Ivf-ulrika skrev 2017-02-09 11:12:15 följande:
Tyvärr ger både ovitrelle o lutinusen galna biverkningar hos många..medans andra inte märker så mycket.
Men vi får hoppas att vi är gravida och att det inte bara är biverkningar.
Å så spännande att vi är på exakt samma dagar..ivf-tvilling låter riktigt kul!
Jag testar för jag vill inte bygga upp en stress inför testdagen..jag avdramatiserar testandet på mitt egna vis :)
Kommer du göra om detta om de visar sig att du inte är gravid?
Ah, jag har tagit Lutinus vid tidigare graviditeter och upplevde inga särskilda symptom då... förutom mina gravsympton. Svårt att veta vilket som är vilket.
Bra idé att avdramatisera! Jag tycker jag hållt mig ganska cool hittills, just för att jag börjat kunna acceptera att det kanske inte blir nåt barn. Kunde inte det alls tidigare. Fick hjälp av den massör/terapeut som hjälpte mig att inse att det som avgjorde om jag är "lycklig" eller inte, är inte om jag får barn, utan om jag faktiskt tycker om mig själv. När den insikten slog till, släppte liksom 2 års sorg/skuld/förtvivlan. Bölade och snorade säkert i 20 minuter, men efter det infann sig liksom ett lugn. Visst vill jag ju fortfarande ha barn, men nu insåg att jag inte "allt" hänger på det.
Svårt att förklara såhär i efterhand, men jag njuter av att må bra och inte vara konstans deppig och tycka livet är tungt och meningslöst.
Bra fråga... eftersom jag är 42 snart så tror jag inte det. I så fall inte med eget ägg. Men jag får ta den diskussionen med Mannen om detta nu inte går vägen. Oavsett vad vi gör, vill jag börja njuta av livet igen.
Hur tänker du kring evtl fler försök?