ewm skrev 2017-01-13 22:38:48 följande:
Hej! Hänger på här eftersom blodbadet bestämde sig för att komma även denna månaden.
Nu behöver jag lite hjälp här.
Min mens kom 5 dagar för tidigt sist så jag har noll koll på när äl ska vara, kollade enligt en sån där äl-kalender och den sa 19/1. Beställde även hem äl-test och i beskrivningen står det att strecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket för positivt och är det inte det så ja, då är det negativt.
Som jag förstått det brukar det vara helt blankt och sen kommer det svagt fram ju närmare äl, har jag fel??
Hur som. Tog ett idag (fråga mig inte varför,jag vet inte) och resultatet ser ni på bilden. Jag hade från början tänkt börja testa runt 16e.
Till min fråga: bör jag testa varje dag fram till positiv äl fr.om nu, eller kan/ska jag vänta och börja testa fr.om 16e?
Jag tycker själv det är svårt med ältest eftersom de måste vara lika starkt som kontrolltestet. Jag har fått lika starkt ca 3 gånger och sen nästan lika starkt och trott att det räcker. En månad bestämde jag mig för att ta minst ett om dagen för att se. Jag har två streck hela månaden. dock endast två som var lika starka. Jag går mest på kroppens signaler, älsmärta (har tydlig) och flytningarna samt ibland även modermunsöppningen. Vissa månader är kroppen inte lika tydlig och då tar jag ältest och blir så förvirrad eftersom jag inte riktigt vet hur jag skall tolka dem.
Med allt detta sagt, ta ett test om dagen (om du har så det räcker) tills du får starkt streck eller misstänker att det är to late. Mitt streck blir tydligt svagare (nästan osynligt) dagen efter äl.
Hoppas jag varit till någon hjälp :)