• Missilence

Gravid och blöder!!..ngn mer?

Hejsan!

Är i v. 6 nu och jag fick en blödning förra torsdagen som har hållt i sig.. hade bara värk i magen en dag och då kom det en klump med.. den första BM jag pratade med sa att jag skulle kolla om en vecka med grav test (alltså imorn). Den andra jag pratade med sa att jag skulle vänta en vecka efter att blödningen hade slutat.

Vet inte om det finns nån chans att det är nått kvar där inne men man hoppas ju såklart.. Har gjort PGD, vilket är i princip samma som IVF

• Missilence
    KajsaStina123 skrev 2017-01-05 08:37:35 följande:

Ja usch det är inte roligt när det blir så här. Jag har läst massor på famileliv och andra sidor om detta, allt för att försöka få ett större hopp om att det är ok.....vill inte att den är borta....:-/..... det verkar vara ett lotteri detta när man blöder....

Hur gick det för dig idag? Hoppas att det fortfarande visar positivt! Håller tummarna för dig!

Jag tog ett test idag, trots att jag anar att det är för tidigt, började blöda i måndags. Det visade fortfarande +...men antar att hormonerna är kvar i kroppen.

Idag visar det starkare än någonsin! Det är så förvirrande.. ska testa igen om en vecka och se vad det visar då :) veckorna går så sakta nu va...
  • Missilence
    KajsaStina123 skrev 2017-01-05 09:04:01 följande:

Vad skönt för dig! Då finns det ju hopp om att det är ok ändå , men får du inte göra ul om du är i v 7 nu? El är du fortfarande i v6?

Ja jag vill VETA nu om det är ok....! Vilket jag inte tror....

Blöder du lite el mkt? Det är lite olika för mig. Anstränger jag mig så verkar det komma mer..men överlag som när jag har mens....

Fortf vecka 6 :)

Inte lika mycket som en vanlig mens, men ändå en del! Känns som att jag också blöder mer om jag anstränger mig :S men nu har det gått över till brunaktig
  • Missilence
    Norris skrev 2017-01-05 10:17:59 följande:

Det kom lite blod redan RD12, sen nån gång lite då och då. Nu har jag nog blött konstant i nästan e vecka, men bara lite grann. Har haft stegring på testerna under dessa dagar. Idag började jag dock blöda ordenligt :(

Det kanske kan vara så för dig att du får en mens-liknande blödning eftersom du har slutat med Lutinus? Jag har hört att många får det och att det är ofarligt.

Själv tar jag fortfarande lutinus så min blödning beror inte på det iaf.

Jag började också blöda innan jag slutade med lutinus så det var inte orsaken för mig heller :/
  • Missilence
    KajsaStina123 skrev 2017-01-09 19:14:42 följande:

Hej allihopa,

Det var tyvärr ett missfall. Tog ett nytt test idag och det fanns inget plus kvar....så det känns skit just nu, man hinner ju fort ställa in sig på ett nytt litet liv... Har nästan helt slutat blöda nu också. Har pratat m kliniken och vi ska testa med det som vi har nedfryst när ägglossningen kommer tillbaka....men känns som om det är långt borta. Hoppas det går bättre för er andra?!

Hej!

Åh, vad tråkigt :/ Jag är 100 på att det är MF för mig med men har inte fått det bekräftat än.. ska ringa BM idag då jag har blött i snart 2 veckor och är väldigt yr! Hoppas jag kommer in på VUL så man får det bekräftat och kan ta nya tag med nya ägg!
Svar på tråden Gravid och blöder!!..ngn mer?