• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • anina
    Emsoff skrev 2017-02-16 12:00:22 följande:
    Går inte att svara på din fråga. Våra kroppar fungerar så himla olika! Men så länge som man inte både blöder och det är negativt när det gått cirka 14 dagar efter ÄP så tycker jag att det finns hopp kvar.
    Nu började jag blöda. Gråter
    Nu är det liiite hopp kvar.
  • Milla8101

Många tråkiga inlägg nu, usch jag lider med er alla.

Även vi fick besked idag, det var som vi trodde. Ett tidigt missfall (biokemiskt som det heter ) fick vi förra vecka. Därför Har jag inte orkat att skriva här inne.

Det har varit fruktansvärt, från att ha svagt plus till att det blev starkare och även att Hcg ökade, till nu.... minus. :( Hade vart skönare och få ett minus direkt.

Man har hoppat mellan glädje och förtvivlan.

Jag hoppas att ni som inte testat än lyckas bättre.

Vi drar igång igen nu i mars med vårat frysta och hoppas att det är guldägget som ligger och väntar på oss!

• Milla8101
    anina skrev 2017-02-16 08:30:11 följande:

Tjuvtestade idag. Har td på söndag men det har gått 9 dagar sen vi återförde en 5 dagars blastocyst.

Det var ett tydligt icke gravid.

Kanske kan det ändras till söndag. Vad tror ni? Det känns kört.

Det kan nog vara för tidigt att testa. Man kan ju vara en låghormonare. Vilket test hade du? Är det cb så står det ju hur tillförlitligt det är X antal dagar innan mens. Jag hade väldigt svagt plus på TD så för mig hade det aldrig synts 4 dagar innan.

Lycka till!
  • Emsoff
    anina skrev 2017-02-16 16:11:40 följande:
    Nu började jag blöda. Gråter
    Nu är det liiite hopp kvar.
    :'(
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-16 17:09:26 följande:

Många tråkiga inlägg nu, usch jag lider med er alla.

Även vi fick besked idag, det var som vi trodde. Ett tidigt missfall (biokemiskt som det heter ) fick vi förra vecka. Därför Har jag inte orkat att skriva här inne.

Det har varit fruktansvärt, från att ha svagt plus till att det blev starkare och även att Hcg ökade, till nu.... minus. :( Hade vart skönare och få ett minus direkt.

Man har hoppat mellan glädje och förtvivlan.

Jag hoppas att ni som inte testat än lyckas bättre.

Vi drar igång igen nu i mars med vårat frysta och hoppas att det är guldägget som ligger och väntar på oss!

Beklagar så mycket Milla! <3 Jag trodde verkligen att det skulle gå vägen. Jag vet att biokemiskt känns skit. Varför ge plus om det ändå inte är nått där som fäst ordentligt. Men försök tänka att det var bra att kroppen stötte bort det tidigt. Även om det känns skit så är ett missfall senare ännu värre. Klen tröst jag vet. Och en annan tröst är att du KAN bli gravid. Det var bara fel ägg denna gång. Tror det rätta väntar på dig i frysen! Jag tror iaf det <3

Själv har jag möte med min läkare här i Stockholm på tisdag. Bara att börja om liksom, suck!
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-16 19:44:35 följande:

Beklagar så mycket Milla! <3 Jag trodde verkligen att det skulle gå vägen. Jag vet att biokemiskt känns skit. Varför ge plus om det ändå inte är nått där som fäst ordentligt. Men försök tänka att det var bra att kroppen stötte bort det tidigt. Även om det känns skit så är ett missfall senare ännu värre. Klen tröst jag vet. Och en annan tröst är att du KAN bli gravid. Det var bara fel ägg denna gång. Tror det rätta väntar på dig i frysen! Jag tror iaf det <3

Själv har jag möte med min läkare här i Stockholm på tisdag. Bara att börja om liksom, suck!

Tack :) Ja jag trodde lite på det faktiskt eftersom testerna blev starkare och även hcg steg. Men i fredags så kom det något annat ur mig, någon seg genomskinlig hård liten sak, min läkare kunde inte säga något om det, hon trodde det kunde vara vävnader lr något annat slemmigt. Men nu i efterhand så förstår jag att antagligen så var det en liten hinnsäck lr nått.

Jag fick ju ett missfall i v 8-9 förra våren och det var jäkligt tufft. Speciellt när man hade sett hjärtat att slå i v 7.

Vi tror nu på det som vi har i frysen, vi kommer att sätta in det i egen ostimulerad cykel. Men satan va dyrt det är. 16000 för att bara sätta in ägget.

Hur känns det att börja om? På något konstigt sätt så klarar man ju det, man bryter ihop, reser sig och tar tag i nästa omgång. Shit va starka vi är!
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-16 19:58:24 följande:
    Tack :) Ja jag trodde lite på det faktiskt eftersom testerna blev starkare och även hcg steg. Men i fredags så kom det något annat ur mig, någon seg genomskinlig hård liten sak, min läkare kunde inte säga något om det, hon trodde det kunde vara vävnader lr något annat slemmigt. Men nu i efterhand så förstår jag att antagligen så var det en liten hinnsäck lr nått.

Jag fick ju ett missfall i v 8-9 förra våren och det var jäkligt tufft. Speciellt när man hade sett hjärtat att slå i v 7.

Vi tror nu på det som vi har i frysen, vi kommer att sätta in det i egen ostimulerad cykel. Men satan va dyrt det är. 16000 för att bara sätta in ägget.

Hur känns det att börja om? På något konstigt sätt så klarar man ju det, man bryter ihop, reser sig och tar tag i nästa omgång. Shit va starka vi är!
    Men vaddå, ingår det inte en insättning i grundpriset? Har för mig att det brukar göra det.

Det känns okej att börja om. Vi får ju pengarna tillbaka från det här försöket. Och nu ska jag nog fortsätta hos min läkare som följt alla mina missfall. Det känns skönt och tryggt. Om han nu tycker att vi ska göra ivf och ifall han vill ge oss medicineringen vi vill ha. Han har ju inte trott på vare sig medicinering eller ivf för oss förut. Känns lite som att jag börjar landa i att vi inte får fler barn. Känner någon sorts lugn i kroppen. Svårt att säga vad det beror på. Kanske bara beror på att vi bestämt oss för att lägga makten i någon annans händer. Jag vet inte.

Vi är galet starka! Tänk om det var männen som skulle gå igenom allt det här. Min man hade inte klarat en sekund. Han blir tokdeppig av att bara ha en vaxpropp i örat :)
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-02-16 17:14:12 följande:

Det kan nog vara för tidigt att testa. Man kan ju vara en låghormonare. Vilket test hade du? Är det cb så står det ju hur tillförlitligt det är X antal dagar innan mens. Jag hade väldigt svagt plus på TD så för mig hade det aldrig synts 4 dagar innan.

Lycka till!

Jag tog cb ja. Lite hopp finns det kvar, men jag blöder ju också så det känns sådär. Massa slemmigt och rött som kommer ut också.

Din stackare. Kämpa på. Nästa gång går det. Skönt att ha i frysen iaf. Hur många har ni?
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-16 20:27:00 följande:

Men vaddå, ingår det inte en insättning i grundpriset? Har för mig att det brukar göra det.

Det känns okej att börja om. Vi får ju pengarna tillbaka från det här försöket. Och nu ska jag nog fortsätta hos min läkare som följt alla mina missfall. Det känns skönt och tryggt. Om han nu tycker att vi ska göra ivf och ifall han vill ge oss medicineringen vi vill ha. Han har ju inte trott på vare sig medicinering eller ivf för oss förut. Känns lite som att jag börjar landa i att vi inte får fler barn. Känner någon sorts lugn i kroppen. Svårt att säga vad det beror på. Kanske bara beror på att vi bestämt oss för att lägga makten i någon annans händer. Jag vet inte.

Vi är galet starka! Tänk om det var männen som skulle gå igenom allt det här. Min man hade inte klarat en sekund. Han blir tokdeppig av att bara ha en vaxpropp i örat :)

Nä visst är det sjukt, först 36000 för ett försök, 2000kr för frysning och nu 16000 för att sätta in det. Sjuka pengar. Skönt att ni får tillbaka pengar :)

Min sambo är väldigt duktig på att googla om saker och ting, han hittade ett bebis klister som dom tydligen använder i Danmark vid ivf, något som tydligen ska göra så att embryot fastnar lättare. Något som du hört lr läst om? Många har använd det i Sverige oxå.

Det är kanske det ni behöver, nån tar kommandot över er. Det är säkert dådet händer!

Haha min sambo är likadan, han klarar knappt av att se blod:)
  • Milla8101
    anina skrev 2017-02-16 21:29:57 följande:

Jag tog cb ja. Lite hopp finns det kvar, men jag blöder ju också så det känns sådär. Massa slemmigt och rött som kommer ut också.

Din stackare. Kämpa på. Nästa gång går det. Skönt att ha i frysen iaf. Hur många har ni?

Det behöver ju inte betyda något. Nu gick det ju inte vägen för mig, men det finns dom som blöder i början. Håller tummarna att det dyker upp ett plus :)
Svar på tråden IVF Januari 2017