• ammela

IVF Januari 2017

Milla8101 skrev 2017-01-08 20:15:50 följande:

Blev det bra i inlägget?

Toppen :) tack
  • ammela
    AnnZoo81 skrev 2017-01-09 19:56:17 följande:

Hej allihopa! :)

Jag och min sambo genomför just nu ett IVF försök med ICSI på Sahlgrenska. Vi är planerade för äggplock i slutet av den här veckan (v.2).

Jag genomgår det långa protokollet. Det är andra gången jag genomför protokollet. Vid första omgången var dosen för låg för mig så det växte inte alls så mycket som de hade önskat så vi fick avbryta. Det var mycket tufft psykiskt få man var så inställd på att man skulle få göra hela processen.

Nu är vi som sagt igång igen efter ett års uppehåll.

Imorgon är det dags för vårt andra ultraljud. Se om äggen växt till sig sedan förra ultraljudet och om vi får en tid för äggplock. Håll tummarna. :)

Spännande. Har också långa protokollet på Sahlgrenska. Ska börja nästa vecka.

Vad hade du för dos första gången när ni fick avbryta?
  • ammela
    Emsoff skrev 2017-01-09 22:25:21 följande:
    Då tror vi båda på din teori tycker jag. Jag tänker bara att den långa borde vara dyrare att genomföra då medicinerna är så sjukt dyra. Tror de sa 33000 kr när jag hämtade ut dem på Apoteket. Jag väljer att se det som något positivt. Även om korta hade varit döskönt.

Sprutstart på onsdag för mig. Har ni börjat?
    Ja fy. Men det kanske sjukhusen inte bryr sig om, är ju inte de som betalar medicinerna utan staten väl? Tackar för högkostnadsskydd ????????

Börjar nästa vecka, 17 tror jag!
  • ammela
    AnnZoo81 skrev 2017-01-11 21:38:08 följande:

Förresten vart behandlas ni? *nyfiken*

Jag behandlas på Sahlgrenska. Någon mer som gör det?

Jag är också på Sahlgrenska!!
  • ammela
    anina skrev 2017-01-12 14:19:09 följande:

Lycka till allihopa. =) 
    Vad är Olgalutran som många tar? Jag har endast fått Puregon utskrivet, 150 enheter tror jag. 
    Har ju varit nedreglerad sen okt och skulle börja med nässpray idag. Men nu har jag fått en blödning. Hoppas det bara beror på att jag tog östrogen i några veckor och nyligen slutade med det.

Vet ni om det finns några restriktioner när man tar hormon eller ska man leva som vanligt?

Angående blodprov vid hormonerna så har jag bara fått tid till VUL, inte blodprov. De kanske tar det också? 

Leva som gravid, iaf gällande andra mediciner (pratade med bm på sahlgrenska idag gällande det) så tänker att det gäller det mesta! Viktigast är väl efter insättning av ägg dock.
  • ammela
    Karins08 skrev 2017-01-12 16:15:29 följande:
    Hoppsan

Jag har ätit lite blodiga biffar och ostar..
    Det tänkte jag också göra! Vet egentligen inte hur farligt det är... tänker mer undvika alkohol!
  • ammela
    Xantan85 skrev 2017-01-12 18:07:22 följande:

Hej alla krigare! 
    Jag heter Sandra 31 år och har startat min första IVF den långa behandlingen, jag och min man har försökt få barn i 11 år och under den tiden har vi slussats åt alla håll och kanter utan att hitta några fel, jag var väldigt överviktig och har gått ner 40 kg för att få den här hjälpen! 
    Sprayar sedan 22/12 och tog min första spruta med Gonal F i gårkväll, Ul på måndag sedan får vi se! 
    Vi gör befruktningen i Falun! :D 

Jäklar vad duktigt gjort!! Hoppas det går vägen för er, 11 år är lång tid!!
  • ammela
    Karins08 skrev 2017-01-12 19:36:05 följande:
    Ja, jag har också undvikit alkohol. Men just andra saker som inte är direkt skadliga har jag ätit av, så skönt att höra att nån tänkt likadant

Sen tror jag att sånt här är så olika också, i USA blir du ju dumförklarad om du dricker kaffe. Och Frankrike vet jag att det anses vara bra att ta sig ett glas rödvin då och då..
    Är ju så olika. Kaffe dricker jag men försöker dricka max 3 koppar per dag.
  • ammela
    AnnZoo81 skrev 2017-01-14 08:21:35 följande:

God morgon tjejer.

Igår hade 8-9 blåsor som hade växt tills sig allt ifrån 12-20 mm sedan i tisdags. Så nu gäller det. :)

Ska genomgå äggplock på måndag 8.00 på SU.

Spännande...

Spännande. Du får berätta sen hur allt gick :)
  • ammela
    pigan86 skrev 2017-01-14 15:11:52 följande:
    Vi får hjälp via landstinget, så kanske är därför jag inte har någon koll då kanske?!

Har då lämnat massor av prover i flera omgångar och de enda svaret jag fått är att dem ser normala ut?!
    Tittade faktiskt igenom alla papper nyss för att se ifall det stod något som jag missat men har inga siffror på något.
    Sahlgrenska kollar inte amh alls enligt min läkare!
Svar på tråden IVF Januari 2017