• Anonym (L)

Vilka barn har mest rätt till egna rum?

Jag tycker att alla barn som vill har lika mycket rätt till eget rum.

Det är kanske lätt (särskilt som bonusförälder?) att tänka att barnen som inte bor hos er på heltid skulle ha mindre rätt till eget rum, men som skilsmässobarn ber jag dig att försöka sätta dig in i dessa barns situation. Hur roligt är det att först råka ut för en skilsmässa och sedan bli undanskuffad av sin styvförälder till förmån för dennes egna barn? Jag har själv upplevt det och det är ingen erfarenhet jag önskar någon...

• Anonym (L)

Ett tips är annars att utöka antalet rum i huset efter antalet barn genom att sätta upp väggar i exempelvis vardagsrummet, det största sovrummet eller en hall.

• Anonym (L)
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-03 21:56:36 följande:
    var väl mest jag som ville ha egna biologiska 
    Låt inte din vilja gå ut över barn som inte haft något att säga till om... Alla barn har rätt att känna sig välkomna i alla sina familjer.
  • Anonym (L)
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-04 14:41:53 följande:
    Det var deras mamma som lämnade min sambo
    Hur tror du att dina bonusbarn trivs med dig som styvmamma? Tror du att de känner sig välkomna och hemma hos er?
  • Anonym (L)
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-04 22:24:25 följande:
    Varför tror du att de ogillar mig? eller du kanske känner mig och vet?
    Varför tar du åt dig när jag inte skrev något sådant? Jag frågade vad du själv tror. Sen spelar det väl ingen roll om jag känner dig för att veta hur dina bonusbarn uppfattar dig, det kan ju inte ens du själv veta. Det vet bara barnen.

Jag kan bara utgå ifrån vad du skriver i den här tråden och nej, om det är det jag ska utgå ifrån så verkar du inte vara så omtänksam om dem tyvärr.
  • Anonym (L)
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-04 22:26:01 följande:
    Varför ska två som bor här halvtid ska ha egna rum och vi som bor här jämt ska trängas halva tiden?
    Varför ska min 5 åring inte  kunna ha ett rum och gå undan till?
    Varför ska de som redan förlorat sina föräldrar och sitt fasta hem behöva trängas istället för er som har sin trygga familj jämt?

Varför 5-åringen inte har ett rum att gå undan till beror inte på bonusbarnen, vilket du verkar antyda, utan på att barnets föräldrar helt enkelt inte har planerat för ett eget rum åt alla.
  • Anonym (L)
    Miss Skywalker skrev 2017-01-05 19:25:05 följande:
    Ingen har förlorat sina föräldrar. Ingen vet om barnen är otrygga. Skilsmässobarn har ingen förtur..

Ingen behöva trängas. Låt 15-åringen ta rummet och gör om det lilla till 5-åringen.
    De lever inte med båda sina föräldrar på fulltid, det upplevde iaf jag som en stor förlust när jag var barn och hamnade i den situationen.

Skilsmässobarn har ingen förtur men det är okej att de "nya" barnen har förtur för att de bor i hemmet på heltid menar du?
Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?