IVF Januari 2017
Plussade nu på morgonen igen dock lite starkare än i fredags. Tycker det är konstigt att läkaren fick det till neg igår.... Blir galen :(
Hur tidigt efter blodprovet görs ultraljud? Eller är det alltid olika?
Ni som kört långa protokollet och använder gonal-f.
Hur många sprutor har ni använt under behandlingen? Jag ska börja på 175 enheter och sitter och räknar lite nu. Har fått reda på injektionernas 6 första dagar och har redan då behövt börja använda min andra spruta. Men var bara fått två utskrivna. Hur ska det räcka? Vet ju iofs inte doserna efter dag 6 men enligt planen ska jag ta sprutorna i en vecka till efter det...
äggplock igår, 10 ägg fick de ut, idag ringde kliniken och sa att 9 ägg befruktats, insättning på lördag förmiddag, tiden går såååå långsamt!
Många tråkiga inlägg nu, usch jag lider med er alla.
Även vi fick besked idag, det var som vi trodde. Ett tidigt missfall (biokemiskt som det heter ) fick vi förra vecka. Därför Har jag inte orkat att skriva här inne.
Det har varit fruktansvärt, från att ha svagt plus till att det blev starkare och även att Hcg ökade, till nu.... minus. :( Hade vart skönare och få ett minus direkt.
Man har hoppat mellan glädje och förtvivlan.
Jag hoppas att ni som inte testat än lyckas bättre.
Vi drar igång igen nu i mars med vårat frysta och hoppas att det är guldägget som ligger och väntar på oss!
Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar! <3
Hej tjejer!
Ska göra mitt första äggplock nu på fredag efter att ha tagit Gonal-f, Orgalutran och sen Suprefact nu ikväll.
Är det något speciellt jag ska tänka på?
Hur var er upplevelse av det, ni som gjort det?
Jag är så nervös men samtidigt förväntansfull!
Hej tjejer!
Ska göra mitt första äggplock nu på fredag efter att ha tagit Gonal-f, Orgalutran och sen Suprefact nu ikväll.
Är det något speciellt jag ska tänka på?
Hur var er upplevelse av det, ni som gjort det?
Jag är så nervös men samtidigt förväntansfull!
Gör ET ont? Börjar bli lite nervös här för allt!
Nu har jag legat inlagd på sjukhuset sedan fredag morgon.. en elak infektion som har krävt 3 olika antibiotika intravenöst flera gånger per dygn. Exakt samma sak hände mig för 4 år sedan.. känns som de är nått galet att de inte kan vara en slump, men ingen har nått svar påvarför vi för det första har jättesvårt att bli gravida och när vi blivit de nu 2gg på över 11 år så slutar de med missfall, infektion och att bli inlagd på sjukhuset. Jag mår bättre fysiskt idag men ny kommer alla känslor istället som gör kaos i hela mig...