• Plums24

BIM FEBRUARI 2017

Hej allihopa ! Hade hoppats att mensen skulle hållla sig borta men icke ! Den kom som den skulle idag så nu blir det till att hoppas på ett plus i februari istället!

Vi är 24 och 25 år och nu i januari var det vårt första försök sen ett tidigt missfall i september. Efter det tog vi en paus pga flytt osv. Hoppas på ett plus snart för jah längtar efter att få inreda vårt andra rum här i huset till ett barnrum !

• Plums24

Hej! :) 

Väntar på att mensen ska sluta nu så vi kan börja försöka igen :) Under tiden så har jag läst på lite om rosenrot. Någon som testat detta?

Har i alla fall beställt hem det nu och ska få i mannen en tablett om dagen också nu är tanken.

Men någon som har erfarenhet?

• Plums24

Gud vad roligt att se så många som plussar :) Jag hoppade in här från januari tråden. Vi är nu på vårt andra försök och enligt min app så började min första fertil igår så igår satte vi igång igen och tänker köra på varje dag i en vecka nu bara för att verkligen säkra upp :)

Tagit ÄL test igår och idag så följer hur den stiger. Både jag och sambon äter apotekets Rosenrot och jag äter även multivitamin för gravida för att få i mig zink och folsyra bland annat :)

• Plums24
    Isvattenis skrev 2017-02-03 12:31:19 följande:

Har någon här inne kört med CB ägglossnings monitor med teststickor där man får en smile gubbe när man har ÄL? Isf va tyckte ni?

Sugen på att testa.

Kah testade den under januari men jag gillade den inte. Dels så otroligt dyrt men sen föredrar jag att Kunna följa stegringen som man kan på ande test. Inte bara en tom ring om man onte hAr äl.

Personligen tycker jag att det är lättare när man lan följa stegringen så man är lite mer redo på när ägglossningen verkligen sker och inte bara plötsligt fån en glad gubbe.

Det var bara min personliga åsikt :)
  • Plums24

Vi körde på under alla fertila dagar och direkt dagen efter fick jag super ömma bröst Som dock lugnat ner signlite idag. Igår kväll hade jag molande värk och fick plötsligt blodsmak (?) i munnen när jag skulle sova som även kom tillbaka en stund under morgonen nu. Vill inte tro eller hoppas men dessa symptom brukar jag inte ha inför mensen. Min mens är beräknad först om 7 dagar

• Plums24

Jag har BIM på lördag. Har haft symptom hittills som metallsmak i munnen, super ömma bröst från dagen efter ÄL och mycket flytningar även under nätterna som varit vita men vattniga. Nu har dom dock fått en mer gulaktig nyans men är fortfarande vattniga. Blir tokig. Någon som känner igen sig?

• Plums24
    yennie84 skrev 2017-02-13 05:34:52 följande:

No more Bim, no more mens. Just a baby

Grattis ????
  • Plums24

Någon mer som har BIM till helgen och som har några symptom? Jag har BIM på lördag och det är mycket som är annorlunda jämfört med hur jag brukar må och känna inför mensen men samtidigt så vill man ju inte hoppas heller ...

• Plums24

Någon mer som tempar? Jag började denna månad med det. Jag vet att min normal temp är ungefär mellan 36.4 - 36.5. Nu sen äl ligger den mellan 36.7 och 36.8. Tre dagar kvar till mens och jag hoppas tempen ligger kvar då det kanske är ett gott tecken :)

• Plums24

Hej! Fler som väntar på tant röd just nu? Jag har BIM idag och min mens brukar alltid komma direkt på morgonen eller under förmiddagen. Men inte ett spår idag. Hade mensvärk igår som kom till och från vilket jag aldrig brukar ha. Även idag har jag känt av svagt sådär. Utöver det har jag bara en massa vattniga flytningar fram tills nu på kvällen då jag såg att jah fått en kock vitgul (?) flyning. Utöver detta är jag enormt trött och vaknade nyss efter att ha somnat på soffan i två timmar. Har också haft ömma bröst sen dagen efter ÄL och haft svagt illamående. Hoppas verkligen att tant röd håller sig borta nu !

• Plums24
    Muminmamsen skrev 2017-02-18 18:22:43 följande:

Hoppar in här också!

Idag är jag på BIM+1 (18 januari) och har haft molvärk sedan 8 januari (hade ÄL 3 januari). För några dagar sedan har det verkligen upplevts som kraftig mensvärk men ingen mens dyker upp. Kände på tappen och den satt sjukt högt upp och var hård, sekret var som seg äggvita och jag kunde bygga en bro på ca 3 cm, precis som om jag skulle ha ÄL nu också. Så himla lustigt alltihop.. någon mer som haft så kring BIM? Fick ni mensen tillslut eller var ni gravida?

Jag känner igen mig men. Mina flytningar är vattniga / vitgula typ. Har haft mensvärk av och till sen igår. Direkt efter äl har jag haft ont i brösten och illamående. Nu har jag också haft huvudvärk i 4 dagar.

Min tapp satt också högt upp när jag kände igår.

Skulle fått mens idag och den är väldigt regelbunden men får vänta snällt för den kan ju lina gärna vara sen också med någon dag .. vågar inte ta ett test för skulle bli så ledsen om det va negativt så avvaktar några dagar.
  • Plums24
    Muminmamsen skrev 2017-02-18 21:36:13 följande:

Ja, jag känner samma angående att testa för tidigt så jag försöker verkligen ha tålamod och verkligen vänta ut mensen nu. Jag har haft de flytningarna du nämner innan de övergick till det jag har nu. Har även haft huvudvärk konstant flera dagar i rad förra veckan. Jag upplever även att vårtgården har fått de där typiska mörka ringarna runt sig som man kan få vid graviditet och som jag själv hade förra graviditeten. Vill så gärna ha svar, men det känns för tidigt att testa på något vis.

Så jobbigt att vara i det här mellanläget ! Det är dock bara vårt andra försök så jag är redo på att mensen kommer och att vi får testa några gånger till. Samtidigt hoppas jah ju verkligen att det tagit sig !

KH har huvudvärk för fjärde dagen i rad, haft sura uppstötningar och upplever att brösten ömmar allt mer.
  • Plums24
    Madde9023 skrev 2017-02-20 11:15:45 följande:

En fråga till er som tempar:

Vilken tid på dagen tar ni tempen?

Jag har nu tagit när jag fortfarande ligger kvar i sängen på morgonen, ca 05.00 på vardagarna.  Imorse visade det t.ex. 36.8 istället för mitt normaltemp 36.3-36.4 .., har pendlat mellan 36.8-37.1 senaste dagarna.

Men sedan när jag varit uppe i 30 minuter, utan att jag hade ansträngt mig så hade tempen gått upp till 37.3

Antar att jag ska lita på den första mätningen ? Har BIM på torsdag, så letar efter tecken antar jag..

Jag tempar varje morgon innan jag kliver upp kring halv 6. Min temp har legat på 36.7 36.8 sedan ÄL och idag gick den upp till 36.9 och min mens är två dagar sen
  • Plums24
    Madde9023 skrev 2017-02-20 16:15:08 följande:
    Håller tummarna!

Tack! Jag vågar inte testa än haha

Men har ökade flytningar, molande värk till och från och bröst som ömmat oavbrutet sedan dagen efter ÄL. Är också helt galet trött under stunder av dagen.

hoppas att allt är gravid symptom men vågar inte hoppas för mycketTungan ute

• Plums24

Kunde inte hålla mig utan testade nu på kvällen med clearblue digital. Och jag är gravid !!!

• Plums24
    Muminmamsen skrev 2017-02-20 20:19:50 följande:
    Tjohoo, grattis!! Glad
    tack så mycket :D
Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017