• KajsaStina123

IVF Januari 2017

Milla8101 skrev 2017-01-04 15:40:51 följande:

Ja ok, då kör ni på det långa alltså?

Man har ju inte jättebra koll på allt, det är en helt ny värld för oss.

Hej,

Kör du "kort" behandling? Vad innebär det? Tar du sprutor nu för att öka äggproduktionen? Och sen Ägglossningssprutan och plock efter det? Så du behöver inte nedreglera dina hormoner?

Jag blev nedreglerad m nässpray sen sprutor, undrar varför man gör så olika......
  • KajsaStina123
    Milla8101 skrev 2017-01-05 16:25:11 följande:

Vet inte varför man gör olika, beror säkert på vilka olika värden man har, varför man har svårt att bli gravid.

Jag kör korta protokollet, det innebär sprutor i ca 7-9 dagar varav en i 7-9 dagar sen en till från dag 5 och sist en spruta innan ägguttag. Så ca 2 veckor ska det ta.

Det är för att öka äggen ja.

Hur länge har du kört?

Ok, jag tog nässpray i 2 veckor för nedreglering och sen sprutor i 2 veckor för att öka produktionen av äggblåsorna. Och så Ägglossningssprutan. Så ca 1 månad med mediciner varje dag blev det.
  • KajsaStina123
    Emsoff skrev 2017-01-09 15:24:48 följande:

Behöver er hjälp! Fick sms från min läkare (se nedan). Har lite svårt att tyda det. NÄR ska jag lämna blodprovet? Jag kör långa protokollet. Och ska jag köra varannan näsborre, eller spelar inte det någon roll.

Börja med Inj Gonal F 225 fom 11/1,från 14/1 tas 150 enheter Gonal F. Kommer till Victoria efter att lämnat blodprov på St Göran kl 8.E-remiss skickad.

Sprayar bara i ena näsborren fom 11/1.DVS halveras från injektionstart.En spryaning i ena näsborren morgon o kväll.

Detta sms kan ej besvaras!

Sprutan, aldrig tagit. Men spelar det någon roll vart runt naveln jag sticker mig? Och hur långt in ska nålen gå?

Ett tips, kolla på youtube ang sprutan. Det tipset fick jag av kliniken då dom inte visade det när jag var där. Det finns flera instruktioner där...
Svar på tråden IVF Januari 2017