• KajsaStina123

Gravid och blöder!!..ngn mer?

Hej!!

Vi har precis gjort IVF och plussat på nyårsafton..Super glad! ! Men igår började jag blöda, idag har jag mensvärk och blöder mer. Det är typ när jag skulle ha mens vanligtvis. Är så rädd att det är missfall. Och jag är i v 4+ några dagar, så det är för tidigt att undersöka m vul. Måste vänta 2 veckor.....:-/...och göra nytt gravid test om 1 vecka ca...går och hoppas att det bara är en "vanlig" blödning, att kroppen inte förstår att den är gravid..ringde gyn som sa att det är vanligt med blödning och smärta ibörjan av graviditeten. Men jag tror ändå att det är missfall ......

Är det ngn annan som har erfarenhet av att blöda efter plus? Och hur har det gått sen?

• Svar på tråden Gravid och blöder!!..ngn mer?
  • KajsaStina123
    Varit där men ändå inte skrev 2017-01-03 14:30:16 följande:

Hej,

Förstår att du är orolig! Två av mina närmsta vänner har haft det precis som du och de är nu i vecka 14 respektive 32 så allt gick bra :) Men oron finns där såklart. 

Jag själv blödde också men för mig var det missfall. Jag upplevde innan blödningen dock att mina symtom minskade och att det kändes annorlunda. Tog då ett digital test som visar veckor och när det inte hade hoppat vidare i antal veckor så förstod jag. En dag senare började jag blöda. 

Jag var ikontakt med sjukvården när jag blev orolig men det finns ju just inget att göra när det är tidigt (jag var i vecka 6). De sa till mig att tills det är motbevisat så är man fortfarande gravid vilket ju är helt sant.

Hej,

Ok, ja det är bara att vänta då...hoppet finns ju kvar...ursäkta att jag frågar men kom det några slem klumpar hos dina vänner? El hos dig? Det har gjort det nyss här, så känns som om det lilla fröet kom ut med det.... .... men jag hoppas inte det...

Jag beklagar att det inte gick vägen för dig.
  • KajsaStina123
    Missilence skrev 2017-01-04 20:51:41 följande:

Hejsan!

Är i v. 6 nu och jag fick en blödning förra torsdagen som har hållt i sig.. hade bara värk i magen en dag och då kom det en klump med.. den första BM jag pratade med sa att jag skulle kolla om en vecka med grav test (alltså imorn). Den andra jag pratade med sa att jag skulle vänta en vecka efter att blödningen hade slutat.

Vet inte om det finns nån chans att det är nått kvar där inne men man hoppas ju såklart.. Har gjort PGD, vilket är i princip samma som IVF

Ja usch det är inte roligt när det blir så här. Jag har läst massor på famileliv och andra sidor om detta, allt för att försöka få ett större hopp om att det är ok.....vill inte att den är borta....:-/..... det verkar vara ett lotteri detta när man blöder....

Hur gick det för dig idag? Hoppas att det fortfarande visar positivt! Håller tummarna för dig!

Jag tog ett test idag, trots att jag anar att det är för tidigt, började blöda i måndags. Det visade fortfarande +...men antar att hormonerna är kvar i kroppen.
  • KajsaStina123
    Missilence skrev 2017-01-05 08:50:57 följande:

Idag visar det starkare än någonsin! Det är så förvirrande.. ska testa igen om en vecka och se vad det visar då :) veckorna går så sakta nu va...

Vad skönt för dig! Då finns det ju hopp om att det är ok ändå , men får du inte göra ul om du är i v 7 nu? El är du fortfarande i v6?

Ja jag vill VETA nu om det är ok....! Vilket jag inte tror....

Blöder du lite el mkt? Det är lite olika för mig. Anstränger jag mig så verkar det komma mer..men överlag som när jag har mens....
  • KajsaStina123
    Norris skrev 2017-01-05 09:30:29 följande:

Här har vi en till som gjort IVF och plussat men blöder nu.

Går in i vecka 7 idag och plussar fortfarande starkt så jag vet varken ut eller in. Ivf-kliniken har stängt, men har fått telefontid på gyn om en timme.

Vilka mediciner tar du?

Hur länge har du blödit? Detta är min 4.e dag,... ......

Jag tar inga mediciner, tog Lutinus ända till i söndags morse...sen å måndagen kom blodet.... vad tar du?

Om du är i v 7 så kan man ju göra ul vad jag förstått....hoppas det går bra för dig.
  • KajsaStina123
    Norris skrev 2017-01-05 10:17:59 följande:

Det kom lite blod redan RD12, sen nån gång lite då och då. Nu har jag nog blött konstant i nästan e vecka, men bara lite grann. Har haft stegring på testerna under dessa dagar. Idag började jag dock blöda ordenligt :(

Det kanske kan vara så för dig att du får en mens-liknande blödning eftersom du har slutat med Lutinus? Jag har hört att många får det och att det är ofarligt.

Själv tar jag fortfarande lutinus så min blödning beror inte på det iaf.

Ja jag tänkte också att det hängde ihop m Lutinus, har försökt googla på det men hittar inget hoppfullt. Men jag har ju haft "mensvärks känsla" i flera dagar. Även idag. Inte så jag blir liggande, men ändå så mkt så det känns fel..varför gör alla kliniker så olika m Lutinus?

Man blir inte klok på detta m blödning, en del får mf och en del bara blöder fast allt är ok.
  • KajsaStina123

Hej allihopa,

Det var tyvärr ett missfall. Tog ett nytt test idag och det fanns inget plus kvar....så det känns skit just nu, man hinner ju fort ställa in sig på ett nytt litet liv... Har nästan helt slutat blöda nu också. Har pratat m kliniken och vi ska testa med det som vi har nedfryst när ägglossningen kommer tillbaka....men känns som om det är långt borta. Hoppas det går bättre för er andra?!

• KajsaStina123
    Norris skrev 2017-01-09 20:56:37 följande:

Vad tråkigt! Tyvärr blev det missfall för oss oxkså :(

Hur många embryon har ni i frysen?

Beklagar...Det är jobbigt när det blir så här...

Hur ska ni göra? Har ni ngt i frysen?

Vi har bara 1 embryo i frysen, pratade m kliniken igår och de sa att 80% av de som vart nedfrysta överlever upptiningen.....lovar att vi är de 20% som inte fixar det....då blir det isof en hel till procedur m mediciner osv....

Funderar på om vi isof ska byta klinik till en som är närmre där vi bor.....vet inte vad/vem som är bäst...! Vill bara få den bästa "vården" möjligast. Men vet inte om det skiljer sig så mkt mellan dom...mycket Mycket tankar blir det.....
  • KajsaStina123
    Missilence skrev 2017-01-10 07:16:09 följande:

Hej!

Åh, vad tråkigt :/ Jag är 100 på att det är MF för mig med men har inte fått det bekräftat än.. ska ringa BM idag då jag har blött i snart 2 veckor och är väldigt yr! Hoppas jag kommer in på VUL så man får det bekräftat och kan ta nya tag med nya ägg!

Jag håller tummarna för dig att det bara är en blödning!

Det verkar ju som sagt var vanligt ..
  • KajsaStina123

Hej!

Hur har det gått för er Norris och Missilence?

För vår del överlevde inte ägget i frysen och det kändes otroligt jobbigt, tog ett tag att komma över.

Men vi valde att gå igenom en till ivf. Så nu satte dom in 2 st 5 dagars i måndags. Så nu hoppas jag o håller tummarna att det går bättre denna ggn....

Hoppas det gått bra för er!

Svar på tråden Gravid och blöder!!..ngn mer?