ja vi får försöka imorgon igen, det känns som att vi redan "tvingat" oss flera ggr nu trots trötthet osv. Vi har småbarn så det är inte alltid det enklaste att få till det varje-varannan dag.

Annars hoppas vi att några simmare överlevt från gångerna innan :)
    DevilsDaughter skrev 2017-01-27 13:13:04 följande:

Oftast brukar man ha samma lutealfas hela livet, men tror det kan ändras. Men hade kort lutealfas innan förra barnet så har du nog det nu också... Om ni inte har sex imorgon så kanske ni får till det dagen efter. Vet hur det är ;) Det bästa är att köra varannan till var tredje dag om man är osäker på när ägglossningen är och om man inte har möjlighet att ha sex så ofta. 

Ska se om mannen orkar ikväll eller imorgon igen ;) vi har sjuka barn som har hållit oss vakna, så vi båda är egentligen helt slut. :P

Just de, tänkte på att de gånger jag varit gravid så har jag ändå plussat flera dagar innan bim, är inte det konstigt om man har sån kort lutealfas som 10 dagar? Tror att jag plussat runt -5/-3.

Men jag tror vi kör utan äl test i fortsättningen sen, jag blev bara ännu mer förvirrad. :)
    DevilsDaughter skrev 2017-01-27 13:37:52 följande:

Ja, om det inte är så att ni har lust i kväll så är det nog bättre imorgon än idag skulle jag tro, då har ni säkrat in en längre period.

När man plussar beror också hur tidigt ägget fäster och hur snabbt kroppen ökar hcg. Om vi säger att du har 10 dagars lutealfas och ägget fäster på dag 3 efter ÄL (vilket är väldigt tidigt) så kan du mkt väl plussa flera dagar innan BIM. Men fäster det på dag 8 tex så hinner du nätt och jämnt bli gravid innan din mens ska komma och du kommer då inte testa positivt innan BIM. 

Jag har blivit gravid många gånger och har testat extremt mkt med ÄLtest och jag har alltid 10 dagar mellan ÄL och mens, dock varierar menscykeln mellan 25-29 dagar. Känner även av min ägglossning mycket tydligt. Får så ont att jag knappt kan röra mig. Detta sker vanligtvis ca 10-12 timmar efter positivt ÄLtest. Med ett av barnen så plussade jag ÄL+7, alltså 3 dagar innan BIM. Men denna sista gången så plussade jag inte förens dagen efter BIM och då var det med ett testa tidigttest som mätte 10mlu, tog ca en vecka till innan jag plussade med vanligt test som mäter 25. 

Ja, tycker absolut du kan köra utan ÄLtest sen! Viktigt då bara att sprida ut sexet lite, bättre varannan till var tredje dag istället för att peppra då man tror att ÄL är.

Ja det blir nog imorgon istället. :) hoppas på att stickan är svagare imorgon. Jag hade ont i ca 3 dagar, och det var när appen visade att äl skulle vara, men man kanske kan ha ont ett tag innan ägget släpper.

Nä, blir det inget denna månad så kör vi nog varannan-var tredje dag nästa månad :)

Det kändes som att det blev lite panik dom dagarna som appen visade och så var det ändå fel dagar :)

Det är ju så spännande med tester och väntan osv, fast jobbigt också, man är ju lite knäpp :P

Tack så mycket för svar!! :)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-27 13:57:57 följande:

Uppdatera gärna imorgon! Jag ska också bifoga bild imorgon så får ni se. Haft lite molande värk i livmodern, hoppas det är en bebis som bygger bo!

Det ska jag göra :)

Hoppas ditt blir starkare imorgon!

Det är säkert livmodern som växer. :)

Herregud sån "mensvärk" jag hade med första barnet innan jag plussade, jag fattade inte alls att jag var gravid då. :P

Så man kan ha väldigt ont utan att nåt är fel :)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-27 15:43:06 följande:

Ja! Fast det känns mer som om någon nyper mig med pekfingret pch tummen på livmodern. Jag är konstant kissnödig och det kommer endast några droppar varje gång... skumt.

Ok, och ingen Uvi? Runt äl brukar jag känna mig kissnödig hela tiden, och ibland om jag haft mycket sex. Konstigt, men det kanske är nåt hormonellt?
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-27 16:10:30 följande:

Nja då hade jag haft ont av att kissa, det har jag inte. Känns bara som om livmodern är fylld med luft eller vatten. Något i den stilen :P

Säkert hormonellt, det kanske går över om några veckor för att komma tillbaka sen när bebisen ligger o sparkar på kissblåsan :)

Vi kör nog på ikväll igen, sen är det bara att vänta o se.. fick starkare på Stickan nyss och mer känningar sen ska jag låta mannen va i några dagar.. haha..

och nu kan jag inte testa mer för jag använde upp den sista äl Stickan.. testgalning som sagt! :)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-28 06:18:39 följande:

Ok nu så har min sambo kräkts och jag har feber, vi har blivit matförgiftade.... jag försöker inte att stressa upp mig för bebisen men mina mammainstinkter säger: LEVER HAN?!

Tog ett nytt test idag, nu kan man se att det är rosa, utan redigering.

Så troligen så lever han/hon?

Det är nog ingen fara! Grattis!! Nu syns det tydligt!!

Här är dagens äl test ett annat märke, men svagare idag, vad tror ni?

Stickan från igår kväll det andra från Apoteket är taget nyss.

Anonym (Hej) skrev 2017-01-28 14:03:00 följande:

Hej! Jag har en fråga ang ältest. Jag hade utslag på det, som ni kan se, första testet. + äl känningar. Nu har det visat positivt i tre dagar igen.. dock syns inte dagens test på bilden. Har jag en andra ägglossning? Är det fel på testen?

Hur nära bim är du? Jag blir inte klok på äl testerna faktiskt :S
    DevilsDaughter skrev 2017-01-27 13:37:52 följande:

Ja, om det inte är så att ni har lust i kväll så är det nog bättre imorgon än idag skulle jag tro, då har ni säkrat in en längre period.

När man plussar beror också hur tidigt ägget fäster och hur snabbt kroppen ökar hcg. Om vi säger att du har 10 dagars lutealfas och ägget fäster på dag 3 efter ÄL (vilket är väldigt tidigt) så kan du mkt väl plussa flera dagar innan BIM. Men fäster det på dag 8 tex så hinner du nätt och jämnt bli gravid innan din mens ska komma och du kommer då inte testa positivt innan BIM. 

Jag har blivit gravid många gånger och har testat extremt mkt med ÄLtest och jag har alltid 10 dagar mellan ÄL och mens, dock varierar menscykeln mellan 25-29 dagar. Känner även av min ägglossning mycket tydligt. Får så ont att jag knappt kan röra mig. Detta sker vanligtvis ca 10-12 timmar efter positivt ÄLtest. Med ett av barnen så plussade jag ÄL+7, alltså 3 dagar innan BIM. Men denna sista gången så plussade jag inte förens dagen efter BIM och då var det med ett testa tidigttest som mätte 10mlu, tog ca en vecka till innan jag plussade med vanligt test som mäter 25. 

Ja, tycker absolut du kan köra utan ÄLtest sen! Viktigt då bara att sprida ut sexet lite, bättre varannan till var tredje dag istället för att peppra då man tror att ÄL är.

Idag har äl testen varit svagare än på flera dagar, kan man då anta att äl blev under natten eller under dagen?
    DevilsDaughter skrev 2017-01-28 19:48:43 följande:

Ja så borde det vara!Är det ett ÄL-test per dag? Eller hur många dagar rör det sig om? 

Hoppas på det! Bara att vänta och se om vi lyckades! :) blev lite mys igår igen men nu får det va bra för några dagar! :D
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?