Inlägg från: Anonym (tjat och gnat...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjat och gnat...)

Vilka barn har mest rätt till egna rum?

Har två barn äldsta är 5 år och har eget rum och yngsta är 3 år och sover inne hos mig och sambon fortfarande. 
    Varannan vecka bor mina bonusbarn hos oss och 15 åringen har ett litet kryp in bara med en säng och en byrå inget utrymme alls och 12 åringen har eget rum.
    Nu vill 15 åringen byta rum med min 5 åring för hon anser att 5 åringen har alla leksaker i vardagsrummet (som visserligen är sant) men han även mycket saker på sitt rum.

Vem anser ni har mest rätt till egna rum?

• Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?
    Anonym (större boende?) skrev 2017-01-03 20:54:02 följande:

Ni har 4 barn.
    Varför skaffar ni inte större boende?

Intre råd
    Anonym (Anna) skrev 2017-01-03 20:54:53 följande:

15 åringen och 12 åringen delar på 1 rum och 5 och 3 åringen på 1 rum. Fixat ingen har eget rum, inget tjat om att någon har större rum osv ;)

Dom vägrar dela... sen är rummen små
    Anonym (större boende?) skrev 2017-01-03 20:54:02 följande:

Ni har 4 barn.
    Varför skaffar ni inte större boende?

Intre råd
    Påven Johanna II skrev 2017-01-03 21:03:10 följande:
    Inte råd? Kanske går det att adoptera bort 12- och 15-åringen? Om mamman inte vill så kanske hon kan ta dem på heltid så att ni får plats och har råd.
    Ja det skule va skönt men barnen vill bo här halva tiden
    Anonym (B) skrev 2017-01-03 21:04:58 följande:

15 åringen som inte bor hos er på heltid, behöver väl inget eget rum?

Det är så jag känner. Båda bonusbarnen har egna rum hos deras mamma
    Anonym (***) skrev 2017-01-03 21:13:13 följande:
    Varför vill 15-åringen ha ett större rum?

Hennes egna krypin, hur ser det ut, har det dörr, fönster, lite golvyta eller hur är det utformat?

Kan hon och 12-åringen byta?
    Det knappt någon golvyta, från fönstret tills sängen är det inte en en halv meter. 
    nevermind skrev 2017-01-03 21:26:38 följande:
    Men för i helvete?! De är lika mycket barn som de andra barnen. Inte deras fel att de inte kan bo varje vecka i samma rum.
    Dom vägrar dela rum och båda barnen gaddar ihop sig och tycker att dom som bor här varannan vecka ska ha egna rum men inte dom som bor här heltid

Vi kan inte dela av vardagsrummet alls... vi bor som sagt väldigt trångt 

Anonym (dora) skrev 2017-01-03 21:54:20 följande:
    Varför skaffar ni barn när ni inte har råd?? Hoppas verkligen inte ni skaffar fler barn.
    var väl mest jag som ville ha egna biologiska 
    nonameleft skrev 2017-01-04 08:57:58 följande:
    Ja för bonusbarnen har ju liksom förbrukat sin rätt till pappan när han skiljde sig från deras mamma. Helst ska bonusbarn låsas in i en skrubb eller varför inte flytta till en helt annan planet. Det skulle förenkla livet för alla bonusmammor Tungan ute
    Det var deras mamma som lämnade min sambo
    Påven Johanna II skrev 2017-01-04 14:43:33 följande:
    Av allt du kunde svarat på och/eller kommenterat så är detta det viktigaste för dig?
    Jag har inte varit online sen igår och det var blad det första jag såg nu. Jag har tänkte och svara på fler inägg senare när jag har tid men är på jobbet just nu och det är först nu jag haft en ledig stund...

Det finns verkligen ingen utrymme till extra rum nere i vardagsrummet och jag tänker inte sova i en bäddsoffa.
    Jag jobbar både dag, kväll och nätter och måste få tillfälle att sova mellan mina arbetspass och så det funkar inte att sova i hallen heller

Anonym (L) skrev 2017-01-04 21:59:33 följande:
    Hur tror du att dina bonusbarn trivs med dig som styvmamma? Tror du att de känner sig välkomna och hemma hos er?
    Varför tror du att de ogillar mig? eller du kanske känner mig och vet?
    Anonym (Annika) skrev 2017-01-04 20:47:43 följande:

Hur stort är det minska rummet, som 15-åringen har? Skulle ni kunna få plats med en säng till er där? Då finns det ju tre stora sovrum över - ett vardera till 12- och 15-åringen, samt ett till 3 & 5-åringen.

Varför ska två som bor här halvtid ska ha egna rum och vi som bor här jämt ska trängas halva tiden?
    Varför ska min 5 åring inte  kunna ha ett rum och gå undan till?
Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?