Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Blir barn mobbade pga utstickande öron?

Jag blev mobbad för mina utomstående och stora öron, opererade dom äntligen när jag var 15år efter år av tjat och bönande för mamma och läkare

Fick de betalt av landstinget då dom var så stora och orsakade stort obehag (inte bara mobbing, problem med hårborstningen och att de blev fuktigt och eksem bakom, fast visade sig senare vara psoriasis i hårbotten också)

Mobbingen för de slutade, men dom hittade snart andra, grövre, saker att trakassera/mobba mig för..

Nu har jag två barn, och båda verkar ha fått mina öron..! Inte så "illa" än men ja funderar då och då på vad vi ska och inte ska göra.. vill inte utsätta mina friska älskade barn för en smärtsam skönhetsoperation bara för att! Men vill samtidigt absolut inte att dom ska få uppleva det jag fick.. öronen (och andra ansiktsdrag) är så svårt att dölja ju, kroppen har man ju kläder på men de är ju mitt i ansiktet och nåt folk kollar på om de sticker ut och ser annorlunda ut.. visst kan man försöka dölja med håret, men dom har båda tunt fint hår så de är svårt då de gärna lägger sig vid sidorna av öronen och snarare framhäver dom..

Är ett tag kvar tills dom börjar skolan iaf men vad fan gör man, vill ju sitt barns bästa men vad exakt är de?

Uppfostra mina barn att vara starka och litar på/pressar på skolan att ta ansvar men vet att man inte kan vara naiv och tro att bara de alltid räcker

Svar på tråden Blir barn mobbade pga utstickande öron?