• whitestar

Vilka barn har mest rätt till egna rum?

Nu vet inte jag vad det är för kön på era barn men dom får väl dela rum med varann.när mina föräldrar var skilda så bodde jag heltid hos mamma. Varannan helg fick jag dela rum med mina bröder o det gick bara fint! Nu har jag en egen familj där våran gemensamma son på 9 och bonusen på 15 får dela rum med varann varannan vecka.men det är på gnällen att det går. Som jag ser det har 15-åringen 2 alternativ.dela rum med antingen 12 åringen eller 5-åringen.alternativt behålla sin egen skrubb.om barnen går med på det,5 åringen o 12 åringen dela rum o 15 åringen får eget rum. Anser inte att barn som bor heltid hemma ska behöva bo i en skrubb. Eller så får 12 åringen o 15 åringen byta med varann o turas om att bo i skrubben.

• whitestar

En gammal pojkvän till mig delade rum med sin syster när han var 16 o hon 12. Funkade bra då dom hade stort rum som dom delade av med en stor bokhylla.jag sov tom över där med han! så jag anser att syskon kan dela rum.däremot tycker jag att dom vuxna ska få ha eget sovrum o ha siTT samliv i fred!speciellt som TS jobbar natt ibland

• whitestar
    Miss Skywalker skrev 2017-01-05 20:35:57 följande:

Så du och din 16-åriga pojkvän behövde inte ha erat samliv ifred?

Eh det behöver väl inte du bry dig om hur vi löste. ????
  • whitestar
    nihka skrev 2017-01-05 22:19:19 följande:

Men båda bonusbarnen som bor på halvtid har ju egna rum som det är nu. De som så småningom kommer att få dela är de båda barnen som bor på heltid.

Sedan förstår jag inte, skulle eget rum vara ett mått på hur väl man tar hand om sina barn?

Håller med där, våra barn funkar det att dela rum i flera år o dom mår då bra!
Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?