• ammela

IVF Januari 2017

Sandrahedin skrev 2017-01-14 16:33:27 följande:

Jag såg på ett Instagram konto att en tjej åt folsyra i samband med sprutorna. Är det något ni också gör? Man kanske ska börja ta såna redan nu? :)

Du ska ta folsyra så fort ni börjar planera barn!
  • ammela
    pigan86 skrev 2017-01-14 20:05:54 följande:
    Jag äter 2x500 folsyra varje morgon, den upplysningen fick jag från ivf-kliniken när vi blev inskrivna :)
    Oj så mycket? Jag har ätit 500 bara, det är rekommendationen jag fått...

Undra om man kan äta för länge? Jag har nog ätit i 2 år nu.
  • ammela
    Sandrahedin skrev 2017-01-18 00:34:40 följande:

Hej allesammans :) jag har precis startat en blogg om min ivf resa. Om ni är nyfikna så får ni gärna gå in och kika på den, och om någon annan också har en blogg om detta så går jag mer än gärna in och läser eran upplevelse :) nouw.com/bebisresan

Jag har också startat en blogg.
    Frotillblomma.blogg.se
  • ammela
    ivfbullen skrev 2017-01-18 20:17:13 följande:

Då tog det slut för vår del. Tack vare läkare som inte lyssnade först utan tyckte ändå vi skulle börja.

Inte för att det spelar någon roll för någon här inne, man har ändå inte fått någon respons eller något i denna tråd.
    Tack för mig

Varför är det stopp? Vad hände?

Tror många av oss har känslan av att inte få respons så, är svårt när många är med, ibland svarar man å ibland bara läser man!
  • ammela
    Life02 skrev 2017-01-18 07:53:36 följande:

thetrip2017.wordpress.com/blogg/

Har också en blogg. Ni får gärna läsa om våra upplevelser där. Skriver mest för att man ska komma ihåg vad man går genom. Men kanske kan det också hjälpa någon annan som ska gå genom det eller är mitt i det!!

Läste lite på din blogg. Varför ska sprutan tas under naveln? På Sahlgrenska sa de i magen men kunde växla sida för att inte få för ont.

Nån mer som hört detta? Kan inte minnas att jag sett det i bipacksedeln heller, men jag har inte börjat med sprutor heller så har ingen koll.
  • ammela
    ivfbullen skrev 2017-01-18 21:34:33 följande:

Ja du kanske har rätt, det blir nog så när vi är så många med. Tack för att du frågade <3

Jag fick min mens förra måndagen men den kändes inte som en normal mens. Ringde för att fråga om man verkligen kunde räkna det som en mens då det var så lite blod. Jodå ingen fara, kom för ultraljud imorgon och så startar du på kvällen. När man kom dit så berättade jag att jag hade fått nu ännu mindre blod. Nädå, ingen fara, kör igång med sprutorna sa de.

Nu 6 dagar med sprutor + 1 orgalutran spruta så var det dags för ultraljud. Oj då, det var ingen riktig blödning trots allt....

Irriterad över att de inte lyssnade på en från första början.

Synd. Går ni privat?
  • ammela
    Emsoff skrev 2017-01-21 10:13:28 följande:
    Dosen verkar skilja om man kör lång eller kort. Men jag tror att det löser sig för oss alla tillslut. Försök att tänka positivt! Ingen idé att oroa sig innan det verkligen är så. Pepp pepp pepp!

Stort lycka till idag Milla8101. Så spännande! <3
    Har långa lägre doser?
    Jag ska börja på 175 två första dagarna och sen 150. Får nya direktiv efter blodprov sen. Har ju ingen aning om det är mycket eller lite... (kontrollbehov absolut :) )
  • ammela
    Milla8101 skrev 2017-01-21 12:05:27 följande:

Nu åker vi ifrån Gbg, utav mina 4 som va befruktade så var 2 jättefina, 1 lite mellan och den sista hade stannat av lite. Så 1 tillbaka och kanske 2 till frysen. Så nu är det en lång väntan till 3 feb. :)

Håller tummarna!!
  • ammela
    Emsoff skrev 2017-01-21 18:04:56 följande:
    Jag vet inte. Väldigt olika. Jag kör långa. Började på 225 för att sen gå ner till 150. Med Gonal-F.
    Oj, är ju stor skillnad.
    Hur många IVFer har ni gjort?

För oss är det inga "fel" på mig och jag är 32 så kanske därför jag får så lågt.
Svar på tråden IVF Januari 2017