• anina

IVF Januari 2017

Milla8101 skrev 2017-02-16 17:14:12 följande:

Det kan nog vara för tidigt att testa. Man kan ju vara en låghormonare. Vilket test hade du? Är det cb så står det ju hur tillförlitligt det är X antal dagar innan mens. Jag hade väldigt svagt plus på TD så för mig hade det aldrig synts 4 dagar innan.

Lycka till!

Jag tog cb ja. Lite hopp finns det kvar, men jag blöder ju också så det känns sådär. Massa slemmigt och rött som kommer ut också.

Din stackare. Kämpa på. Nästa gång går det. Skönt att ha i frysen iaf. Hur många har ni?
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-02-17 08:20:42 följande:
    Fick inte det till mig riktigt, dom sa att vi inte har oddsen på våran sida (lågt Amh)och då är det onödigt att ta ett 3 paket. Kändes som att dom dömde ut det från början. Vi är ju snart uppe i dom pengarna ändå.
    Låter som de menar att de skulle förlora pengar på det. Får de verkligen göra så?
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-02-16 22:02:42 följande:
    Det behöver ju inte betyda något. Nu gick det ju inte vägen för mig, men det finns dom som blöder i början. Håller tummarna att det dyker upp ett plus :)
    Tack. =)

Jag blöder ganska mycket. Som en vanlig mens ungefär. Så det känns inte så positivt. Igår var det en del slem också. Och nu i eftermiddag så var det en konstig konsistens i bindan, ungefär som om man hade smetat röd chokladpudding där. Ursäkta detaljerna. 
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-02-17 18:22:14 följande:

Åhh va tråkigt :( jag hade oxå något konstigt i bindan. En geleklump och något väldigt segt.

Lider med er!

Lider med er också. <3

Nästa blir guldägget för oss alla. :)
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-17 20:00:36 följande:

Så himla tråkigt med alla trista besked och skitblödningar... men jag hoppas på er alla inom en snar framtid!

Vi var på tidigt vul i dag för att kolla mina överstimulerade äggstockar!

Vi såg en liiiiten liten hinnsäck som var typ 4 mm! Inget mer syntes men eftersom vi inte såg någonting alls i måndags så var det ju toppen! ? min läkare sa att de var helt normalt för att vara i vecka 5+1 även om man ibland kunde se en större hinnsäck så var den inom normalkurvan! Men oro finns ju alltid såklart! Men jag ska försöka njuta allt jag kan!

Äggstockarna har dock inte minskat i storlek så jag blir fortsatt sjukskriven och beordrad vila och åter vila...!!!

Återbesök om en vecka!!

Så härligt att de kunde se en hinnsäck. Måste kännas skönt. :)
  • anina
    CarolineJL skrev 2017-02-18 10:32:11 följande:

Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar! <3

Stort grattis. :)
  • anina
    ammela skrev 2017-02-25 10:31:36 följande:

Gör ET ont? Börjar bli lite nervös här för allt!

Nej jag tyckte inte det kändes nånting. :) Lycka till. :)
  • anina
    amandahyytiainen skrev 2017-02-26 14:32:20 följande:

För mig gick det inte alla fort. Låg en kvart medan de höll på, grät och hyperventilerade. Jag var så rädd under hela processen och idag har jag ont i magen med illamående och svårt att gå på toa.

När går smärtan och svullnaden ner?

Jag hade sjukt ont efter plocket. Svullen som bara den, såg ut att vara i 7e månaden typ. Kunde inte gå eller stå upprätt. Plus illamående. Fick sjukskriva mig och låg i sängen med värmedyna. Gick helt över efter typ en vecka.

Kanske lite överstimulans? Jag hade 17 äggblåsor tror jag det var.
  • anina
    amandahyytiainen skrev 2017-02-26 14:32:20 följande:

För mig gick det inte alla fort. Låg en kvart medan de höll på, grät och hyperventilerade. Jag var så rädd under hela processen och idag har jag ont i magen med illamående och svårt att gå på toa.

När går smärtan och svullnaden ner?

Jag började iofs ha ont innan plocket med.

Ring kliniken och fråga om du är orolig. Man kan ju få i inflammationer också. Men jag tror dina biverkningar är vanliga vid denna behandlingen.
  • anina
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-23 06:41:53 följande:

Så glad just nu! Äntligen ett pluss, nu håller vi tummarna att det går vägen :)

Stort grattis. :)
Svar på tråden IVF Januari 2017