• Frontline

Vilka barn har mest rätt till egna rum?

Anonym (- . -) skrev 2017-01-03 22:36:11 följande:
    Bor bonusbarnen där varannan vecka så är det ju hälften av deras tid. Då kan man inte räkna det som oviktigt hur deras rum är. Om det bara varit varannan helg hade det varit en annan sak. Just nu är femtonåringens behov större än femåringens. 

Hur bred är skrubben? I vårt förra boende var sovrummet lika brett som vår säng, 180 cm. Det fungerade. 
    Vad säger din sambo om saken ? 
    Fast dom barnen som bor där på heltid varför ska dom ha mindre rum för bara för dom är yngre?

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Frontline
    Colourfulrainbow skrev 2017-01-04 00:12:30 följande:
    Jag fattar inte hur din man kan acceptera detta. Hur kan man låta en femtonåring sova i ett utrymme stort som en garderob? Jag minns att när jag var femton hade jag kompisar hemma hos mig hela tiden. Hur tar hon hem vänner? Hon bor alltså hos er 26 veckor om året och ni ordnar inte ett vettigt rum åt henne? Ansvaret ligger egentligen inte på dig, utan hennes pappa borde se till att hon känner sig välkommen. Att dela rum med ett yngre småsyskon funkar väl ett tag, men när barnen kommer upp i ålder bör de få egna rum.
    Bör och bör?
    Allt handlar väl om ekonomi med eller hur?
    Finns det inte pengar till ett hus på 400  kvadrat så får man fan ta till vara på utrymmet som finns...
    Sen är det väl inte sagt att barnet plus kompisar måste sitta i just det rummet när dom är där, det är ju bara ett rum där dom sover.
  • Frontline
    nevermind skrev 2017-01-04 08:18:32 följande:
    För att de inte onanerar..?
    Finns förhoppningsvis lås till badrummet..
Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?