• Villbligravidpcos

IVF Januari 2017

hoppar också in här, vi ska starta behandling på min nästkommande mens, vilket förmodligen blir ca 24 januari, har pcos och försökt bli gravid med hjälp av letroxol i 1 år.. har fått ägglossningar med hjälp av letrozol men inte blivit gravid. Ska göra ivf via lanstinget men kommer att göra det på en privat klinik i falun.. (bor i stockholm) hur planerar ni att göra med jobb å så de dagar ni ska till kliniken för utplock å insättning? tar ni ledigt eller sjukanmäler nu er? kram 

• Villbligravidpcos
    Emsoff skrev 2017-01-12 07:07:52 följande:

Jag behandlas på distans i Falun kombinerat med hemvård i Stockholm.

Det kommer jag också göra! :)
  • Villbligravidpcos
    Karins08 skrev 2017-01-12 10:04:21 följande:

Hur kommer det sig att ni valde Falun?

Har hört många som gjort det så är nyfiken!

Kliniken som jag gått på och gjort min utredning har samarbete med Falun, därefter blev det Falun för min del :)
  • Villbligravidpcos
    Emsoff skrev 2017-01-12 21:07:44 följande:
    Vad kul! När ungefär har du äggplock?
    jag väntar på mensen, som förhoppningsvis kommer den 25/1, ska köra korta protokollet, dudå? :)
  • Villbligravidpcos

Mens idag, så börjar med gonal f ikväll! Nervöst! Någon som vet hur ofta/när och om blodprov görs? Har för mig att min doktor på infomötet pratat om att jag ska lämna blodprov någon gång, men minns inte när i processen? Ska dit på onsdag för ultraljud, men tänkte om någon av er vet? :)

• Villbligravidpcos

Kom på en annan fråga, jag som förvarar gonal f i kylen, ska vätskan tas fram innan användning å bli rumstempererad? Eller spelar det ingen roll, om vätskan blivit rumstempurerad kan jag då lägga tillbaka den i kylen sen?

• Villbligravidpcos

[quote=77353350][quote-nick]Milla8101 skrev 2017-01-28 00:07:57 följande:[/quote-nick]

Spännande, börjar du med gonal -f samma dag som mens kommer? Dag 2 sa dom till oss eller dag 3 ( om dag 2 blir en tisdag så börja dag 3)

Är det olika fån klinik till klinik?

Lycka till!

[/

Min läkare sa samma sak till mig vid infomötet därför blev jag lite fundersam idag när dom sa att jag skulle börja idag.. Ringde receptionen å dom pratade med min läkare å ringde sedan upp mig å sa att jag skulle börja idag.. Så får helt enkelt lita på att dom har rätt..

• Villbligravidpcos

Någon som mått illa av gonal f, ska ta 4:e sprutan ikväll och hela dagen igår var jag illamående, var sängliggande halva dagen, vattnades i munnen så fort jag reste mig eller liknande, och kunde inte äta på hela dagen, har dessutom haft magknip till å från i magen, men kan ju vara mensvärk också, idag mår jag bättre men fortfarande illamående å magont till och från.. Har ringt läkarn men dom sa att illamående är vanligt, de skulle ringa upp om de tyckte jag skulle komma dit, har tid för ul på onsdag..

• Villbligravidpcos

Första ultraljudet idag, sprutdag 6, 18 äggblåsor och ska förmodligen börja med olagalutran ikväll.. Återbesök på fredag förmodligen, ska lämna blodprov nu sen ringer doktorn upp när han fått resultatet. Nervöst

• Villbligravidpcos

äggplock igår, 10 ägg fick de ut, idag ringde kliniken och sa att 9 ägg befruktats, insättning på lördag förmiddag, tiden går såååå långsamt!

• Villbligravidpcos
    anina skrev 2017-02-08 11:32:53 följande:

Härligt, grattis. =)

Jag hade återföring igår. Så jobbigt med all denna väntan.

Åh vad spännande, hoppas det går vägen för er :)
Svar på tråden IVF Januari 2017