• Milou3

BIM FEBRUARI 2017

Wow!

Nu får man ju upp hoppet här!!

Grattis igen!!

• Milou3
    Plums24 skrev 2017-02-03 13:15:20 följande:

Kah testade den under januari men jag gillade den inte. Dels så otroligt dyrt men sen föredrar jag att Kunna följa stegringen som man kan på ande test. Inte bara en tom ring om man onte hAr äl.

Personligen tycker jag att det är lättare när man lan följa stegringen så man är lite mer redo på när ägglossningen verkligen sker och inte bara plötsligt fån en glad gubbe.

Det var bara min personliga åsikt :)

Jag kommer köra med båda efter denna bim.

Cb visade positivt dvs fast glad gubbe på dag 8 för mig.

Tog ur stickan för att slänga och såg då att teststrecket inte alls var lika starkt som kontrollstrecket. Testade sen med Apotekets på skoj dag 14! Alltså 6 dagar efter och DÅ blev teststrecket starkare än kontrollstrecket. Dvs fett positivt. Dag 13 fick jag äl sekret med så denna omgång hade Apoteket mest rätt.
  • Milou3
    kicken skrev 2017-02-03 19:41:26 följande:

Hejhej!

Hoppar in här med er!

Hoppas på ett syskon. Slutade med p-piller efter semestern i sommras men än har det inte blivit nått. Började förra månaden med appen flow och vi körde före på och efter äl och nu har jag bim imorgon. Tog ett test på em men det var neg. Blev ett väääääldigt svagt spökstreck efter att tiden gått ut och jag kan ha inbillat mig. Har inte bestämt om jag ska testa med morgonurinet imorgon eller vänta. Har väldigt spända och onda bröst och mår illa mellan måltiderna. Tycks inbilla mig varje månad att jag är gravid för att få negativa test följt av tjejvecka men jag tror inte att jag är ensam, eller ? ;)

Nej du är verkligen inte ensam!

Men som någon sa till mig för ett tag sen "om man velar mellan att känna att man är gravid och inte så är man inte det, om man däremot är säker så är man"

Vette sjutton men kanske ligger nåt i det?
  • Milou3
    Mect skrev 2017-02-04 06:54:59 följande:

En dag innan mens fick jag svagt positivt på gravtest. Även positivt idag, två dagar efter mensen upphörde. Tidigt missfall misstänker jag. Någon som har erfarenhet?

När jag fick missfall sist så testade jag negativt dagen efter jag börjat blöda. Så vet inte, du kanske bara fick en nidis? Är testet starkare än det var innan du började blöda så är du nog gravid ändå!
  • Milou3
    Mect skrev 2017-02-04 10:22:05 följande:

Tror inte att det var en nidblödning. Men strecket är starkare idag....

En del får ju en blödning runt bim trots att de är gravida.

Du får väl bara avvakta och se. Om det ökar på ett test i morgon så kan du nog andas ut. Tidigt mf så brukar hcg försvinna ganska fort ur kroppen och inte bli starkare.
  • Milou3

Hur går det för er som har bim närmaste veckan?

Symptom??

Har själv bim 9/2, om 5 dagar och har sedan i går ganska kraftig konstant molvärk och tyngdkänsla.

Men tror nog jag hade nåt liknande förra månaden som inte blev något :/

• Milou3
    Xofina skrev 2017-02-05 11:36:09 följande:

Hej på er alla!

Har följt er på lite distans då vi inte riktigt har försökt.

Fick glad gubbe på äl-test förra fredagen (26 januari) så vi hade lite mys dagen innan och dagen innan det.

Har väldigt tidig ägglossning, redan cirka 18 dagar innan BIM.

Tog gravtest imorse och visst är det två små streck på båda testerna trots att det är BIM-7 idag?

Ja det ser svagt positivt ut! Grattis!!
  • Milou3
    Lillafisfia skrev 2017-02-11 19:24:44 följande:

Hjälp!

BIM igår, Negativt på test BIM - 1. Idag BIM +1 tog jag ett ÄL-test (väntar på nya gravtest) som visar såhär. Vet att det ej räknas som positivt men är ändå ganska stark. Hört någonstans att det kan ge utslag om man är gravid? Men visst kan det även ge utslag innan mens?

Ja tyvärr det kan dem göra.

Mina har varit ännu starkare precis innan mens.

Har du andra symptom? Förutom att mensen är sen?
  • Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-17 10:38:50 följande:

Så här ser mina ut idag. Fertilitetsmonitorn är fortfarande på låg.

Själv fick jag glad gubbe på CB'S äl-test men negativt på Apotekets! Fattar noll här. Vilken av de ska man lita på?

Är också endast på CD 7, brukar få äl runt CD 10.

Sexar på varannan dag ändå men vet inte hur jag ska tänka. Märkte av vattniga flytningar i går kväll och svag molvärk i dag.
  • Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-19 07:31:06 följande:

Knepigt! Jag brukar lite mest på cb men det låter ju tidigt.

Kanske cb fick ett tuppjuck för nu i morse tydligt trådigt äl-sekret, rejäl molvärk men både cb och Apotekets äl-test var negativa men ser på Apotekets att det är nära nu :)
  • Milou3
    Plums24 skrev 2017-02-20 19:37:51 följande:

Kunde inte hålla mig utan testade nu på kvällen med clearblue digital. Och jag är gravid !!!

Grattis!
  • Milou3
    Prinsessan skrev 2017-02-26 23:35:08 följande:

Inser idag att jag gått över tiden! :o

BIM +2, INGA SYMPTOM.

Hade ÄL 14/2, lyckades mysa 11/2, srn fick jag kraftig svaminfektion, så gav upp hoppet om den här månaden helt.

EN ENDA gång på hela månaden...

Insåg ikväll att jag skulle haft mens i fredags, testat med kvällsurin, vad tror ni?

LH- testet är bara för att visa var det eventuelka strecket skall vara...

Grattis!!
  • Milou3
    Prinsessan skrev 2017-03-01 19:57:20 följande:

Jag testade BIM +1-, negativt. +2 också, på morgonen, sedan skulle jag slänga testet, TIMMAR senare... då såg jag skuggan.

Testar ff svagt, BIM +5, med stickor, men med cb digital "gravid 2-3"

Grattis till graviditeten!

Vilka stickor testade du svagt med?

Cb digital visar väl från 25 miu? ( heter det miu förresten?:)
  • Milou3
    Annabola skrev 2017-02-28 22:44:06 följande:

Hur har det gått för er andra? Imorgon är det mars.. fler som väntar på mens eller plus? Kanske får vi övergå till mars-tråden!

Bim först 10 mars!

Känner mig noll gravid. Inte ett endaste symptom alls.

Möjligtvis en extremt öm tutte men ett ev befruktat ägg har väl antagligen inte ens fäst än. Äl+6 i dag.

Kände iof ett ministick i magen på em men det kan ju vara vad som helst egentligen. Får hem känsliga tester i morgon med posten så kommer nog slösa ett på fredag eller lördag :)
  • Milou3
    littlepixiegrl skrev 2017-03-01 22:04:58 följande:

Döm om min förvåning när testen såg ut så här i morse!!! Jag som bara gick och väntade på mensen, som jag trodde var 9 dagar sen!

Grattis!!
Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017