• CarolineJL

IVF Januari 2017

Hej fina kämpar! Lite sent hoppar jag in här. 25 år, vår första ivf, privat i Gbg. Insättning i lördags så är på RD 6 idag - tiden går sååå långsamt. Hoppas verkligen ägget fäster men det är så svårt att våga tro det. Kram på er och kämpa på!

• CarolineJL
    Milla8101 skrev 2017-02-10 15:48:49 följande:

Hej o välkommen!

Va kul, fick du något i frysen?

Var i Gbg går du? Kör oxå privat o gjorde insättning på Carlanderska!

Vi går på Nordic IVF Center :) Tyvärr inte till frysen! Har hört redan från start att jag har väldigt mkt ägg och att risken för överstimulering är mkt stor, så fick väldigt låga doser hormon hela vägen till uttag. De fick 3 ägg, 1 befruktat. De sa att med facit i hand skulle de nog vågat en högre dos. Men vi är ändå nöjda! Fick 2-dagars som delat sig fint och läkaren sa att ägget var av "toppkvalitet" - men det kanske alla får höra.. Hur går det för dig? Vilken dag ska du testa? :)
  • CarolineJL
    Emsoff skrev 2017-02-10 18:19:03 följande:

Jag tror inte ens att jag ska testa. Känns inte som någon idé faktiskt. Råder ingen tvekan om att det är min mens som är och hälsar på. Har redan pratat med kliniken och slutat med Lutinus.

Tråkigt! Ni klarar det, nya tag! <3
  • CarolineJL
    Milla8101 skrev 2017-02-10 20:57:24 följande:

Ja men då är det ett fint ägg ni fått tillbaka :)

Jag har redan testat och fick plus :) dock har jag lite blödningar så vi kollar upp så det inte är ett MF lr utomkveds, fick idag reda på Hcg och det hade fördubblats som det ska fast min läkare tycker det är lite lågt ändå så vi ska på ett tidigt vul nästa torsdag. En Bergodalbana.... När testar du?

Åh grattis till plusset! Så himla roligt! Jag tror och hoppas allt ser fint ut. Vi testar 19/2 så prick en vecka kvar. Har fått små stunder av mensvärk senaste dagarna men är på tok för tidigt för mens, så antar att det är en biverkning. Inbillar mig att ägget fäst och att det är det jag känt. Nu börjar en läskig vecka där jag kommer springa på toa för minsta flytning och be för att det inte är mens..
  • CarolineJL
    Milla8101 skrev 2017-02-12 20:11:02 följande:

Tack ! :) Lite mens värk är bra, det är nog bara livmodern som växer lite :)

ja jag har gått på toan nästan varje timma för att se om det har förändrats till det bättre lr sämre. Nu tror jag att min blödning håller på att försvinna, har inte blött ngt sen igår :)

Det kommer gå fint för dig i veckan hos läkaren, även om denna vecka kommer gå lååångsamt. Känns bra att höra att mensvärk kanske är bra ändå. Är försiktigt positiv! :)
  • CarolineJL
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-13 07:09:44 följande:

2 februari fick vi tillbaka ett 2dg i går fick vi det här glada beskedet!

Helt overkligt! Speciellt då jag hade en mindre blödning i fredags..men med facit i handen var det nog en nidblödning jag hade!

Stort grattis!!!
  • CarolineJL
    anina skrev 2017-02-12 16:21:59 följande:

Då har vi samma testdag. :) Åh så jobbigt att vänta.

Spännande! Nu börjar vår jobbiga vecka.. men det klarar vi! Håller tummarna <3
  • CarolineJL

Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar! <3

• CarolineJL
    Jenny1981 skrev 2017-02-18 12:12:19 följande:

Grattis!!! :)

Själv har jag testdag på måndag å tiden går så sakta...

Tack fina du! Vet precis hur det känns. Jag tjuvtestade i torsdags. Var ett svagt svagt streck som knappt syntes. Köpte CB och testade efteråt för jag blev så ivrig men då var det inte morgonurin så då stod det inte gravid. Blev så himla ledsen. Men idag så..! Stort lycka till!
  • CarolineJL
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-18 12:30:21 följande:

Har testdag på fredag med en 5 dagars, har inga symptom alls... :(

Jag hade inte heller några symtom, mår precis som vanligt. Så det kan även vara ett gott tecken. Lycka till! <3
  • CarolineJL
    Jenny1981 skrev 2017-02-20 09:53:28 följande:

Då har jag äntligen testat :) 

Dock tycker jag att teststickan är lite väl svag :/ plus att jag börjar få ont i höger sida, så  jag är lite rädd att det går åt fel håll...

men men nu är det bara hoppas att det håller i sig fram till UL 16 mars.

Vilket underbart besked! Stort grattis! Jag har UL 10/3. Är då i v 7+1 och man ska kunna se hjärtat i v7. Känns som jag kan pusta ut som först efter jag sett hjärtat.. Vilken v är du i vid UL?
  • CarolineJL
    Jenny1981 skrev 2017-02-23 06:08:45 följande:

Jag kommer att vara 7+3 :) ja det ska bli skönt att se, känns fortfarande lite overkligt :)

Hur mår du? Har du några känningar?

Mår lite sådär. Vanligtvis mår jag som vanligt på dagen men blir väldigt trött framåt 15-16 på jobbet, spyr lite och sover nån timme eller två hemma - sen börjar kvällen på riktigt. Just idag är jag hemma sjuk - känner mig yr, svag, trött, ont i huvudet och hängig. Ingen feber men orkeslös men antar att just idag är ett undantag :) hur mår du?
Svar på tråden IVF Januari 2017