• anina

IVF Januari 2017

Hej tjejer.

Så många inlägg man vill svara på. :) har läst allas idag och tänkt skriva nåt men inte blivit av.

Jag är på ruvardag 2. Fortfarande ont i äggstockarna så sjukskrev mig idag, legat i sängen hela dagen.

Hoppas ni har en bra kväll. :) kram på er

• anina
    akedi75 skrev 2017-02-10 16:15:58 följande:

Hej, helt ny både i tråden och på familjeliv!!

Är äldst i tråden! Har inga egna barn sen tidigare (men bonusbarn)

Är 41, fyller 42 i juni. Har försökt på naturlig väg i 2,5 år tillsammans med maken som är 39, fyller 40 i höst.

Vi drog igång IVF, korta programmet, här nu i januari. Bor i Göteborg, går på privat klinik i Göteborg. 

Hade äggutplockning i fredags, och insättning i onsdags  så jag är på ruvardag 3 (eller kanske 2? Blir förvirrad hur man räknar). 

Jag räknar väl egentligen inte med att det ska fungera för oss med tanke på min ålder. Av 10 utplockade ägg blev 8 befruktade, ett var tillräckligt bra för att sätta tillbaka in, inget av dem gick att frysa. Så nu är det lite mentalt påfrestande att gå här och inte veta. Men ska läsa in mig på träden (87 sidor är ju en del :)) men är så glad att jag hittade er!

PS heter egentligen Karin men orkade inte hitta något tillräckligt unikt fantasifullt som innehöll det och som ingen annan redan hade tagit som användarnamn så fick bli detta ;)

Hej Karin.

Och välkommen hit. :)

Då är vi väldigt lika i tid. Jag plockade i torsdags och satte in i tisdags. Så ruvardag 3 här. :) man räknar dagen efter som dag 1.

Skönt att följas åt under detta. :) just nu är det mycket tankar inför provdagen. Antar att du ska testa mån den 20?

Hur gamla är dina bonusbarn?

Kram
  • anina
    CarolineJL skrev 2017-02-12 08:53:29 följande:

Åh grattis till plusset! Så himla roligt! Jag tror och hoppas allt ser fint ut. Vi testar 19/2 så prick en vecka kvar. Har fått små stunder av mensvärk senaste dagarna men är på tok för tidigt för mens, så antar att det är en biverkning. Inbillar mig att ägget fäst och att det är det jag känt. Nu börjar en läskig vecka där jag kommer springa på toa för minsta flytning och be för att det inte är mens..

Då har vi samma testdag. :) Åh så jobbigt att vänta.
  • anina

Grattis Xantan85 och FiaW. :) hoppas och ber på det bästa nu. :)

• anina
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-13 07:09:44 följande:

2 februari fick vi tillbaka ett 2dg i går fick vi det här glada beskedet!

Helt overkligt! Speciellt då jag hade en mindre blödning i fredags..men med facit i handen var det nog en nidblödning jag hade!

Stort grattis. :)
  • anina
    CarolineJL skrev 2017-02-13 07:22:25 följande:

Spännande! Nu börjar vår jobbiga vecka.. men det klarar vi! Håller tummarna <3

Ja det gör vi. :) ska nog inte analysera alla symptom man har. :)
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-14 04:18:48 följande:

Nu börjar jag bli så rädd.. känns som från en dag till en annan så börjar överstimuleringen försvinna... Borde den inte hålla i sig? Såklart skönt att slippa ha ont men jag är så rädd att de ska betyda att de inte bildas mer hormon... nån som har erfarenhet??

Ring kliniken och fråga. Kram på dig
  • anina
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-15 12:20:57 följande:

Fy vill bara lägga mig ner och inte gå upp igen!

För 13 dagar sen fick vi ju tillbaka ett 2dg.

Helgen testade jag posetivt men ack den lycka som varar.

I går började jag få en rosa flytning och i morse kom det ut en slemsträng om var lite blodfärgad.

När jag senare när jag på toa kom det färskt blod på pappret ingenting i bindan men bara när jag torkade mig!

Sitter nu och funderar på om jag vill utsätta mig för en helt ny behandling då vi inte fick något ägg till frysen!

Vet att detta va ett deppigt inlägg men behövde få skriva av mig!

Vad jobbigt. Men är du säker på att det är kört? Har du tagit ett nytt test? 
    Kram på dig
  • anina

Tjuvtestade idag. Har td på söndag men det har gått 9 dagar sen vi återförde en 5 dagars blastocyst.

Det var ett tydligt icke gravid.

Kanske kan det ändras till söndag. Vad tror ni? Det känns kört.

• anina
    Emsoff skrev 2017-02-16 12:00:22 följande:
    Går inte att svara på din fråga. Våra kroppar fungerar så himla olika! Men så länge som man inte både blöder och det är negativt när det gått cirka 14 dagar efter ÄP så tycker jag att det finns hopp kvar.
    Nu började jag blöda. Gråter
    Nu är det liiite hopp kvar.
Svar på tråden IVF Januari 2017