• anina

IVF Januari 2017

Solen2 skrev 2017-02-20 10:16:03 följande:

En fråga till alla, liksom jag, som testat negativt denna gång. Hur tänker ni inför framtiden och ev nästa försök? 

Kör ni på igen efter "vilan/en mens" eller planerar ni att vänta längre innan ni försöker igen.

Hur funderar ni kring ev "julbebis" iom att mars månad närmar sig? 

Vi vet inte riktigt hur vi vill göra, väntar nu på att få utslag för min egna ägglossning denna månad så vi vet mer exakt när nästa mens kommer och ev nästa försök kan bli. Någon som vet om den egna cykeln blir mycket påverkad av en ivf-behandling? 

Jag kommer köra igen så fort det går. Funderade lite som du men jag orkar inte vänta. Det kanske inte funkar nästa gång heller, så jag vill köra på. Ungen får skälla på oss sen och få en extra present. :)
  • anina
    Jenny1981 skrev 2017-02-20 09:53:28 följande:

Då har jag äntligen testat :) 

Dock tycker jag att teststickan är lite väl svag :/ plus att jag börjar få ont i höger sida, så  jag är lite rädd att det går åt fel håll...

men men nu är det bara hoppas att det håller i sig fram till UL 16 mars.

Stort grattis. :) har du testat igen?
  • anina
    amandahyytiainen skrev 2017-02-26 18:36:15 följande:

Usch, så hemskt! Det är som här. Magen ser någorlunda ut som vanligt på morgonen men så fort jag får i mig vätska eller mat så svullnar den upp och jag ser gravid ut.

Mycket möjligt att det kan ha varit överstimulans då jag varit extremt överkänslig genom hela processen.

Minns jag inte fel så sa läkaren på ultraljudet innan att jag i alla fall hade 14-15 st äggblåsor.

En del ska man gå igenom för att få sin lilla skatt. :)

Ja det låter nästan så. En på jobbet frågade mig om hon hade missat nåt när hon såg min mage. Plus att jag gick som en 107-åring. Försökte jobba innan jag sjukskrev mig.

Hoppas du mår bättre snart och att fet går bra.

Jag väntar på information om när jag kan göra fet eftersom min et inte gick så bra.
  • anina

Usch, så hemskt! Det är som här. Magen ser någorlunda ut som vanligt på morgonen men så fort jag får i mig vätska eller mat så svullnar den upp och jag ser gravid ut.

Mycket möjligt att det kan ha varit överstimulans då jag varit extremt överkänslig genom hela processen.

Minns jag inte fel så sa läkaren på ultraljudet innan att jag i alla fall hade 14-15 st äggblåsor.

Vad bra med så många äggblåsor iaf. :) i Malmö får man reda på direkt hur många ägg de fick ut.
  • anina

Vad bra med så många äggblåsor iaf. :) i Malmö får man reda på direkt hur många ägg de fick ut.
  • anina
    Jenny1981 skrev 2017-02-26 19:55:21 följande:

Ja det har jag :) å det visar starkare nu.

Men jag har fortfarande ont på höger sida, jätteskumt!

Härligt. :)

Konstigt. Kanske från hormonbehandlingen? Eller äggplocket? Har du frågat kliniken?
  • anina
    Jenny1981 skrev 2017-02-26 21:24:34 följande:
    Jag valde att åka till sjukhuset när jag hade som ondast och dem berättade att jag va överstimulerade (efter insättningen) plus en cysta i äggledaren, tycker väl att nån på kliniken kunde nämnt något då ultraljuden gjordes rätt så ofta :/ men men det fanns ju inget att göra åt saken, jag var bara glad att jag fick gå hem och inte vart inlagd. Fick sen komma tillbaka efter ett par dagar och kolla så det inte gått upp mot njurarna eller levern.
    Men nu i efterhand när testet visar positivt så är allt som bort blåst :)
    Vad bra att du åkte in. De berättade för mig på kliniken att mina symptom kunde komma tillbaka eller bli värre om jag blev gravid. Tyvärr blev jag ju inte det.
    Men som du säger att får man bara det där plusset så är det värt det. =)
  • anina
    Emsoff skrev 2017-02-28 15:13:59 följande:

En fråga till er som haft ägglossning igen efter försöket.

Min kropp beter sig precis som att jag fortfarande tar lutinus. Väldigt ömma bröst och mensvärk. Så har det varit sen förra veckan när jag hade ägglossning.

Hur mår ni efter ivf-försöket?

Jag mår precis som innan igen, inga symptom alls. Allt är borta.
    Sen är anledningen till att jag gör IVF att jag inte har ägglossning, så den biten har jag aldrig känt av.
  • anina
    Emsoff skrev 2017-02-28 17:36:20 följande:

Ah då kanske det är därför. Alla mina ägglossningskänningar är liksom tripplade! Som när jag körde med lutinuset.

Ja det kan det nog vara. :) våra stackars kroppar få gå igenom en del. Igår fick jag hugg i höger sida. Kanske får en ägglossning efter hormonbehandlingen? :) vet ju som sagt inte hur det känns. Eller bara nåt efter all behandling, slutade med Lutinus för en vecka sen.
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-28 21:30:20 följande:

Hej igen.. fick ju ett fint härligt plus och fick sedan se en hinnsäck på vul, men nu är de kört.. jag har så ont och det känns så värdelöst.. nu är missfallet ett faktum..

Är du helt säker? Tänker på dig och ber för er. <3
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-03-05 06:53:59 följande:

Nu har jag legat inlagd på sjukhuset sedan fredag morgon.. en elak infektion som har krävt 3 olika antibiotika intravenöst flera gånger per dygn. Exakt samma sak hände mig för 4 år sedan.. känns som de är nått galet att de inte kan vara en slump, men ingen har nått svar påvarför vi för det första har jättesvårt att bli gravida och när vi blivit de nu 2gg på över 11 år så slutar de med missfall, infektion och att bli inlagd på sjukhuset. Jag mår bättre fysiskt idag men ny kommer alla känslor istället som gör kaos i hela mig...

Din stackare, det också. Ta hand om dig, tänker på dig. Hjärta
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-03-14 08:08:41 följande:

Hej Alla

Det var ett tag sen jag var inne här nu, hur går det för er alla? Nu har man landat lite efter första försöket, går just nu o väntar jag på att min Ägglossning ska komma så jag kan sätta in mitt frysta.

Hej.

Jag går och väntar på min mens, så jag kan göra min FET jag med. =) Men det blir stimulerad cykel för min del. Så drygt det är att gå och vänta. Kunde man inte fått göra detta när första mensen efter försöket kom. Men det kanske var bra med en paus.
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-03-14 23:46:33 följande:
    vad gör du då, I stimulerad? Får du ta sprutor igen? Ja man vill ju köra på direkt, men det är nog bra för kroppen att få det lite lugnt ngr veckor. :)
    Jag ska ta tabletter, Progynon. Vad jag har förstått det som är det en östrogentablett. Har inte fått så mycket information, de skickade hem ett brev med instruktioner bara. Försökte läsa om det på Fass, men jag blev bara mer förvirrad. =)
    Jag gör det pga att jag inte har nån ägglossning. 
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-03-14 23:43:15 följande:
    Dag 2-3 börjar man med sprutorna, spännande lycka till :)

Vi kör på direkt, orkar inte vänta. Så min första mens efter misslyckandet är precis över så nu väntar jag på min ägglossning. Min mens var lite annorlunda denna gång om det beror på sprutorna eller MF har jag ingen aning om.
     Hoppas det går bra för dig denna gången. =)
Svar på tråden IVF Januari 2017