Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Inbillande testnarkoman?

Mojligtvisgravid skrev 2017-01-10 16:49:03 följande:
    Fast jag har en Clear blue early, den mäter 10 miu/ml som babyplan
    Ok, jag har dock fått svaga fullt synliga streck på clear blue ett flertal gånger utan att vara gravid så ja litar inte alls på dem. Vet dock inte om jag testat clear blue early.. 
  • DevilsDaughter
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-10 16:47:53 följande:
    Nix ingen mens, men jag tog ut min spiral i december, det kanske inte är regelbunden än. Totalt blankt idag. Inte ens en liten skugga. Tröttsamt. Jag ska testa med babyplan imorgon igen, samma känslighet som den jag plussade på.

Om det inte visar något, var i tusan är min mens?!?!
    OK, min mens har blivit försenad varje gång jag tagit ut spiral, koppar. Men du har ju faktiskt testat positivt så vore ju väldigt konstigt om det inte skulle stämma. Jag skulle testa med både clear blue early imorgon och babyplan och är det negativt så skulle jag testa med kiss nr två innan jag "gav upp"..
  • DevilsDaughter
    Anonym (Testomanen) skrev 2017-01-13 22:38:12 följande:
    Om det inte är mensen, en del får plus på äl test strax innan mens också..
    Jag tror det är myt att en del får positivt på ÄLtest innan mens.. Då finns ju inget sådant hormon i kroppen.
  • DevilsDaughter

Ofta känns hålet som kan vara öppet bara som en liten grop när den är stängd. Så är den riktigt stängd kn det vara svårt att känna alls.

Jag tror på att inte ha sex varje dag utan varannan till var tredje. När vi försökte med vårt första barn så hade vi försökt i ett år med att bombadera varje ägglossning. Testade att ha sex var tredje dg och blev gravid den månaden. Säkert slump men kan inte låta bli att tro på det lite grann.

När vi lämnade vår häst för betäckning så sa hingstägaren att de alltid låter hingsten betäcka stoet varannan dag under stoets brunst, om det betäcks varje dag så blir det massa gojs (sperma) i vägen för nästa omgång. Så låter mn det gå en dag emellan så rensas det ut ordentligt mellan varje gång. Det vr ju hennes teori så jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det :)

Nu sista barnet så hade vi sex varannan dag oxh försökte pricka så att vi hade sex precis efter ägglossningen, samma dag som äl men efter att den skett och jag blev gravid på första försöket. Men det kan ju också ha varitslump.. det är ju mkt annat som också ska stämma överens.

• DevilsDaughter

Ja det är verkligen jättekonstigt, men å andra sidan om du skulle blivit gravid efter sista ägglossningstesten (troligtvis ÄL 16:e) så är du på max 4-5 dagar efter ägglossning och det är nästan lika otroligt det.. Fast iofs så blev ju ÄLtesten svagare efter din stegring så ja det är verkligen konstigt detta! 

• DevilsDaughter

möjligtvis: Men gu va konstigt!! CB litar jag inte alls på så hade inte tolkat något alls där. Verkligen helskumt detta!

• DevilsDaughter
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-27 11:08:35 följande:

Dom svagare är från igår och de två andra från idag, och dom blir så här starka fast jag kan ha varit på toa en kvart innan.

Känner mig så irriterad för att jag gick efter appen och vi försökte nästan alla fertila dagar enligt den och sen nu när det set ut som äl är på G så är lusten slut..

Men vi fick till det igår kväll så nu får det bära eller brista.

Är du säker på att du brukar ha ÄL 14 dagen, många appar räknar ju bara ut vad som är vanligast men alla följer inte en sådan cykel. Jag har aäältif 10 dagar mellan ÄL och mens. När jag har 28 dagars cykel så är min ÄL på dag 18 och det är 10 dagar till mens.
    Om jag varit du så skulle jag ha pausat sexet idag och vilat och sedan försöka få till det imorgon kväll och sen gärna söndag eller måndag också. Testet är nästintill positivt, testar du ikväll eller imorgon på morgonen så är det nog starkare. Fortsätt att testa för det är viktigt att se när stegringen går ner igen. För det är DÅ som ÄL skett/sker. Din ägglossning är troligtvis imorgon. 
  • DevilsDaughter
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-27 12:08:48 följande:
    Nej jag är inte alls säker på att det är dag14, har för mig att jag hade sen äl när vi skulle få till vårat första barn. Är lutealfasen lika lång hela livet, jämt?

Ja vi får försöka imorgon igen, det känns som att vi redan "tvingat" oss flera ggr nu trots trötthet osv. Vi har småbarn så det är inte alltid det enklaste att få till det varje-varannan dag.

Annars hoppas vi att några simmare överlevt från gångerna innan :)
    Oftast brukar man ha samma lutealfas hela livet, men tror det kan ändras. Men hade kort lutealfas innan förra barnet så har du nog det nu också... Om ni inte har sex imorgon så kanske ni får till det dagen efter. Vet hur det är ;) Det bästa är att köra varannan till var tredje dag om man är osäker på när ägglossningen är och om man inte har möjlighet att ha sex så ofta. 
  • DevilsDaughter
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-27 13:20:35 följande:
    Ska se om mannen orkar ikväll eller imorgon igen ;) vi har sjuka barn som har hållit oss vakna, så vi båda är egentligen helt slut. :P

Just de, tänkte på att de gånger jag varit gravid så har jag ändå plussat flera dagar innan bim, är inte det konstigt om man har sån kort lutealfas som 10 dagar? Tror att jag plussat runt -5/-3.

Men jag tror vi kör utan äl test i fortsättningen sen, jag blev bara ännu mer förvirrad. :)
    Ja, om det inte är så att ni har lust i kväll så är det nog bättre imorgon än idag skulle jag tro, då har ni säkrat in en längre period.
    När man plussar beror också hur tidigt ägget fäster och hur snabbt kroppen ökar hcg. Om vi säger att du har 10 dagars lutealfas och ägget fäster på dag 3 efter ÄL (vilket är väldigt tidigt) så kan du mkt väl plussa flera dagar innan BIM. Men fäster det på dag 8 tex så hinner du nätt och jämnt bli gravid innan din mens ska komma och du kommer då inte testa positivt innan BIM. 
    Jag har blivit gravid många gånger och har testat extremt mkt med ÄLtest och jag har alltid 10 dagar mellan ÄL och mens, dock varierar menscykeln mellan 25-29 dagar. Känner även av min ägglossning mycket tydligt. Får så ont att jag knappt kan röra mig. Detta sker vanligtvis ca 10-12 timmar efter positivt ÄLtest. Med ett av barnen så plussade jag ÄL+7, alltså 3 dagar innan BIM. Men denna sista gången så plussade jag inte förens dagen efter BIM och då var det med ett testa tidigttest som mätte 10mlu, tog ca en vecka till innan jag plussade med vanligt test som mäter 25. 
    Ja, tycker absolut du kan köra utan ÄLtest sen! Viktigt då bara att sprida ut sexet lite, bättre varannan till var tredje dag istället för att peppra då man tror att ÄL är.
  • DevilsDaughter
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-28 18:53:18 följande:
    Idag har äl testen varit svagare än på flera dagar, kan man då anta att äl blev under natten eller under dagen?
    Ja så borde det vara!
    Anonym (Hej) skrev 2017-01-28 14:03:00 följande:
    Hej! Jag har en fråga ang ältest. Jag hade utslag på det, som ni kan se, första testet. + äl känningar. Nu har det visat positivt i tre dagar igen.. dock syns inte dagens test på bilden. Har jag en andra ägglossning? Är det fel på testen?
    Är det ett ÄL-test per dag? Eller hur många dagar rör det sig om? 
  • DevilsDaughter
    Anonym (Hej) skrev 2017-01-28 14:03:00 följande:
    Hej! Jag har en fråga ang ältest. Jag hade utslag på det, som ni kan se, första testet. + äl känningar. Nu har det visat positivt i tre dagar igen.. dock syns inte dagens test på bilden. Har jag en andra ägglossning? Är det fel på testen?
    Testa med gravtest!!

Möjligtvisgravid: Du ÄR gravid!!! Grattis!!
  • DevilsDaughter
    Anonym (Hej) skrev 2017-01-29 12:54:21 följande:

Blir helt knäpp.. nu är det dag fyra med positivt ÄL-test..

Testa med graviditetstest, det kan vara så att ÄLtesten reagerar på att du är gravid, eller har du redan testat gravtest?
  • DevilsDaughter

Tolka inte för mkt i det. Clear blue visar ofta svagt svagt streck när det är negativt också..Skulle testa med annat test om jag vore du.

Svar på tråden Inbillande testnarkoman?