• anina

IVF Januari 2017

Emsoff skrev 2017-02-03 12:32:46 följande:
    Jisses vilket bra resultat! Grattis!
    Ja vad jag har förstått så är det jättebra. Tack. =)
  • anina
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-03 12:47:57 följande:
    Wow vilket resultat! Grattis! Har aldrig hört om så många faktiskt. Vad roligt! Varför gör ni ivf och vilka sprutor fick du? Första gången? Låter som en toppenkur iaf. Lycka till nu

Ja vad jag har förstått så är det jättebra. Tack. =)
    Vi gör IVF för att jag har endometrios och ingen ägglossning pga det. Jag var först nedreglerad i 3 månader i väntan på remiss. Sedan har jag tagit Puregon 150 enheter. Ja det är första gången. Tack. =)

Lycka till du med. =) Hur känns det? Känner du dig hoppfull? Har du fått nån tid för UL? 

• anina
    Fru Justitia skrev 2017-02-03 19:02:07 följande:

Ja, visst är det frustrerande...!?

Jag förstår såklart att de inte vill oroa en i onödan men jag hade gärna velat ha lite mer diskussion/konversation....

Det är ju vi kvinnor som får ta alla mediciner och bli påverkade + ska komma ihåg allt om när det ska börjas, vilken tid m m.

Det gör att jag känner mig ensam om ni är med på vad jag menar? Känner ni så?

Det enda mannen gör är att lämna ett prov. De trycker inte i saker och påverkas inte hormonellt. För mig som är spruträdd är det en pärs....

Nu håller jag på med Lutinus x 3 samt Bisolvon x 3.

På sön smäller det!!

Det känns helt OK - det läskiga kommer sen. När man ska "ruva" och bara går och längtar efter det där fina plusset...!

Kram på er alla och lycka till

Ja ibland känns det faktiskt som att man går igenom allt själv. Han lämnar sperman och vi kämpar med klimakterie och hormoner och ingrepp.

En dag missade jag en dos av nässprayet medan jag tog hormonerna så jag var rädd att jag hade förstört allt. Ja kanske sa gubben. Inte det jag ville höra. Sen sa han "men då gör vi bara om det igen". Vaddå bara? Det har knappast varit en dans på rosor för mig.

Så negativ jag låter nu. :) skönt att få vädra ibland. :)

Ja det där ruvandet kommer ju vara olidlig väntan.
  • anina
    Skummen skrev 2017-02-03 21:32:12 följande:

Hej

Jag behöver hjälp! Har läst tråden ett tag men inte vågat skriva något. Rakt på sak: jag förstår mig inte på testdag och beräknad mens dag. Jag får inte ihop matematiken.

5 jan: mensens första dag

22 jan: återföring av 5 dagars blastocyst

28 dagars cykel har jag alltid. Den kommer nästan på minuten varje månad.

Enligt min beräkning var BIM igår men på sjukhuset sa dom att min testdag är på måndag. Dvs 15 dagar efter återförande. Varför? När beräknas mensen komma eller inte komma då? Kan den förskjutas i normal cykel utan några hormoner?

Vid "naturliga" graviditeter så kan man ju testa på BIM. vad är det jag missar? Blir tokig snart..

Bakgrund för er som orkar läsa:

Vi har försökt i 3 år

Oförklarligt, Dvs "inga fel".

Första ivf gjorde vi i november. Fick allt för många äggblåsor med hög risk för överstimulering så inget återförande (fatta besvikelsen) så man beslutade att göra det senare. På grund av julledighet, mm. så blev det nu i jan och då i naturlig cykel då jag har egen ÄL.

Resultat av ivf:

26 äggblåsor

25 ägg

18 befruktade

11 blastocyster i frysen

1 återfört i naturlig cykel nu

Tack för att ni orkat läsa igenom inlägget!

Välkommen. :)

Det där med bim och räkningar är jag inte alls bra på. Jag visste typ ingeting i början av processen, nu kan jag mycket men inte just det.

Fy vad jobbigt att inte få göra återföreningen när det ändå finns så många ägg. Gjorde ni äggplock då med? Du verkar ha blivit överstimulerad nu med? Wow 11 i frysen.

Hoppas allt går jättebra för dig denna gången.
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-04 21:54:02 följande:

När jag hostar gör det ont i magen, ska det vara så?!

Har inte följt med vart du är i allt. Nyligen äggplock? Jag gjorde mitt för 2 dagar sen och jag har jätteont. Särskilt när jag hostar eller skrattar.
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-06 16:50:57 följande:

Jag har börjat må dåligt nu på eftermiddagen, är det någon som har någon erfarenhet om överstimulering? Är rädd att de ska vara det! Har ond och svullen mage, känner mig tung och yr i huvudet och orken tryter! Men jag vet inte hur det känns att ha det!

Jag känner ungefär likadant 4 dagar efter äggplock. Ser gravid ut och känns som jag ska explodera. Ont och yrsel.

Hur mår du nu?
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-06 19:49:43 följande:

Jag sitter på akuten nu... vet inte vad som är fel.. jag kan inte ha några av mina byxor längre och har ökat 6-7kg i vikt...

Oj vad mycket. Hoppas det löser sig så du blir bra.

Jag ringde 1177 men hon sa bara att de kan inget om överstimulering i detta landskapet.
  • anina
    Emsoff skrev 2017-02-06 20:17:59 följande:

Men herregud! Då får de väl koppla vidare till något som kan. Idioter!

Skitmärkligt samtal.

Jag sa att jag tror jag är överstimulerad och nämnde alla symptom.

Hon: "jag vet inte. Har de sagt att man kan blir det? Har man såna symptom då? Vi har inga såna experter här i blekinge så du får prata med kliniken imorgon."

Kan tycka att nån gynekolog borde känna till det. Jag ska iaf till kliniken imorgon för eventuellt återförande.
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-07 07:26:52 följande:

Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...

Krya på dig. Hoppas det bara blir bättre nu. Kram
  • anina
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-07 17:43:21 följande:

äggplock igår, 10 ägg fick de ut, idag ringde kliniken och sa att 9 ägg befruktats, insättning på lördag förmiddag, tiden går såååå långsamt!

Härligt, grattis. =)

Jag hade återföring igår. Så jobbigt med all denna väntan.
Svar på tråden IVF Januari 2017