• Norris

Gravid och blöder!!..ngn mer?

Här har vi en till som gjort IVF och plussat men blöder nu.
    Går in i vecka 7 idag och plussar fortfarande starkt så jag vet varken ut eller in. Ivf-kliniken har stängt, men har fått telefontid på gyn om en timme.
    Vilka mediciner tar du?

• Norris
    KajsaStina123 skrev 2017-01-05 10:01:34 följande:
    Hur länge har du blödit? Detta är min 4.e dag,... ......

Jag tar inga mediciner, tog Lutinus ända till i söndags morse...sen å måndagen kom blodet.... vad tar du?

Om du är i v 7 så kan man ju göra ul vad jag förstått....hoppas det går bra för dig.
    Det kom lite blod redan RD12, sen nån gång lite då och då. Nu har jag nog blött konstant i nästan e vecka, men bara lite grann. Har haft stegring på testerna under dessa dagar. Idag började jag dock blöda ordenligt :(
    Det kanske kan vara så för dig att du får en mens-liknande blödning eftersom du har slutat med Lutinus? Jag har hört att många får det och att det är ofarligt.
    Själv tar jag fortfarande lutinus så min blödning beror inte på det iaf.
  • Norris
    KajsaStina123 skrev 2017-01-05 10:50:15 följande:
    Ja jag tänkte också att det hängde ihop m Lutinus, har försökt googla på det men hittar inget hoppfullt. Men jag har ju haft "mensvärks känsla" i flera dagar. Även idag. Inte så jag blir liggande, men ändå så mkt så det känns fel..varför gör alla kliniker så olika m Lutinus?

Man blir inte klok på detta m blödning, en del får mf och en del bara blöder fast allt är ok.
    Det skiljer sig tydligen på min klinik också. Vet flera som har fått sluta vid testdag men vi är många som får fortsätta också.
    Nu har jag i alla fall fått tid för VUL på måndag så det känns skönt.
    Blöder du fortfarande?
  • Norris
    KajsaStina123 skrev 2017-01-09 19:14:42 följande:

Hej allihopa,

Det var tyvärr ett missfall. Tog ett nytt test idag och det fanns inget plus kvar....så det känns skit just nu, man hinner ju fort ställa in sig på ett nytt litet liv... Har nästan helt slutat blöda nu också. Har pratat m kliniken och vi ska testa med det som vi har nedfryst när ägglossningen kommer tillbaka....men känns som om det är långt borta. Hoppas det går bättre för er andra?!

Vad tråkigt! Tyvärr blev det missfall för oss oxkså :(
    Hur många embryon har ni i frysen?
Svar på tråden Gravid och blöder!!..ngn mer?